Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 18:20
  #1
Medlem
Jag tänkte att vi i denna tråd skulle diskutera betting på skidor säsongen 2016/2017. Vissa brukar nämligen klaga när vi skriver om det i de vanliga trådarna så kanske bättre att ha en skild tråd?

Kom med speltips och spekulationer. Skryt över vinster och gnäll över förluster.
Citera
2016-11-21, 19:48
  #2
Medlem
Inleder med en rolig, så kommer de troliga vid andra tillfällen. Didrik Tönseth vinna distanscupen, 95 ggr degen hos betsson Räcker med att Sundby missar TdS så blir det spännande, och det är ju inte helt omöjligt. Lär inte heller chansa i och med VM. Tycker alltid man ska ha en "idiotare" som säsongsspel

Det högsta odds jag sett sitta (inte satt själv) på längdskidor är detta lopp: http://data.fis-ski.com/dynamic/resu...C&raceid=24117

Stod i 101 ggr (bet365). Grämer mig fortfarande, för given lopptyp att leta högoddsare i (om man nu tvunget ska lira vinnare) i och med bonussekunderna. Själv hade jag lirat Nöckler till 151 ggr med analysen om potentiellt oväntade vinnare i och med bonusköret. Men Tscharnke har ju faktiskt vissa spetskvaliteter för att vinna när eliten går för bonus. Stenklar i efterhand, liksom alla spel

Nöp annars Niskanen vinna i Ruka till 21 ggr. Står vettigare nu i paritet med Tönseth. Var på väg att lasta på Fossli till 12 men sansade mig när jag läste om ryggoperationen och relativt svaga öppningen på beito. Inte för att vinnare/plats är huvudfokus, långt ifrån men kul när man hittar guldkorn.
__________________
Senast redigerad av MacReady 2016-11-21 kl. 19:53.
Citera
2016-11-21, 20:21
  #3
Medlem
rainbowias avatar
Spelar oftast sporadiskt och med ojämna mellanrum. Fast har hittat ett vinnande koncept (system) på NHL-hockeyn som jag kör på ibland. Annars när det gäller alpint & längdskidor och man ger sig fan på det så går det att göra vinning med en hög av disciplin såklart. Problemet är bara att för eller senare tippar man med hjärtat och det är inte så bra för roi´en

H2H blir det mestadels fast ibland så blir det något sjukt vinnartips, satte precis in Diggins som vinnare i VM-sprinten till 34 ggr insatsen. Tvåa i fjol så goda vibbar för Jessica kanske?

Sedan funderar jag på om Gabriela Soukalova har bytt namn till Gabriela Koukalova? Enligt Unibet så står denne "Koukalova" i 6,50 som total VC-vinnare. Spelbart om det nu är Soukalova som menas?
Citera
2016-11-21, 20:29
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Spelar oftast sporadiskt och med ojämna mellanrum. Fast har hittat ett vinnande koncept (system) på NHL-hockeyn som jag kör på ibland. Annars när det gäller alpint & längdskidor och man ger sig fan på det så går det att göra vinning med en hög av disciplin såklart. Problemet är bara att för eller senare tippar man med hjärtat och det är inte så bra för roi´en

H2H blir det mestadels fast ibland så blir det något sjukt vinnartips, satte precis in Diggins som vinnare i VM-sprinten till 34 ggr insatsen. Tvåa i fjol så goda vibbar för Jessica kanske?

Sedan funderar jag på om Gabriela Soukalova har bytt namn till Gabriela Koukalova? Enligt Unibet så står denne "Koukalova" i 6,50 som total VC-vinnare. Spelbart om det nu är Soukalova som menas?

Jepp, har gift sig med en Petr Koukal, så det stämmer.
Alpint är kul. Har mest framgång på slalom och GS men kan fynda ibland i störtlopp när de sätter nya linor efter träningsåken. Fanns en tid då Sejersted och Kling alltid var en matchup och Sejersted ALLTID slog Kling och väldigt många andra i träningsåken och linorna sattes i princip efter det. Inte ovanligt att få 2.75 på Kling när hon i praktiken alltid borde ha varit favorit.

Damernas skidskytte känns som ett jäkla getingbo. Säkert inte dåligt spel dock, varför inte liksom? Dorin Habert stod förresten över på Sjusjöen pga ngn skada/sjukdom (minns inte exakt) men skulle med stor sannolikhet vara redo i Östersund.

