Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 18:52
  #1
Medlem
Hej kära flashbackerZ

Är på jakt efter ett par trådlösa sporthörlurar enligt följande kriterier.
  • On-ear eller Over-ear
  • Svetttåliga
  • Bluetooth
  • Mick som fungerar bra då man springer, inbyggd eller separat.
  • Prisintervall (1000 - 2000:-)
  • Bra bass

Har tittat på monster isport freedom wireless, men de verkar inte ha fått några bra recensioner.

Tacksam för era tips!
Citera
2016-11-20, 19:21
  #2
Medlem
Skulle säga Beats by Dr. Dre PowerBeats2 alternativt Apples nya trådlösa.
Citera
2016-11-20, 20:34
  #3
Medlem
Kan lägga in en icke-rekommendation; Jabra. Ljudet är okej, men passform och funktion är usel!
Citera
2017-03-05, 12:09
  #4
Medlem
Run3s avatar
Är också på jakt efter ett par. Funderar på Philips SHB5250.
Citera
2017-08-09, 18:53
  #5
Medlem
15minFames avatar
Jag har samma fråga men mest vill ha råd om bra ljud. Många av de lurar jag har/testat har väldigt lågt ljud. Har ett par gamla lurar för 100kr som än så länge är bäst för man kan höja volymen högre än andra lurar men de är med sladd - jag söker bluetooth.
(Nej, jag är inte hörselskadad - gillar bara att köra hårt när jag tränar och vill ha volym som matchar :P)
Citera
2017-08-12, 08:36
  #6
Medlem
the juntos avatar
Kör Airpods springer 5-10km massa svett inga problem. Väger inget och tål det mesta.
Citera
2017-08-21, 19:17
  #7
Medlem
15minFames avatar
Kanske skulle ha lagt till att jag har en samsung. Har inte tänkt på om det spelar roll när man kör via bluetooth. Googlade och tydligen saknas en del funktioner om man använder apple lurar tex airpods med en samsung.

Någon som provat?
Citera
2018-01-20, 17:10
  #8
Medlem
ingenios avatar
Dumpar den här tråden. Jag skall i egenskap av nybörjare på området köpa mina första trådlösa sporthörlurar någonsin och behöver tips. Tänkte att jag skulle lyssna på podcasts/ljudböcker när jag springer/styrketränar. Har en android-telefon och egentligen tror jag att det största problemet är hur man skall förvara luren under passet. På gymmet kan man ju bara lägga telefonen bredvid sig och sedan förlita sig på bluetoothen men hur funkar det när man springer? Vilka tillbehör rekommenderas om man skall använda sig av bluetooth? Ett sådant där armfodral? Att ha luren i fickan? I ett bälte? Hur blir lyssningskvalitén i sporthörluren X då?
Citera
2018-01-20, 17:21
  #9
Medlem
heffaheffas avatar
Jag skulle rekommendera Apples Air Pods. Funkar bra även till Android. De är små, väger nästan ingenting och man känner knappast att man använder dem. Tåliga och jag har inga problem med löpning eller annan workout. Bra batteritid och enkel uppladdning i det minimala fodralet.
Citera
2018-01-20, 22:00
  #10
Medlem
Jag kör med Jaybirds X3, riktigt schyssta. Köpte dessutom mina på Teknikmagasinets Black Friday rea för 700kr. 8h batteritid räcker för flera gympass, smidiga knappar och snabbkommandon, sitter riktigt bra i öronen (flera olika vingar och proppar inkluderat för att kunna hitta rätt), dedikerad app för att kunna tweaka ljudprofilen för att passa det du gillar att lyssna på, svettsäkra. Helt enkelt ett par rejäla och gedigna hörlurar för ett bra pris, just nu kostar de ca. 1100kr på de flesta ställen, men tycker fortfarande att det är värt att kosta på sig dem för det priset!

Edit: såg att du undrade vart man skulle göra av mobilen också. På gymmet brukar jag ta med den och lägga den där jag ställer vattenflaskan när jag flyttar runt mellan maskiner, alternativt kör jag ner den i midjan innanför shortsen och drar åt midjesnöret rejält. När jag springer brukar jag faktiskt hålla mobilen i handen, tycker att det fungerar bra faktiskt. Annars kan du klippa isär en gammal fotbollsstrumpa och vika den dubbel och trä på överarmen, lägg mobilen i fickan som uppstår, fungerar förvånansvärt bra.
__________________
Senast redigerad av FullFart230Volt 2018-01-20 kl. 22:03.
Citera
2018-01-22, 19:40
  #11
Medlem
ingenios avatar
Tack för tipsen. Har även läst reviews av Samsung Gear X 2018. Är de något att ha? En poäng som någon framlade i en review är utan tvivel att det finns en risk för explosion om man går runt med två batterier i öronen hela tiden. Det blir man så klart lite paranoid av.
Citera
2018-03-15, 21:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullFart230Volt
Jag kör med Jaybirds X3, riktigt schyssta. Köpte dessutom mina på Teknikmagasinets Black Friday rea för 700kr. 8h batteritid räcker för flera gympass, smidiga knappar och snabbkommandon, sitter riktigt bra i öronen (flera olika vingar och proppar inkluderat för att kunna hitta rätt), dedikerad app för att kunna tweaka ljudprofilen för att passa det du gillar att lyssna på, svettsäkra. Helt enkelt ett par rejäla och gedigna hörlurar för ett bra pris, just nu kostar de ca. 1100kr på de flesta ställen, men tycker fortfarande att det är värt att kosta på sig dem för det priset!

Edit: såg att du undrade vart man skulle göra av mobilen också. På gymmet brukar jag ta med den och lägga den där jag ställer vattenflaskan när jag flyttar runt mellan maskiner, alternativt kör jag ner den i midjan innanför shortsen och drar åt midjesnöret rejält. När jag springer brukar jag faktiskt hålla mobilen i handen, tycker att det fungerar bra faktiskt. Annars kan du klippa isär en gammal fotbollsstrumpa och vika den dubbel och trä på överarmen, lägg mobilen i fickan som uppstår, fungerar förvånansvärt bra.


Tack för mycket information, jag går själv i valet o kvalet i vad jag ska köpa för lurar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback