2018-02-17, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inläggen från jagärhär-gruppen är väl inte offentliga och kan inte läsas av andra när de delas?

Det kan vara så, har inte en aning. Men det borde du ta med henne i sådanafall.
Citera
2018-02-17, 17:16
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JvsZ
Ytterligare en person som fått sparken p g a #jagärhär.

https://twitter.com/BMartinovski/status/964499422179741696

Som jag förstår det så är det jagärhärmedlemmen Kajsa Klein (https://imgur.com/a/UkCIY) som dragit igång det hela.

Den här intervjun efter att hon fick sluta har hon gjort bra (Om gangrapesweden, #jagärhär #expo peter springare ingrid carlkvist m fl) :

https://twitter.com/janonway/status/941994648729505792
Senast redigerad av ristolainen 2018-02-17 kl. 17:19.
Citera
2018-02-17, 19:45
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
Den här intervjun efter att hon fick sluta har hon gjort bra (Om gangrapesweden, #jagärhär #expo peter springare ingrid carlkvist m fl) :

https://twitter.com/janonway/status/941994648729505792

direktlänk:
https://www.youtube.com/watch?v=yv0qHiJ3sa8
Citera
2018-02-18, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skruppe
Hur kan det då komma sig att så många från jäh, kräver att Katerina, Lamotte, Heberlein mfl ska ta ansvar för vad deras följare skriver i kommentarer mm?

Nä, det är just det, det blir en följdfråga såklart när #jagärhär får skit för precis allt som händer i Sverige snart.
Gruppen är den enda i Sverige där det krävs att gruppen ska ha ansvar för vad alla gör privat på alla sidor dygnet runt..

Det där är rent jävla skitsnack, jag undrar fortfarande då. Jag med dryga 200 gruppresor jag är med i. Ska alla dessa admins i alla de grupper ta ansvar för vad jag gör? Hela tiden, dygnet rum??

Nä.... det funkar inte så på facebokk alla dessa jävla högernissar tycker så däremot fast det gäller inte dom själva.

Det är så jävla dumt resonerat så man undrar om alla skruvar är hemma ibland..

Gruppen varken kan eller ska ta ansvar för vad som händer utanför gruppen. Det är den enskildes ansvar. Ingen annans.
Citera
2018-02-18, 15:10
Medlem
ristolainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Maria får mycket dinero nu dom speculerar på en 1 år gammal Nimbus och att köps en båtplats i hovås..Jäh går som tåget..båten kostar 2.5 mille..

Menar du Mina? i så fall gärna lite mer om båtköpet
Citera
2018-02-18, 15:15
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Nä, det är just det, det blir en följdfråga såklart när #jagärhär får skit för precis allt som händer i Sverige snart.
Gruppen är den enda i Sverige där det krävs att gruppen ska ha ansvar för vad alla gör privat på alla sidor dygnet runt..

Det där är rent jävla skitsnack, jag undrar fortfarande då. Jag med dryga 200 gruppresor jag är med i. Ska alla dessa admins i alla de grupper ta ansvar för vad jag gör? Hela tiden, dygnet rum??

Nä.... det funkar inte så på facebokk alla dessa jävla högernissar tycker så däremot fast det gäller inte dom själva.

Gruppen varken kan eller ska ta ansvar för vad som händer utanför gruppen. Det är den enskildes ansvar. Ingen annans.

Det värsta som finns är individer som inte lever som de lär.
Citera
2018-02-18, 15:22
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
direktlänk:
https://www.youtube.com/watch?v=yv0qHiJ3sa8

Jag trodde jag var härdad vid det här laget men jag kände mig totalt utmattad av ilska efter att ha tittat igenom detta.
Citera
2018-02-18, 15:59
Medlem
Citat:

Att du jämför en grupp som säger sig jobba för bättre debattklimat på nätet med nån random grupp för "gruppresor" säger ju en del om ditt intellekt. Men vad ska man förvänta sig av en brukare från gruppboendet #JagÄrSär?
Citera
2018-02-18, 16:06
Medlem
Citat:
Menar du Mina? i så fall gärna lite mer om båtköpet
Vet inte om mina köpt men jag satt inne på Nimbus kontoret när kompisen visade dom båten..Båtplatsen fick jag telefonsamtal från en jag känner i hamnen..Hon är det stora samtalsämnnet i hovås/billdal..Hon kan nog inte fisa innan hela bygden vet det inom en timme....
Citera
2018-02-18, 16:31
Medlem
Jag tror att jag nu för första gången fått läsa en officiell definition av uttrycken "hat och hot". Jag syftar inte på det som i lagboken är beskrivet som "olaga hot" utan det där som vi i denna tråd skulle kalla extremt godtyckligt och rättsosäkert.
Förordning (2018:32) om statsbidrag för insatser som motverkar hot och hat i det offentliga samtalet
2 § Med hot och hat i det offentliga samtalet avses i denna förordning hot, våld och andra kränkningar mot en enskild person eller en grupp som en reaktion mot att personen eller gruppen har använt sin yttrandefrihet genom att uttrycka sig i en samhällsfråga, bilda opinion eller på annat sätt kommentera samhället och samtiden, i medier, på internet, i sociala medier, i något annat forum som är allmänt tillgängligt eller annars där yttrandet får stor spridning.
Förordningen som utfärdades 25/1-18 ger myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor(MUCF) möjlighet, och beslutsförhet, att pröva frågor om statsbidrag som ska lämnas i form av projektbidrag till ideella föreningar (eller vissa stiftelser) som arbetar med att minska förekomsten av hat och hot inom det offentliga samtalet m.m.

För att statsbidrag i form av projektbidrag ska kunna lämnas till en sådan ideell förening är förutsättningarna följande.
6 § Statsbidrag får lämnas till en ideell förening som
1. är självständig och demokratiskt uppbyggd,
2. bedriver verksamhet i Sverige utan vinstsyfte, och
3. i sin verksamhet respekterar demokratins idéer, inklusive principerna om jämställdhet och förbud mot diskriminering.
.......
8 § Statsbidrag i form av projektbidrag får lämnas för att
1. förebygga och motverka hot och hat i det offentliga samtalet,
2. öka kunskapen om omfattning och konsekvenser av hot och hat i det offentliga samtalet, eller
3. stödja individer eller grupper som är opinionsbildare eller som på annat sätt deltar i det offentliga samtalet och som därför kan utsättas för hot, våld eller andra kränkningar.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/forordning-201832-om-statsbidrag-for-insatser_sfs-2018-32

Jag tycker, utan att bry mig för mycket om den faktamässiga korrekthet i vad som nu följer, att det ta mig fan är löjligt, förolämpande, helt åt helevete hur en förordning så gott som skräddarsytts till att helt eliminera byråkratiskt krångel med syfte att pumpa in mina skattemedel till grupper som jagärhär.
Det kanske inte såg så bra ut när granskningen av gruppen med lätthet visade dess kopplingar på regeringsnivå, nu delegerar man helt enkelt ner beslutsförheten till tjänstemän på lägre nivå. Nice, ryggen fri.

Jag är numer helt upprorisk och har inte något förtroende för den lagstiftande makten.

Förordningen är alltså ett bemyndigande från regeringen till MUFC som ger MUFC beslutsförhet i frågor som handlar om ansökningar om statsbidrag från ideella föreningar med dess huvudsakliga syfte att motverkar hat och hot i det offentliga samtalet.
Senast redigerad av thepirate 2018-02-18 kl. 16:33.
Citera
2018-02-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Att du jämför en grupp som säger sig jobba för bättre debattklimat på nätet med nån random grupp för "gruppresor" säger ju en del om ditt intellekt. Men vad ska man förvänta sig av en brukare från gruppboendet #JagÄrSär?

Var har jag skrivit det? Du kan jämföra med vilken jävla grupp som helst. Spelar ingen roll.
Det finns en helvetes massa grupper på FB, du menar att varenda jävla grupps admins ska ansvara för vad alla gör privat?
Å du, jag är inte med i jagärhär. Inte ens det har du koll på.

Ni går hårt åt #jagärhär, ger dom skulden för allt; om så någon skulle skriva på en sida som handlar om knyppling och där råkar svära så pang, gruppen jagärhär förstör för knypplinggruppen.

Du förstår alltså inte? Ingen av de högernissarnas följare, Lamotte. KJ mm har inget ansvar för dom med gruppen jäh har det av nån anledning. Va?? Märkligt..
Gruppens admin ska alltså sitta och monstera alla medlemmar, dygnet runt alltså?

Du är ju för fan dummare än jag trodde..
Citera
2018-02-18, 17:02
Medlem
Citat:

200 grupper ska det vara inte gruppresor... sorry om det blev fel där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in