En annan grej är att köpa och sälja på Dahlmeier hela säsongen. Köpa när hon står i 8 ggr efter en sedvanlig sjukdomsperiod och sedan sälja när hon vunnit 3 raka i comebacken
Satt på sin spets, men givet scenario
__________________
Senast redigerad av MacReady 2016-11-21 kl. 20:37.
Citera
2016-11-22, 01:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Inleder med en rolig, så kommer de troliga vid andra tillfällen. Didrik Tönseth vinna distanscupen, 95 ggr degen hos betsson Räcker med att Sundby missar TdS så blir det spännande, och det är ju inte helt omöjligt. Lär inte heller chansa i och med VM. Tycker alltid man ska ha en "idiotare" som säsongsspel

Haha, 95 vad i helvete...

Själv är jag av åsikten att det mest bara är irriterande att ha spel under en så lång period givet hur låga begränsningarna är. Jobbigt och sitta och oroa sig över att folk ska bli förkylda.

Men om man var tvungen och välja några till:

Tönseth 81,00 TdS

Dyrhaug 71,00 TdS

Halfvarsson 51,00 Totalen

Platsspel verkar inte finnas.

Sen vore det trevligt om Betfair tog sig i kragen och det blev lite aktivitet där så man kunde boka Sundby i totalen också. Står i 1,60 som vinnare lite här och där. Är väl så komplett att han troligtvis vinner om han får vara frisk. Men sjukdom i Lillehammer eller Tyumen och det ser genast lite jobbigt ut. Sjukdom i TdS och han är toast, så klart.

Citat:
Nöp annars Niskanen vinna i Ruka till 21 ggr. Står vettigare nu i paritet med Tönseth. Var på väg att lasta på Fossli till 12 men sansade mig när jag läste om ryggoperationen och relativt svaga öppningen på beito. Inte för att vinnare/plats är huvudfokus, långt ifrån men kul när man hittar guldkorn.

Lite väl högt på Niskanen onekligen. Tycker vinnaroddsen på båda herrloppen tyder på att det kan bli några riktigt fina H2Hs.
__________________
Senast redigerad av kubwa 2016-11-22 kl. 01:15.
Citera
2016-11-22, 07:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Inleder med en rolig, så kommer de troliga vid andra tillfällen. Didrik Tönseth vinna distanscupen, 95 ggr degen hos betsson Räcker med att Sundby missar TdS så blir det spännande, och det är ju inte helt omöjligt. Lär inte heller chansa i och med VM. Tycker alltid man ska ha en "idiotare" som säsongsspel

Citat:
Ursprungligen postat av kubwa
Haha, 95 vad i helvete...

Själv är jag av åsikten att det mest bara är irriterande att ha spel under en så lång period givet hur låga begränsningarna är. Jobbigt och sitta och oroa sig över att folk ska bli förkylda.
Men vad i helskotta? Tönseth var ju sexa i distanscupen i fjol och borde ligga i gruppen på 12.5 men ligger på 95. Hur har de tänkt där?

Jag är heller inte speciellt förtjust i säsongsspel, men ryggade det där. Tror inte det är möjligt för Sundby att vara lika överlägsen i år, det trodde jag iofs inte i fjol heller, men det var före dopingdomen från cas.

Dessutom åkte Tönseth väldigt bra i Beito och ser ut att ha gått framåt, även om man aldrig skall göra säsongstips baserat på träningstävlingarna i november.
Citera
2016-11-23, 06:19
  #7
Medlem
Kommit lite H2Hs för totalen. Om möjligt en ännu mer obekväm typ av spelform än "idiotarna" enligt mig men iaf, vissa kanske gillar't. En hel del tokigheter.

Novakova (1,75) mot Rydqvist
Åkare som borde tagit steg åt olika håll till den här säsongen. Om inte annat bör Novakova vinna på ren volym. Har till skillnad från Rydqvist ingen konkurrens om platserna. Rydqvist är till att börja med inte med i Kuusamo och det är sannolikt att det blir fler tävlingar hon inte får köra. Måste väl till både en och två sjukdomar i laget för att hon ska komma med i truppen till Lillehammer t.ex.? Även rimligt att förvänta sig att Novakova kör in lite poäng i några av de fem skatesprintar som körs. I trakterna av 39 poäng likt förra säsongen borde man kunna räkna med. Vet att Novakova brutit TdS två år i rad men gissar att det inte är avsikten i fortsättningen.

Pärmäkoski 1,72 mot Kalla
Räknar med totalt 350-450 poäng till Pärmäkoski i TdS. Rimligt att gissa att man landar där om man slutar mellan 4-6. Borde vara med marginal tillräckligt även om Kalla som avstår TdS är betydligt bättre resterande del av säsongen.

