2016-11-18, 21:14
Medlem
rasmusabs avatar
Det finns två ganska kända groggar som heter "Lennart" (Xanté & Sprite) och "Ragnar" (Absolut Kurant & Sprite). Jag tror t.o.m. jag sett dessa som färdig Saturnus groggmix för länge sedan.

Är det någon som vet var de här groggarna kommer ifrån? Känns som de borde ha någon historia då de har så konstiga namn... eller är det kanske så att Saturnus groggmix var först?
Citera
2016-11-18, 22:40
Medlem
Armons avatar
http://dricka.se/drinkar/ragnar/
Citera
2016-11-19, 09:04
Medlem
valter-eggons avatar
En och annan Ragnar slank ner där i början av 90-talet. Den var ändå ganska ok vill jag minnas. Man sköljde ner Hot shot:en med den!
Citera
2024-06-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
En och annan Ragnar slank ner där i början av 90-talet. Den var ändå ganska ok vill jag minnas. Man sköljde ner Hot shot:en med den!

Finns det någon bild på Ragnar flaskan? Sökt på nätet men hittar typ inget ens om den
Citera
2024-06-30, 12:22
Medlem
Har det med Björn Rosenström att göra? Han gjorde två låtar som hette just Ragnar och Lennart.
Citera
2024-07-02, 00:09
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnneliAne
Finns det någon bild på Ragnar flaskan? Sökt på nätet men hittar typ inget ens om den
Nja, det finns ingen flaska. Det är ju en drink.

Absolut Kurant med Sprite eller fruktsoda.
Citera
2024-07-02, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Har det med Björn Rosenström att göra? Han gjorde två låtar som hette just Ragnar och Lennart.

Tvärtom faktiskt.
Drinkarna kom före låtarna.
Citera
2024-07-02, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnneliAne

Flaskan?
Vad menar du?
Citera
2024-07-02, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wijnbladh
Tvärtom faktiskt.
Drinkarna kom före låtarna.

Är låtarna döpta efter drinkarna då?
Citera
2024-07-02, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qh
Är låtarna döpta efter drinkarna då?

Ja.
Citera
2024-09-01, 21:49
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Lennart Ragnar och Hugo vaf är bakgrunden?

Sitter här i värmen och svalkar mig med en Hugo. Nyfiken som jag är googlade jag historien om apertifen och inser att den inte är äldre än 2005 typ och faller in i kategorin av mansnamn drinkarna från semt 1990-tal. Så vad va grejen med dessa drinkar från sen 90-tal så som Rangnar, Lennart och då Hugo (ursprungligen kallad Otto)
Senast redigerad av CuteTwink-I-was 2024-09-01 kl. 21:58.
Citera
2024-09-01, 21:55
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Sitter här i värmen och svalkar mig med en Hugo. Nyfiken son jag är googlade jag historien om apertifen och inser att den knye ät äldre än 2005 typ och faller in I mansnamn drinkarna. Så vad va grejen med dessa drinkar från sen 90-tal så som Rangnar, Lennart och då Hugo (ursprungligen kallad Otto)

Du kanske ska formulera om din när du nyktrat till lite så blir det lättare för oss nyktra forumanvändar att svara.
(Ja jag kastar lite sten i glashus, men jag har slutat flashbacka på fyllan).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in