2016-11-19, 02:15
Medlem
mrdominiks avatar
Väldigt konstigt att det inte redan finns en tråd om detta kommande spel.

Skulle släppas 2015 men har flyttats till 2016. Ska tydligen vara pga att de vill göra spelet verkligen bra.

Jag tyckte om första, fick en ganska bra inlevelse och roligt att skapa nya vapen samt gå upp i level, det som fattades var en riktigt bra story vilket jag hoppas att 2an kommer ha.

En grej som jag är riktigt tveksam till är att det kommer vara 8player coop. Tycker att 4 är ibland för mycket speciellt när man kör med folk man inte känner och alla ska göra sitt.

Menmen vi får väl se.

Kan inte hitta något exakt datum det ända som står är 2016 och snart är ju året slut.
Citera
2016-11-19, 02:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Väntar men de kommer väl kosta en halv förmögenhet :/

Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Jag tyckte om första,
Finns 1½ också, riptide.
Citera
2016-11-19, 04:30
Medlem
TheJackets avatar
Görs inte av samma personer. Utvecklarna som gjorde första gjorde Dying Light istället.
Citera
2016-11-19, 12:44
Medlem
Gregory.Houses avatar
Verkar vara riktigt coolt från Gameplay på tuben.
Citera
2016-11-19, 17:01
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Görs inte av samma personer. Utvecklarna som gjorde första gjorde Dying Light istället.

Ofan det visste jag inte tack för den.

Kommer att avvakta med att köpa den så jag inte gör samma misstag när jag köpte Mafia 3.

Dying Light verkar vara riktigt bra när jag kollat upp det, vad tycker du?

Jag brukar oftast tycka att spel i allmänhet har en dålig story, vad tycker du om storyn?
Citera
2021-03-01, 20:03
Medlem
Tvonds avatar
Detta verkar fortfarande vara på gång är 6 år sedan det utannonserades på E3 iaf så har man skrotat last gen versionerna så det kommer bara att komma till current gen + pc nu ett bra beslut från utgivaren.

Liket lever
Citera
2021-03-02, 19:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja det här spelet hade man glömt bort. Känns som att det intresset som fanns när det utannonserades försvunnit också. Det hjäper ju inte att första spelet var lite av en besvikelse trots att det var ett kul lir. Men kommer ihåg första trailern och hypen kring den så var spelet väldigt annorlunda mot vad jag hade förväntat mig iallafall. Trodde mer på något The last of us liknande med fokus på story. Men storyn var ju kass och mer zombie slaying och RPG. Var som sagt fortfarande ganska kul men inte vad jag väntat mig.

Får se om dom kan locka tillbaka ens intresse igen med något vasst gameplay. Tänker inte låta mig luras av en CGI trailer igen iallafall
Citera
2022-08-19, 20:00
Medlem
Elementarts avatar
Omslaget till Dead Island 2, får lite Rage 2/Wolfenstein Youngblood vibbar när jag ser omslaget: https://twitter.com/Wario64/status/1560061981557567488

Ska nu släppas i början av 2023. Det kommer bland annat finnas sex olika karaktärer o välja mellan: https://twitter.com/Wario64/status/1560062204056985600/photo/1
Citera
2022-08-19, 20:15
Medlem
SilentVictorys avatar
Ska vi räkna med att det kanske blir spelbart först 2024?
Har slutat att köpa spel på releasedagen, väntar någon månad eller två minst innan.

Alla nya spel är betareleaser där den stora massan är speltestare. Det som äcklar mig är att dom har mage att ta fullt betalat. Så jävla trött på detta.
Hoppas verkligen på en förändring inom spelbranschen.

Tror knappast Dead Island 2 kommer vara bättre, med tanke på alla bekymmer och förseningar dom haft.

Dock ser jag fram emot det. Lirade både Dead Island och Dead Island Riptide (Gillade båda).
Citera
2022-08-19, 21:18
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Tror knappast Dead Island 2 kommer vara bättre, med tanke på alla bekymmer och förseningar dom haft.
Rädd att det blir som dying light, så mycket zombies så att det är löjligt...
Citera
2022-08-20, 20:00
Medlem
Spurrs avatar
Vad jag tänker är att det kommer att bli Dying Light, utan parkour. Det vill säga rätt så trist. Av flera anledningar så har jag inte klarat ut det första, med två försök bakom mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Omslaget till Dead Island 2, får lite Rage 2/Wolfenstein Youngblood vibbar när jag ser omslaget: https://twitter.com/Wario64/status/1560061981557567488

Här går tankarna till Saints Row.
Citera
2022-12-09, 17:32
Medlem
Dead Island 2 uppges bli försenat 12 veckor och ska ges ut i april 2023 tidsexklusivt på Epic game store. Gissningsvis dröjer det 1 år innan det blir tillgängligt på Steam eller annan plats.

https://www.youtube.com/watch?v=abYGYJZBmmY - Game trailer
https://deadisland.com/

Personligen hade jag förhoppningar på Dead Island 1, men då dialogerna är begränsade och exploration är begränsat. Inte direkt någon Fallout i zombievärlden. Trailern som nyligen gavs ut visade mest repetitivt hack and slash. Visserligen är jag glad att vapnen ser bättre ut och att jag slipper Dying Lights jävla liberala parkour skit. Men, det återstår att se hur uppdragen och storylinen ser ut!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in