Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-04-22, 05:37
  #25
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Någon här som köpt och börjat lira spelet? Värt 699kr? Jag var ett fan av Dead Island 1 och hoppas att denna uppföljare inte gör mig besviken.
Citera
2023-04-22, 06:49
  #26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Någon här som köpt och börjat lira spelet?
Det enda jag hört om hittills är att spelet är buggigt ospecificerad vad men kanske bättre å vänta en månad eller två tills det släppts lite buggfixar.
Citera
2023-04-22, 10:13
  #27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Det enda jag hört om hittills är att spelet är buggigt ospecificerad vad men kanske bättre å vänta en månad eller två tills det släppts lite buggfixar.

Trist att detta gäller i princip alla pc-spel som släpps senaste åren, är lite sugen på detta spel men min dator är lite klen o spela på konsoll vettefan om det är värt 700 spänn, nån som kommer spela på konsoll här?
Citera
2023-04-22, 10:45
  #28
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Någon här som köpt och börjat lira spelet? Värt 699kr? Jag var ett fan av Dead Island 1 och hoppas att denna uppföljare inte gör mig besviken.
Kostar 589 på Elgiganten.

Jag kommer dock vänta. Riktig monstermånad. Först Jedi survivor den 28e och sedan Zelda den 12e. Båda är spel som kommer ta av ens tid så vill inte dela den med att döda zombies. Blir nog ett köp i sommar tillsammans med Diablo 4.
Citera
2023-04-24, 07:23
  #29
Medlem
Jag är mer för öppen värld OM den är fylld med innehåll. DI2 är mer linjärt, du kan inte rensa ett område från zombies, för det finns manholes och airducts som de kryper ut från varvid du inte i lugn och ro kan undersöka. Trots att det är USA är det inte lätt att hitta vettiga skjutvapen tidigt i spelet och tro mig man tröttnar på slashandet. Det finns ofta flera byggnader i varje område, men många är låsta och kan bara inträdas efter att ha hittat en nyckel, inte sällan efter att ha klarat av main questen. Och ja, du kan resa fram och tillbaka mellan områdena om du vill gå tillbaka. Spelet är vackert och har goredetaljer, men det känns tomt på personlighet och story. Som en reklamfilm med vackra bilder och bra CGI, men utan djupare story.

Är spelet värt sina pengar? Nej, inte direkt. Vänta några månader tills priset går ned om ni absolut vill spela det.
Citera
2023-04-24, 08:02
  #30
Medlem
jesussugers avatar
Spelar på ps5
Buggit ( filmstudion, dör man där kan man inte komma vidare om man inte startar om spelet)
Ljudet va riktigt kasdt, låter plastigt
Att fighta känns segt och tråkigt, inge känsla alls.
Besivken på spelet
Funderar på att höra av mig till playstation gör en refund
Citera
2023-04-24, 09:28
  #31
Medlem
Jag gillade ettan så såg fram emot detta.

Man måste gilla att loota massa skräp för att tycka om det. Tyvärr är det ganska repetivt då man inte hittar några bra vapen i början. Har fortfarande inget skjutvapen och känner mig ganska så svag gentemot fienden. Hoppas det ändrar sig när man får legendary loot.

Jag har inga problem med att det är uppdelat i zoner än så länge. Tyvärr har spelet inte utvecklas så mycket från originalet. Snygg grafik men det är väl det ända som skiljer sig markant än så länge. Ny skillcard systemet är skräp. Föredrar skilltrees.

Första intrycket är att det är ett okej spel. Inget man bör köpa dag ett om man inte lider av speltorka.
Citera
2023-04-24, 11:11
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Jag gillade ettan så såg fram emot detta.

Man måste gilla att loota massa skräp för att tycka om det. Tyvärr är det ganska repetivt då man inte hittar några bra vapen i början. Har fortfarande inget skjutvapen och känner mig ganska så svag gentemot fienden. Hoppas det ändrar sig när man får legendary loot.

Jag har inga problem med att det är uppdelat i zoner än så länge. Tyvärr har spelet inte utvecklas så mycket från originalet. Snygg grafik men det är väl det ända som skiljer sig markant än så länge. Ny skillcard systemet är skräp. Föredrar skilltrees.

Första intrycket är att det är ett okej spel. Inget man bör köpa dag ett om man inte lider av speltorka.
Får hålla med om att detta pretty much summerar spelet : "Snygg grafik men det är väl det ända som skiljer sig markant än så länge. Ny skillcard systemet är skräp. Föredrar skilltrees.

Första intrycket är att det är ett okej spel. Inget man bör köpa dag ett om man inte lider av speltorka."
Citera
2023-04-24, 11:38
  #33
Medlem
swebarbs avatar
Tittar lite på gameplay walkthrough, verkar inte vara så långt ? bara lite över 8 timmar så känns inte sådär jättevärt lägga 600spänn på detta men visst det ser snyggt ut på dagtid men jag tror ändå det blir jävligt repetivt bara slafsa sönder och hacka alla hundratals zombies till slut..

https://www.youtube.com/watch?v=DDT_lnVR93M
Citera
2023-05-08, 08:37
  #34
Medlem
AliPizzerians avatar
Spelat igenom spelet och jag gillade det ärligt talat. Enligt min åsikt, är det bättre än Dead Island 1.

Diggade att det utspelades i Los Angeles och på så vis inte kändes så enformigt till skillnad från första spelet. Miljöerna är snygga, combaten är ren, grafiken har försvåningsvärt inte åldrats alls även fast spelet tekniskt sätt är gammalt, story:n kunde ha varit bättre men var bra nog i slutändan.

Måste även påpeka att spelet ärligt talat känns som ett Xbox 360-PS3-era spel, då på grund av hur länge spelet har varit under utveckling. Jag ska vara ärlig, jag förväntade mig att spelet skulle vara ganska dåligt på grund av utvecklingshelvetet det varit i alla dessa år, men jag är fan förvånad över att spelet faktiskt var rätt bra.

Kanske inte värt 699 spänn men jag tycker att spelet absolut är värt att kolla in när det eventuellt går på rea.

Jag förstår vad folk menar när de säger att spelet är lite kort, men med tanken på den typen av spel det är, tycker jag att längden är precis lagom. Dessutom låser man upp ganska mycker sidoinnehåll efter man klarat ut story:n. Värt att spela igenom om man jagar Platinumtroféen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback