2016-11-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippmode
helt rätt skaffa inte djur om inte tänker behandla de som om de vore ditt barn ... min katt betyder i princip lika mycket som mina barn och har samma rättigheter som mina barn.. den får alltid mat och rör sig fritt i huset och ja den får också leva om precis som mina barn gör.. den förstör saker och för ljud på nätterna de är för katter är natt djur..

skaffa inga fler djur om du inte kan ta hand om dom

Haha va nog det dummaste jag hört, så bara för man tycker det är irriterande med att hon klöser å skriker på nätterna så är man ingen bra djurägare ?
Låter du dina barn stå å gapa å skrika å göra va dom vill på nätterna medans du lugnt å fint ligger i sängen å inte bryr dig haha ?
Vi behandlar våra katter som våra barn, myser å gosar å ger dom kärlek varje dag så kom inte med några påhopp att man är en dålig djurägare bara för man tycker det är jobbigt när ens katt skriker å klöser varje natt när man försöker sova och ska upp å jobba.
Du kanske inte skulle ha några barn om du låter dom göra precis va dom vill.
Citera
2016-11-19, 23:39
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimmu1
Har en honkatt på 1 år och vi brukar stänga sovrumsdörren på nätterna för annars springer hon in och klöser på gardinerna å väsnas å gör allt för att väcka oss.
Problemet är att hon istället nu krafsar som en galning på dörren å jamar.
Någon som har några tips som kanske varit med om samma sak ?
Blir ingen vidare sömn på nätterna hehe.
Låt katten klösa och härja ett tag. Hon coolar ner sig efter ett tag.
Och om hon är helt obstinat är blomsprutan din bästa vän.

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-11-19, 23:58
Medlem
Citat:
Haha va nog det dummaste jag hört, så bara för man tycker det är irriterande med att hon klöser å skriker på nätterna så är man ingen bra djurägare ?
Låter du dina barn stå å gapa å skrika å göra va dom vill på nätterna medans du lugnt å fint ligger i sängen å inte bryr dig haha ?
Vi behandlar våra katter som våra barn, myser å gosar å ger dom kärlek varje dag så kom inte med några påhopp att man är en dålig djurägare bara för man tycker det är jobbigt när ens katt skriker å klöser varje natt när man försöker sova och ska upp å jobba.
Du kanske inte skulle ha några barn om du låter dom göra precis va dom vill.

du borde googla de där med att leva ett fritt liv och va de innebär..

precis som när mina barn skriker på natten och lever rövare är de pga nånting ofta att dom har bajsat på sig eller tappat sin napp etc. de är nåt som stör katten.. tycker du jag ska använda blomsprutan på mina barn när dom bajsat på sig eller liknade?? bara för att ett djur inte kan prata så betyder de ju inte att dom är helt dumaihuvet.

vet inte hur din uppväxt va men låt katten va fri och behandla den på samma sätt du skulle behandla ditt barn.. folk som slår sina barn eller sprutar vatten och sånt skit på djur de är den lägsta sortens jävla pajas man kan va.. fatta du inte när du köpt katten att den kunde va precis som vissa barn. ett jobbigt barn? ett adhd barn? ett handikapat barn..
Citera
2016-11-20, 00:05
Medlem
Citat:
du borde googla de där med att leva ett fritt liv och va de innebär..

precis som när mina barn skriker på natten och lever rövare är de pga nånting ofta att dom har bajsat på sig eller tappat sin napp etc. de är nåt som stör katten.. tycker du jag ska använda blomsprutan på mina barn när dom bajsat på sig eller liknade?? bara för att ett djur inte kan prata så betyder de ju inte att dom är helt dumaihuvet.

vet inte hur din uppväxt va men låt katten va fri och behandla den på samma sätt du skulle behandla ditt barn.. folk som slår sina barn eller sprutar vatten och sånt skit på djur de är den lägsta sortens jävla pajas man kan va.. fatta du inte när du köpt katten att den kunde va precis som vissa barn. ett jobbigt barn? ett adhd barn? ett handikapat barn..

Du verkar ju inte vara riktigt frisk.
Jag fattar väll också att det är något hon vill, Bla ha våran uppmärksamhet eller att hon är ensam men jag sökte tips för detta å undrade om någon varit med om samma situation.
Bra att du jämför barnmisshandel med att spruta vatten på en katt, visar ju bara va du har innanför pannbenet.
Jag har som sagt bett om TIPS, har någon varit med om samma sak och har en lösning på problemet så tackar man inte direkt nej till det.
Eller ska jag gå till en psykolog med katten tycker du ?
För är ju samma sak med katter som med människor, tar man en katt i nackskinnet så tycker väll du att det är samma sak som att slå ett barn.
Citera
2016-11-20, 00:08
Medlem
Gå ut på blocket.se och omplacera kissen. Förmodligen trivs katten mycket bättre av att va en utekatt och få komma och gå som kissen vill. Min katt är en omplacerings katt som va inne katt och nu är han en lycklig katt och jätte kelig för han få va ute i skogen och härja.
Citera
2016-11-20, 00:09
Medlem
Painted-Birds avatar
Katter gillar inte stänga dörrar som sagt, dörren bör alltid vara stängd ifall ni inte vill att hon ska krafsa. Nu när ni har den öppen under dagen och låter henne vara där så ser hon det rummet som en del av hennes revir, därför som hon krafsar när den är stängd.
Citera
2016-11-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseharmynt
Gå ut på blocket.se och omplacera kissen. Förmodligen trivs katten mycket bättre av att va en utekatt och få komma och gå som kissen vill. Min katt är en omplacerings katt som va inne katt och nu är han en lycklig katt och jätte kelig för han få va ute i skogen och härja.

