Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-11-17, 13:12
Medlem
Hej!
Har ingen tolerans på tram längre, var drygt en månad sedan jag tog sist och då tog jag 300 mg i kapslar som gav mig ett nice rus som varade i ca fem timmar tills jag somnade.
Igår tog jag 400 mg i tabletter utspritt på två timmar, kände inte av någonting alls först och fick efter en timme eller två en svag känsla av tramrus. När jag vaknade imorse mådde jag pyton, skakade, var yr, knappnålspupiller, spydde två gånger, kunde inte äta och kunde inte dricka. Satte mig på bussen för att komma till skolan men flög av efter två stationer för att hulka upp det lilla vatten jag lyckats få i mig så åkte hem och la mig för att sova.
Nu har det gått 17 timmar sedan jag tog den sista tabletten och helt plötsligt bara försvann det, är fortfarande lite yr men kan äta osv. normalt.
Så min fråga, vad hände? Antar att jag tog en "för stor" dos för att vara tillbaka på 0 tolerans igen men vill bara dubbelkolla.
Mvh
2016-11-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gettobarn93
Hej!
Har ingen tolerans på tram längre, var drygt en månad sedan jag tog sist och då tog jag 300 mg i kapslar som gav mig ett nice rus som varade i ca fem timmar tills jag somnade.
Igår tog jag 400 mg i tabletter utspritt på två timmar, kände inte av någonting alls först och fick efter en timme eller två en svag känsla av tramrus. När jag vaknade imorse mådde jag pyton, skakade, var yr, knappnålspupiller, spydde två gånger, kunde inte äta och kunde inte dricka. Satte mig på bussen för att komma till skolan men flög av efter två stationer för att hulka upp det lilla vatten jag lyckats få i mig så åkte hem och la mig för att sova.
Nu har det gått 17 timmar sedan jag tog den sista tabletten och helt plötsligt bara försvann det, är fortfarande lite yr men kan äta osv. normalt.
Så min fråga, vad hände? Antar att jag tog en "för stor" dos för att vara tillbaka på 0 tolerans igen men vill bara dubbelkolla.
Mvh
helt lugnt du är påverkad fortfarande. Enda risken är om du hade spytt i sömnen och inte vaknat, då skulle du kunnat drunkna i dina spyor. Men det e helt lugnt, men ta inte så stora doser på en gång för dig räcker 200mg/tillfälle. tom 150mg GL i framtiden, hade du inte vaknat så hade du kanske dött... en tjejpolare dog så hon hade varit ren jättelänge tog samma dos hon var van vid, drunknade i sina spyor.. tragiskt!
2016-11-17, 17:06
Bannlyst
För mycket helt enkelt.
2016-11-17, 21:35
Medlem
visdomst4nds avatar
Akta dig förfan. Jag krampar på 300mg 3/5 gånger. Rör inte tramadol nuförtiden, man måste vara jävligt noga när man käkar den skiten.
2016-11-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd
Akta dig förfan. Jag krampar på 300mg 3/5 gånger. Rör inte tramadol nuförtiden, man måste vara jävligt noga när man käkar den skiten.

Det är inte ofta man krampar jag tagit upp mot 750mg. Men vanligt brukar jag ta 500mg som max i några år och jag har aldrig krampat.
2016-11-18, 00:54
Bannlyst
Jag blev galet hög av tram de fyra fem första gångerna jag tog sen ett års uppehåll så tog jag 400mg o kände nada o pumpade in mer men blev bara ep-anfall o sjukhus. Tram kanske inte funkar för dig längre.

OBS: Ta aldrig mer än 400mg om dagen.
2016-11-18, 01:13
Medlem
visdomst4nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FofoStrones
Det är inte ofta man krampar jag tagit upp mot 750mg. Men vanligt brukar jag ta 500mg som max i några år och jag har aldrig krampat.

'Inte ofta MAN' ?! Hur kan du säga så?? Var är din statistik för att folk inte brukar krampa när dom kliver över 300 tröskeln?

Jag bad trådstartarn att ta det lugnt, uppmana inte folk så är du snäll. Jag har klarat mig och tagit doser som 1000 mg men vad är det som säger att jag kommer klara det nästa gång jag tar 300 mg?

Ingen vet, därför ska du vara jävligt försiktig.
2016-11-19, 13:00
Medlem
Citat:
'Inte ofta MAN' ?! Hur kan du säga så?? Var är din statistik för att folk inte brukar krampa när dom kliver över 300 tröskeln?

Jag bad trådstartarn att ta det lugnt, uppmana inte folk så är du snäll. Jag har klarat mig och tagit doser som 1000 mg men vad är det som säger att jag kommer klara det nästa gång jag tar 300 mg?

Man får inte glömma bort att man inte alltid uppfattar att man fått en anfall om man ligger i sängen eller soffan och noddar.

Jag vaknade på golvet ute på altanen efter att jag tagit en cigg, hade det hänt i sängen hade jag aldrig förstått att det var ett anfall.

TS: Kapslar är direktverkande och tabletter i styrkan 100/150/200mg's är depot.
2016-11-19, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gettobarn93
Hej!
Mvh

försök trappa ner lite för att slippa den där toleransnivån som uppkommer
2016-11-20, 11:59
Medlem
Citat:

+1 på denna. Jag sjäv tog mellan 500-1500 drygt 5 gånger i veckan ett bra tag utan några som helst problem. Tog 3 dagars uppehåll och tryckte sen i mig 400mg, fick ett krampanfall och hamnade på akuten. Det kan hända exakt när som helst. Underskatta ALDRIG tramadol!
2016-11-20, 12:17
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Jag har lagt märke till när jag pratat med vänner som krampat på tram, att det snarare beror på övrigt hälsoskick snarare än dos. För lite vatten, för lite sömn. Stress osv.

Kan vara bra att ha i åtanke!
Mvh
2016-11-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retarderad-Indian
Jag har lagt märke till när jag pratat med vänner som krampat på tram, att det snarare beror på övrigt hälsoskick snarare än dos. För lite vatten, för lite sömn. Stress osv.

Kan vara bra att ha i åtanke!
Mvh

Det spelar givetvis in, men lura inte dig själv, det är dosberoende.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in