• 1
  • 2
2016-11-18, 20:51
Medlem
Har ca 100.000,- som jag vill få in på konto utan att gå på banken å växla in. Någon som har bra tips?
Citera
2016-11-18, 20:54
Medlem
sätt in 20 papp i veckan på en insättningsautomat
Citera
2016-11-18, 23:59
Medlem
cacas avatar
köp av min vackra tavla över skotten i Sarajevo, sen ångrar du dig och snäll som jag är köper jag tillbaka mitt alster, ja givetvis kan jag då inte betala lika mycket som du gav men kvitto kan du få,,,,
Citera
2016-11-19, 00:22
Medlem
Kaustis avatar
Hur snabbt måste pengarna in? Lättast är väl att bara leva av dessa 100 000 och istället låta alla dina inkomster stanna på sparkontot istället. Då lär du ha fått in pengarna inom ett år i alla fall.
Citera
2016-11-19, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dyng-as
Har ca 100.000,- som jag vill få in på konto utan att gå på banken å växla in. Någon som har bra tips?

Skaffa en bitcoinplånbok och koppla en kort till den, sedan är det bara att ladda bitcoins till kortet och dra ut från atm. Helt anonym.
Citera
2016-11-19, 08:01
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
sätt in 20 papp i veckan på en insättningsautomat

ja på ett icakonto
Citera
2016-11-19, 09:22
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Skaffa en bitcoinplånbok och koppla en kort till den, sedan är det bara att ladda bitcoins till kortet och dra ut från atm. Helt anonym.

Då måste han köpa bitcoins för 100k i kontanter, localbitcoins-handlare brukar vara kinkiga på att hantera så stora summor anonymt och man vill ju knappast skicka brev med 100k

Så hur föreslår du det?
Citera
2016-11-19, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Då måste han köpa bitcoins för 100k i kontanter, localbitcoins-handlare brukar vara kinkiga på att hantera så stora summor anonymt och man vill ju knappast skicka brev med 100k

Så hur föreslår du det?

Det finns bitcoin exchange.
Citera
2016-11-19, 14:16
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Det finns bitcoin exchange.

Och hur får han dit sina KONTANTER?
De flesta är nog inte helt bekväma med att skicka 100k i kontanter i brev till någon som kan växla... och någon som fysiskt tar emot 100k i kontanter kommer ovillkorligen ta ut en ganska fet växlingsavgift...
Citera
2016-11-19, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Och hur får han dit sina KONTANTER?
De flesta är nog inte helt bekväma med att skicka 100k i kontanter i brev till någon som kan växla... och någon som fysiskt tar emot 100k i kontanter kommer ovillkorligen ta ut en ganska fet växlingsavgift...

Det finns flera bitcoin exchange och 100k är faktiskt småsummor jämfört med den dagliga volymen på vissa exchange.

När man köpt bitcoins så kan man skaffa ett anonymt kort som är kopplat till ett betalkort som man kan använda i bankomaten världen runt.

Men om man har kontanter i 100k då är det svårt. Kolla på localbitcoins det finns svenskar som tar emot betalning via swish, de kanske kan gå med på ett möte och ta emot kontanter, vissa gör affärer upp mot 50k.
Citera
2016-11-19, 20:46
Medlem
8bitrages avatar
Citat:

Men om man har kontanter i 100k då är det svårt. Kolla på localbitcoins det finns svenskar som tar emot betalning via swish, de kanske kan gå med på ett möte och ta emot kontanter, vissa gör affärer upp mot 50k.

Det är ju kontanter han pratar om... Kom du på det nu först?

Då är det ju lättare att sätta in dom på kontot i perioder, sen föra över dom till en bitcoin-exchange direkt... Även om jag nu inte förstår vad du ska med Bitcoin till, han ville bara ha in dom på sitt bankkonto utan massa frågor. Vilket han slipper om han delar upp det i flera små insättningar.
Citera
2016-11-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
ja på ett icakonto

Man ska vara försiktig med ica banken, det är inte fritt fram att sätta in utan att förklara vartifrån
pengarna kommer,

Fick själv ett brev hem där jag skulle förklara vartifrån jag fått pengarna inom 2 veckor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in