Kommer aldrig lämna bort våran katt.
Som jag skrev tidigare har vi funderat på att släppa ut henne för känns inte ok att katter ska behöva vara inne, alla våra tidigare katter har varit utekatter så kanske är dags att släppa ut henne även om man är orolig för henne.
Har varit ute i koppel med henne några gånger och hon är så glad då så känns hemskt att hon ska behöva vara inne men vill ju att hon ska kunna klara sig själv ute för hon är livrädd för alla ljud och människor men det är väll antagligen för att hon ej upplevt dessa ljud innan.
Citera
2016-11-20, 00:29
Medlem
Citat:
Du verkar ju inte vara riktigt frisk.
Jag fattar väll också att det är något hon vill, Bla ha våran uppmärksamhet eller att hon är ensam men jag sökte tips för detta å undrade om någon varit med om samma situation.
Bra att du jämför barnmisshandel med att spruta vatten på en katt, visar ju bara va du har innanför pannbenet.
Jag har som sagt bett om TIPS, har någon varit med om samma sak och har en lösning på problemet så tackar man inte direkt nej till det.
Eller ska jag gå till en psykolog med katten tycker du ?
För är ju samma sak med katter som med människor, tar man en katt i nackskinnet så tycker väll du att det är samma sak som att slå ett barn.

jaaaaaaa jag tycker de är misshandel av din katt att spruta vatten på den.. att du inte fattar de är va som gör att istället för att ge dig tips vill jag nästa själv spruta lite vatten på dig eller kanske lyfta dig i nacken.. säger de igen skaffa inte djur om du inte är villig att lägga lika mycket tid och pengar på dom som på dina barn.. nej kommer aldrig spruta vatten på nån i min familj för den beter sig dåligt/olämpligt katt som barn eller mormor.

självklart ska du ta reda på va som är din katts problem och de vet ingen här på fb . utan du måste problem söka själv katter har jaktinstinkter som ofta är som starkast under nätterna och mycket annat som bara du sjäälv kan reda ut .. en av mina katter vart väldigt uppjagad av att en annan katt från gården besökte våran tomt på natten så därför va de viktigt för henne att få se ut igenom fönstret och på så vis kunna ha koll och skrämma iväg katten när den kom. tog mig massa timmar att komma på att de enda jag behövde gör va att lämna persienerna en liten bit från botten. allt vart lugnt på en gång. visa problem är lätt andra svåra vill du kan jag berätta flera sånna här historier fast där mina barn är huvudpersonen .. tänk dig för innan du tar fram blomsprutan nästa gång och hoppas för i hälvete inte du håller på att lyfta din katt i nacken skulle jag se nåt sånt skulle jag visa dig hur de känns att bli lyft i nacken.. katter blir lyfta i nack skinnet av sin mamma när dom är små inget man gör när dom är 1 år..
Citera
2016-11-20, 00:33
Medlem
Citat:
Som jag skrev tidigare har vi funderat på att släppa ut henne för känns inte ok att katter ska behöva vara inne, alla våra tidigare katter har varit utekatter så kanske är dags att släppa ut henne även om man är orolig för henne.
Har varit ute i koppel med henne några gånger och hon är så glad då så känns hemskt att hon ska behöva vara inne men vill ju att hon ska kunna klara sig själv ute för hon är livrädd för alla ljud och människor men det är väll antagligen för att hon ej upplevt dessa ljud innan.

skulle du fundera över att du skulle släppa ut din barn också????
Citera
2016-11-20, 00:47
Medlem
Citat:

Problemet är om du släpper ut katten i ett bostad område med andra katter så är dom inte direkt snälla mot varandra. Alla katter är väldigt skygga oavsett om dom kommer till ett nytt hem eller ska bli utsläppta. Se till att katten få komma in och ut själv som den vill och ge katten mycket mat så den blir stark och klipp aldrig klorna på fram tassarna. Sen är katter väldigt smarta, min granne hade en katt när jag bodde inne i en stad och han gick fram till övergångsstället och hade full koll på bilarna, detta såg jag själv och började skratta när en katt står brevid folk och började gå när de blev grön gubbe. Katter är väldigt smarta djur och jag har både katt och hund men katter är mer smartare än hundar. Dom är överlevare.
Citera
2016-11-20, 00:49
Medlem
Citat:
skulle du fundera över att du skulle släppa ut din barn också????

Haha självklart, skulle aldrig släppa ut mitt 1 åriga barn själv
Citera
2016-11-20, 00:58
Medlem
Citat:
Haha självklart, skulle aldrig släppa ut mitt 1 åriga barn själv

precis du borde alltså följa med din katt ut tills den kan ta hand om sig själv. precis som man gör med barn.. vissa föräldrar skiter lite i den här uppgiften och de är därför de ser ut på stan som de gör en helg kväll.. kaos...¨

undrar fan va du har innan för hjälmen. tur att man är anonym här för jag på riktigt hatar folk som tror att deras djur är nå jävla inredning.. behandla katten bättre annars hoppas jag bara de kommer en dag där nån lyfter dig i nacken.. eller tar fram en vatten spruta och går lös.. idiot ta bort tråden och ge katten ett bättre liv och skaffa fan inga andra djur.. lek med pinnar och sand tror du kan ha kul med de också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in