Gissar att Falla inte kör/fullföljer TdS likt tidigare men om planen är annorlunda är spelet på henne mot Nilsson så klart bra mtp att Nilsson mer eller mindre bekräftat att hon inte kör. Har sett 1,62-1,72.
Citera
2016-11-23, 22:14
  #8
Medlem
betsson har verkligen helt galna linor ibland. En sådan compiler hade ju inte kunnat behålla jobbet hos bet365 som faktiskt tar lite risk att tala om.

De där säsongsheadarna låter ju vettiga men jag bestämde mig för att skära ner rejält på säsongsspel denna säsong. Inte värt hetsen att sitta investerad en hel säsong imo. Klart negativt väntevärde rent mentalt, och det ska inte underskattas kontra reda pengar.

Det som spelats har främst varit i köp och sälj-syfte. Typ uppenbara lägen som att spela fältet (eller Gut i mitt fall för att jag inte hann) i SG-cupen (det som fanns kvar) när Vonns skada blev känd. Svindal har känts övervärderad i och med osäkerheten kring skadan.

Annars är det ju synd att det är så små marknader. Knappt så att man vill lämna ifrån sig ideer på sidor man inte kan spela (betsson) för att det kan sabba de gånger pinnen släpper deras linor också

Noterade anmärkningsvärda rörelser på Niskanen-Tönseth på 365. Släpptes i standard 1.83-1.83. Niskanen spelas ner till 1.72 och står sig så fram till nån gång mitt på dagen idag. Kollar igen ett par timmar senare och helt plötsligt står den i 1.57. På Tönseth. Rätt anmärkningsvärt, när jag inte kunnat se någon surebetmöjlighet någonstans.
Citera
2016-11-23, 22:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Men vad i helskotta? Tönseth var ju sexa i distanscupen i fjol och borde ligga i gruppen på 12.5 men ligger på 95. Hur har de tänkt där?

Jag är heller inte speciellt förtjust i säsongsspel, men ryggade det där. Tror inte det är möjligt för Sundby att vara lika överlägsen i år, det trodde jag iofs inte i fjol heller, men det var före dopingdomen från cas.

Dessutom åkte Tönseth väldigt bra i Beito och ser ut att ha gått framåt, även om man aldrig skall göra säsongstips baserat på träningstävlingarna i november.

Sant, men även om man inte lägger stor vikt vid det så var intrycket rätt imponerande. Han såg mer fit ut, starkare. Noterade också att Stina Nilsson såg ut att ha ytterligare lite mindre kroppsfett. Såg riktigt fit ut, även om hon kändes nedtränad.
Citera
2016-11-23, 22:38
  #10
Medlem
Hmm, Alexander Panzinskiy favorit på sprinten enligt paf/unibet? Jaha. Dock väldigt oviss sprint på förhand med många frågetecken så skall väl inte säga så mycket egentligen.

Vad vet vi om Klaebo egentligen? Känns klart bättre på skatesprint än klassisk sprint väl? Även om han också körde bra på klassiska sprinten i Kazakstan jvm.
__________________
Senast redigerad av rcs 2016-11-23 kl. 22:42.
Citera
2016-11-23, 22:42
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Hmm, Alexander Panzinskiy favorit på sprinten enligt paf/unibet? Jaha. Dock väldigt oviss sprint på förhand med många frågetecken så skall väl inte säga så mycket egentligen.

Känns ändå märkligt att just han blir favorit när "vem som helst" kunnat bli det. Hade ju inte höjt på ögonbrynen om det var omvänt mellan honom och typ Krjukov. Även om Krjukov inte är vad han en gång varit så vinner han ju trots allt fortsatt, om än mer sällan. Panzinskij vinner kval, inte finaler. Men det skulle väl vara nu han har chansen då.

Men anledningen är bet365 och resultaten från Inari. De styr utgångsmarknaden på vintersport (kanske lite bwin också som ofta är tidiga) och har denna gång värderat ganska strikt efter resultaten därifrån. Sen när oddsen satt sig en aning vågar sig unibet på att släppa, med många kopior.
Citera
2016-11-23, 22:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Annars är det ju synd att det är så små marknader. Knappt så att man vill lämna ifrån sig ideer på sidor man inte kan spela (betsson) för att det kan sabba de gånger pinnen släpper deras linor också

Exakt. Pre-pinnen så håller man tyst Sen om det finns något kvar på andra ställen som inte korrelerar med ens egna intressen så är en post här på sin plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback