2016-11-18, 17:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Inte alls, jag har dock jävligt svårt att förstå logiken i att ens skriva att andra har gjort mycket värre och därför ifrågasätter jag det.
Det är lite som min pappa är starkare än din pappa som försvar.
Okej, vad är relevansen i vad något du inbillar dig att någon icke namngiven person sagt på SD och hur påverkade det kakan när hon uttalade sig om de mördade poliserna i Malexander?

Du gör ett fullständigt logiskt felslut i stil med om du har två äpplen och en elefant har fyra ben, vad är solens massa?
Citera
2016-11-18, 17:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Var är ursäkten för vitrasismen och manshatet?

Det kan man undra. Polisgrejen är liksom bara en del av att hon nu är omöjlig att ha med i all reklam som på något vis vänder sig till män och i synnerhet vita sådana. Så den här ursäkten lär inte betyda mycket. Sedan alltid intressant att det alltid från en viss sida (vänstern...) alltid är så lätt att det ska gå att ursäkta men de själva glömmer/förlåter aldrig.
Citera
2016-11-18, 17:10
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Inte alls, jag har dock jävligt svårt att förstå logiken i att ens skriva att andra har gjort mycket värre och därför ifrågasätter jag det.
Det är lite som min pappa är starkare än din pappa som försvar.

"Kålsuparteorin" brukar man väl kalla det. Men det funkar ändå inte riktigt här eftersom kakan haft en upphöjd mediaposition och sluppit kritik tidigare för sina skabrösa uttalanden. SDare som viskat så mycket som "negerboll" har uteslutits ur partiet på studs.
Citera
2016-11-18, 17:18
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Skulle du vilja vara vänlig att visa vad de flesta av topparna i SD har sagt eller skrivit som är långt värre än det som Kakan producerat? Jag kan tyvärr inte finna vare sig ACAB, Fuck aina, hata snuten eller om Malexander hos de jag känner till.

Har inte koll på vad alla gör. Här är ett axplock:

Björn Söder jämförde homosexualitet med pedofili som han sedan ångrade
Oscar Sjöstedt skämtade om nazister som låtsassparkade på ljudar som han sedan ångrade
Mattias Karlsson skrev under pseudonym till en fascistisk/nazistisk/identitetspolitisk tidning som han sedan ångrade
Kent Ekeroth ska vi inte ens tala om...
Markus Wiechel kallade afrikaner som bränner en häxa för "satans jävla aphelveten" och "efterblivna jävla pensionsräddare!" som han sedan ångrade
Linus Bylund kallade journalister för "nationens fiender" som han sedan ångrade (eller iallafall "inte menade")

Om nån feminist skriver ACAB eller något annat icke-hotande då är alla så bajsnödiga att det inte är sant. När någon SD-politiker gör exakt samma sak då finns det 1000 ursäkter att komma med. Hyckleri är det fan.

Sedan är inte poängen att andra gjort värre saker. En handling blir inte bättre av att andra är värre. Det som ursäktar henne är att det inte är någon stor sak att skriva ACAB på twitter. Det är ungefär som att säga att eftersom jag gillar Public Enemy (Fuck Tha Police m.fl) så hetsar jag folk till polismord... Sedan har hon bett om ursäkt vilket är det som ursäktar henne.
Senast redigerad av teasardig 2016-11-18 kl. 17:25.
Citera
2016-11-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Har inte koll på vad alla gör. Här är ett axplock:

Björn Söder jämförde homosexualitet med pedofili som han sedan ångrade
Oscar Sjöstedt skämtade om nazister som låtsassparkade på ljudar som han sedan ångrade
Mattias Karlsson skrev under pseudonym till en fascistisk/nazistisk/identitetspolitisk tidning som han sedan ångrade
Kent Ekeroth ska vi inte ens tala om...
Markus Wiechel kallade afrikaner som bränner en häxa för "satans jävla aphelveten" och "efterblivna jävla pensionsräddare!" som han sedan ångrade
Linus Bylund kallade journalister för "nationens fiender" som han sedan ångrade (eller iallafall "inte menade")

Om nån feminist skriver ACAB eller något annat icke-hotande då är alla så bajsnödiga att det inte är sant. När någon SD-politiker gör exakt samma sak då finns det 1000 ursäkter att komma med. Hyckleri är det fan.

