2016-11-19, 07:04
Medlem
Sharpeners avatar
Hej! Jag och min mamma har velat tatuera oss ett tag men vi vet inte exakt vad vi vill ha.

Det har bara varit jag, mamma, mormor och morfar hela livet då och nu när det bara är jag och mamma som lever vill ha någonting som verkligen symboliserar vår kärlek.

Vi vill inte ha någonting vanligt som varsin pusselbit, ett evighetstecken eller liknande.

Jag har letat efter blommor som har en viss betydelse men jag har inte hittat någonting av intresse.

Jag har också letat efter djur som håller ihop livet ut. Och då menar jag inte kärlekspar utan en flock eller ett djur som alltid är med sin mamma hela livet.

Vi kan tänka oss att ha olika tatueringar men som ändå ska höra ihop. Som t.ex. att hon har en blomma som står för ungdom och skönhet och jag har en blomma som står för vishet och kärlek.

Tar jätte gärna emot andra förslag också.
Citera
2016-11-19, 07:10
Medlem
ihelps avatar
Vad är symbolern om de inte betyder lågt för dig? Jag hat alltid tyckt att tatueringar skall vara personliga på något sätt.

Finns det inget symboliskt som ni går igenom eller liknande? Kanske någon text på saker din mamma brukade säga till dig när du va liten? En go natt saga hon läste för dig?
Citera
2016-11-19, 07:13
Medlem
Sharpeners avatar
Vi båda älskar djur och blommor så det är symboler för oss.
Citera
2016-11-19, 07:15
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag tycker att ni ska tatuera en stor gul kanin över hela ryggen för det tycker jag är snyggt.
Citera
2016-11-19, 08:22
Medlem
Tatuera en bild på er själva
Citera
2016-11-19, 08:30
Medlem
Späckhuggare håller ihop inom sin familj hela livet. Bland dem lever också honorna längst och håller ihop familjen.

Dom är även världens coolaste djur så... Späckhuggare är svaret!
Citera
2016-11-19, 09:30
Medlem
Sharpeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Späckhuggare håller ihop inom sin familj hela livet. Bland dem lever också honorna längst och håller ihop familjen.

Dom är även världens coolaste djur så... Späckhuggare är svaret!
Åh! Tack för tipset!
Citera
2016-11-19, 09:33
Medlem
Boxer-Roberts avatar
Dubbeldildo kanske.
Citera
2016-11-19, 09:37
Medlem
crispy-lips avatar
Antingen en fjäril på ryggen, en fin blomma eller något kinesiskt tecken. Alternativt en s.k. tribal.
Citera
2016-11-19, 10:15
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Vad sägs om en tribe i slutet på ryggen?
Citera
2016-11-19, 11:17
Medlem
Ja, TS mamma kan tatuera in sin dotters ansikte på ryggen/bröstet o dottern kan ta sin mammas ansikte på samma vis.
Det måste vara önskedrömmen för den snubbe som lever med dottern sedan

Måste det hela manifestera sig i form av tatuering? Räcker det inte att ni delar 50% dna?
Citera
2016-11-20, 07:30
Medlem
Sharpeners avatar
Nej. Det räcker inte med att vi delar 50% DNA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in