2016-11-20, 20:48
Medlem
Tjena!

Beger mig utomlands inom kort & tnker att jag ska skaffa mig lite extra pengar.
Tnker mig d att jag ska ta ut pengar frn en bankomat eller g bananas p en shoppingrunda sen sprra kortet & polisanmla.
Nu till min frga, vad r det fr risker? Skulle det stllas mycket frgor om jag tar ut 10000kr sen nekar att det r jag som gjort uttaget? r det ens mjligt att gra detta?
Aldrig myglat med ngot frut eller ngot frskringsbedrgeri.
Citera
2016-11-20, 21:13
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsmunken12
Tjena!

Tnker mig d att jag ska ta ut pengar frn en bankomat eller g bananas p en shoppingrunda sen sprra kortet & polisanmla.
Nu till min frga, vad r det fr risker? Skulle det stllas mycket frgor om jag tar ut 10000kr sen nekar att det r jag som gjort uttaget? r det ens mjligt att gra detta?

Bde bankomater och butiker har ju kameror som dokumenterar kunderna...
Citera
2016-11-20, 21:27
Medlem
Ja sjlvklart, men frgan r fall dom r s pass serisa att dom tar fram snt. Det gr ju t massor med resurser.
Citera
2016-11-20, 21:27
Medlem
3487s avatar
Som sagt s finns det kameror vid bankomater s du kan ka dit om de startar en underskning.
Citera
2016-11-20, 22:24
Medlem
Endast en teoretiskt tanke r ju att ngon "stjl" ditt kort och han rkar ha hrt dig sga koden. Som tar ut maximalt belopp och sedan terlmnar pengarna till dig och fr en hitteln p en viss %.
Det skulle nog fungera. Dremot r min personliga sikt att det r jvligt dligt att gra ett bedrgeri fr de smsummorna. Men jag antar att du inte bad om eller vill hra ngon moralkaka.
Citera
2016-11-21, 22:03
Medlem
Madiskens avatar
Anvnds din pin-kod r det du som fr st fr kostnaden, oavsett om du frsker beg bedrgeri eller om ngon stulit ditt kort p riktigt. De flesta kreditutgivare har en sjlvrisk p 12000 i dessa fall, s allt upp till denna summa fr du st fr sjlv.

Ls p om "grov oaksamhet" fr mer info.
Citera
2016-11-22, 11:52
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsmunken12
Tjena!

Bedrgeri kan f vldigt allvarliga konsekvenser. S du ska vara jvligt sker p att du kommer klara det innan du frsker dig p ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in