• 1
  • 2
2016-11-18, 22:48
Medlem
Kalle81s avatar
Vi antar att jag har mer pengar än dig. Jag är också vacker och omtyckt.

Hur känns det då för dig när du ska svara på min tråd?
Citera
2016-11-18, 22:49
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Känns inget särskilt. Kul att det går bra för dig dock.
Citera
2016-11-18, 22:51
Medlem
Jag tänker visa dig fattig. På ett sätt du inte kan fly från.
Citera
2016-11-18, 22:58
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hoppas du är lycklig och dina vänner tycker om dig av rätt anledningar
Citera
2016-11-18, 23:01
Medlem
Missplacedgunks avatar
Anta att jag har större kuk. Hur känns det nu?
Citera
2016-11-18, 23:10
Medlem
Citat:

Det känns som en stor ära och oerhört filosofiskt stimulerande att få svara på din tråd.
Citera
2016-11-18, 23:17
Medlem
00sjus avatar
Jag är glad för din skull, kul för dig att du lyckats få mycket pengar.
Citera
2016-11-18, 23:28
Medlem
Erhåller man psykopat-diagnos om man inte lyckas uppamma några känslor? Tänker att du är en osjälvständig person som inte klarar dig utan andras bekräftelse, gruppens stöd, gillar gud eller ditt favoritlag. Eventuellt hel- eller halvbög i och med att du vill tro att du väcker någon känsla hos andra, givet dina antaganden. I mina ögon har det alltid varit omöjligt att få ihop vacker med enbart till yta eller materiella tillgångar.
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
Det känns som en stor ära och oerhört filosofiskt stimulerande att få svara på din tråd.
Citera
2016-11-18, 23:30
Medlem
Jag tänker att du och jag säkert har väldigt olika uppfattningar om världen.
Citera
2016-11-19, 00:35
Bannlyst
Jag försöker intala mig själv att jag är överlägsen dig på andra (enligt mig viktigare) plan och därför inte har någon anledning att vara avundsjuk. Det fungerar sådär.
Citera
2016-11-19, 01:02
Medlem
Egentligen borde jag inte bry mig för jag är universums centrum men av någon anledning så gör jag det ändå. Jag känner kanske avund. Men det är å andra sidan något som gör mig mänsklig och det är bra att vara mänsklig om man vill leva ett lyckligt liv så därför borde jag vara tacksam.
Citera
2016-11-19, 03:31
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Jag noterade ditt "antar", vilket några trådkamrater kan ha missat.

Tänkte först skriva något om att du borde definiera de olika värdeorden du använder, men det kan ju också ligga något i att din TS är rakt på sak, kortfattad och enkel och att du vid sidan av att vara rik, vacker och omtyckt dessutom är intelligent och kallt räknar med att vi som svarar också ska vara det och inse att du låter oss som svarar själva definiera värdeorden "vacker" och "omtyckt"

Jag kan säga att det känns bra att svara i din tråd.

Omtyckt är inte någon egenskap jag anser vara särskilt mycket värd när den är generell. Snarare tvärtom. Är man allmänt omtyckt är man ofta en person som inte vågar stå upp för sig själv eller de värden eller människor man borde stå upp för här i livet.

Att du är rikare än mig i vad jag förmodar finansiell mening är inte heller något som påverkar min känsla nämnvärt. Enligt hyfsad aktuell statistik är du inte ensam om det utan det torde du dela med ett flera hundra tusen.

Återstår då vacker. Jag har utgått från att du är en man eller möjligen på väg att bli en man och även om jag kan förstå hur bilden av yngre män under antiken lyftes upp som ideal så tror jag inte att det är en så positiv egenskap som du antyder med din något provocerande TS.

En vacker man ses väl generellt vara en man som till stor del påminner om en kvinna, men med manlig käke och något större fötter och händer än någon ur det täcka könet i vår kultur idag? Möjligen också med en vältränad mage.

Så har jag ingen önskan att se ut.

Hm, så jo, det känns bra, men till till yttermera visso nära likgiltigt att svara i din tråd TS.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in