Sedan är inte poängen att andra gjort värre saker. En handling blir inte bättre av att andra är värre. Det som ursäktar henne är att det inte är någon stor sak att skriva ACAB på twitter. Det är ungefär som att säga att eftersom jag gillar Public Enemy (Fuck Tha Police m.fl) så hetsar jag folk till polismord... Sedan har hon bett om ursäkt vilket är det som ursäktar henne.

Förslag: Sök på Trump, så slipper du komma med trams.
Citera
2016-11-18, 17:39
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inboxaren
http://www.gp.se/n%C3%B6je/ber-alla-poliser-om-urs%C3%A4kt-f%C3%B6rl%C3%A5t-1.3968667

Ja vad ska man säga om hela Kakan-grejen? Hon förlorar pengar och helt plötsligt är "kampen" inte något hon vill kännas vid. Så fort denna feminist fick makt övergav hon sina ideal och gjorde en 180 graders vändning.

Vad kan man säga om feminism? Sviker systrarna varandra så fort de får makt, status och pengar? Är feminism bara något för de obesuttna som lämnar det sjunkande skeppet med ilfart så fort de får minsta möjlighet?

Finns det någon feminists värderingar som inte kan köpas för pengar och makt? Finns det någon feminism över huvud taget?
Det går bra och sitta på twitterkonton och leka tuff och gapa mot allt och alla utan att be om förlåtelse men när det börja kosta dem pengar och börjar få personliga konsekvenser för dem, då kryper ursäkterna fram och vi andra förväntas oreserverat förlåta dem.

Fy fan vad jag hatar folk som Kakan och Kringlan.
Citera
2016-11-18, 19:00
Medlem
Långt ifrån förvånad. Jag hoppas att alla seriösa företag avstår från samarbete med denna vidriga, manshatande, hycklande ragata i framtiden.
Citera
2016-11-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Fast nu experimenterar ju feminister hellre med lebbsex än att gå igenom förnedringen att ligga med en androgyn man. Kakan hävdar ju själv att hon är lesbisk.

Lägg ned. Hon är inte lesbisk, om hon vore det så hade hon inte tillåtit sig att bli knullad av en man och blivit avlad på. Hon är snarare "lebb" liksom alla andra kvinnor dvs halväckliga bin.
Citera
2016-11-18, 19:29
Medlem
JDAMs avatar
Kakan postade sitt hat om Malexander för 3år sedan och gråter nu ut i riksmedia, allvarligt någon som tror på människan
Senast redigerad av JDAM 2016-11-18 kl. 19:32.
Citera
2016-11-18, 19:52
Medlem
Limhamns avatar
Kakan är en sorglig figur. Att hon tillåts förpesta SR och SVT är en skam. Försvinn så man slipper se och höra dig. Nog för att jag byter kanal så fort hon visar sitt fula tryne men det finns kanske de som inte har bytt batterier i fjärrkontrollen eller dragit av hälsenan eller liknande...
Citera
2016-11-18, 20:20
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det är intressant hur de heltidshatande PK-politrukerna drabbas av ånger inför enskilda specifika gallsprängda spyor bland allt det hat de har levererat dag ut och dag in i åratal, så fort det finns misstanke om att de kan visa sig drabba den egna plånboken negativt.

MONEY TALKS
Citera
2016-11-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vad är det för fel på er? Hon har ju skrivit att hon ångrar sig flera gånger. Varför räcker inte det? De flesta av topparna i SD har sagt eller skrivit långt värre saker. Varför kan de "gå vidare" men inte hon? Trodde aldrig jag skulle försvara en radikalfeminist som henne, men folk som skriver på Flashback är fanimej värre.

Det räcker inte. Hon har skapat en image runt sig själv som gör att man mår illa bara man hör talas om henne. Hon är helt enkelt vidrig i mina ögon, tydligen i andras också, så en ursäkt tar henne ingenstans. Malexander är helt enkelt bara ett exempel.
En ursäkt kan funka om man häver ur sig något i stridens hetta, inte när det bara är en del av helheten.
Personligen skulle jag bojkotta allt, även mina favoritprodukter och företag om dom är så korkade att de gör det Audi gjorde.
Där går fanimej gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in