2016-11-15, 23:56
Medlem
Till skillnad från Svensken som är rätt miljömedveten och försöker rensa efter sin egen skit, är blatten (hur integrerad han än må vara) väldigt miljö omedveten. Har sett flertal grova brott enligt MP standard utförda av blattar som till och med röstar på MP. Totalt miljö omedvetna. Varför? Tror de att Allah ska rensa deras pant också?
Citera
2016-11-16, 00:04
Medlem
Vem vet, det är ju inte som att deras barn ska växa upp i skiten.

Kanske i framtiden kommer vi se mer konsekvensanalys och vilja att göra världen bättre. Små steg å allt det där.

Så länge det inte ligger getkadaver i plaståtervinningen så är mycket vunnet.
Citera
2016-11-16, 00:08
Medlem
Oacceptabel anklagelse, etnicitet har inget med miljöförstöring att göra enligt mig. Känner hur många invandrare som helst med moral som alltid städar upp efter sig, dels känner jag väldigt många nonchalanta svenskar också.

Tror dock att de som bidrar till störst miljöförstöring är tonåringarna, har själv upplevt det så lat som man var.
Citera
2016-11-16, 00:24
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Det är bara att kolla hur det ser ut runtom i vårt land i dom så kallade utanförskapsområdena. Offentliga ytor används som soptipp och den enda platsen som inte begåvats med en rejäl laddning sopor är sopstationen.

Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Oacceptabel anklagelse, etnicitet har inget med miljöförstöring att göra enligt mig. Känner hur många invandrare som helst med moral som alltid städar upp efter sig, dels känner jag väldigt många nonchalanta svenskar också.

Tror dock att de som bidrar till störst miljöförstöring är tonåringarna, har själv upplevt det så lat som man var.

Klagar på anekdotisk bevisföring och försöker motbevisa det med... anekdotisk bevisföring. Ridå.
Citera
2016-11-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron

Och Narcos har inget med Pablo godheten själv Escobar att göra?
Nä, det inte enbart ungdomar. Jag har sett blattar långt över tonår och medelåldersmän som totalt inte fattar något om miljö. Kasta skräp i fel återvinning, kasta skräp mitt på gatan, kasta skräp från bilen. Känner du verkligen hur många invandrare som helst med moral som städar? Nu pratar jag inte om hushåll. Berätta gärna var du hittar dessa. Jag umgås nog med mer blattar än vad du gör och ser absolut noll miljömedvetenhet hos samtliga på de år som gått.
Citera
2016-11-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Och Narcos har inget med Pablo godheten själv Escobar att göra?
Nä, det inte enbart ungdomar. Jag har sett blattar långt över tonår och medelåldersmän som totalt inte fattar något om miljö. Kasta skräp i fel återvinning, kasta skräp mitt på gatan, kasta skräp från bilen. Känner du verkligen hur många invandrare som helst med moral som städar? Nu pratar jag inte om hushåll. Berätta gärna var du hittar dessa. Jag umgås nog med mer blattar än vad du gör och ser absolut noll miljömedvetenhet hos samtliga på de år som gått.

Har du varit på festivaler eller power meet i västerås??

Där kan du se att alla oavsett var man kommer ifrån skräppar ner och skiter i miljön. För några år sen efter en stor festival så låg de skräp över hela staden och de tog flera veckor innan de städades upp. Månaden efter var de en internationel fotbollscup i samma stad i Dalarna. Efter att turnneringen var slut var de stökigt och skitigt men redan dagen efter på kvällen syndes de knappt att de varit en fotbollsturnering där i en vecka.

Sen vet jag både svenskar och invandrare som skräppar ner men även sköter sig.
Citera
2016-11-16, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Har du varit på festivaler eller power meet i västerås??

Där kan du se att alla oavsett var man kommer ifrån skräppar ner och skiter i miljön. För några år sen efter en stor festival så låg de skräp över hela staden och de tog flera veckor innan de städades upp. Månaden efter var de en internationel fotbollscup i samma stad i Dalarna. Efter att turnneringen var slut var de stökigt och skitigt men redan dagen efter på kvällen syndes de knappt att de varit en fotbollsturnering där i en vecka.

Sen vet jag både svenskar och invandrare som skräppar ner men även sköter sig.

Festival är inte vardagskräp. Så tyvärr. Det räknas inte. Nu pratar jag inte om vilka som sköter sig eller inte. Utan mer att det ser ut som soptippar där invandrare ofta bor. Precis som användaren ovan skrev. Svenskar är mer miljömedvetna än invandrare. Men jag fattar bara inte varför.
Citera
2016-11-16, 00:59
Medlem
InternetTuffings avatar
Inavel/lågt IQ.
Citera
2016-11-16, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternetTuffing
Inavel/lågt IQ.

Lust att utveckla? Inavel tror jag inte på då jag inte sett det. Tror mer på att de anser att omvärlden inte har något med dessa att göra. Att de på nåt sätt står över andras problem för sina egna.
Citera
2016-11-16, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Festival är inte vardagskräp. Så tyvärr. Det räknas inte. Nu pratar jag inte om vilka som sköter sig eller inte. Utan mer att det ser ut som soptippar där invandrare ofta bor. Precis som användaren ovan skrev. Svenskar är mer miljömedvetna än invandrare. Men jag fattar bara inte varför.

Jag bor bland mycket invandrare och här är de renare än vad de är inne i stan.

Jag ser att folk från alla håll inte är miljömedvetna. men vad anser du om all nerskräpning på helger? Där ser man ju exemplet att alla struntar i miljön. För hur kommer de sig att de ser bra ut och inte slängs en massa skräp och skit på gatorna i stan på vardagar utan just på helger.

Såg en person på en lördagskväll en gång bara släppa massa skräp på gatan. Då hans ena kompis reagera och säger varför slänger du inte i soptunnan. Personen svarade de då: Vad spelar de för roll alla kommer ju bara tro att de slängts av någon som varit ute och festat.

Så med detta sagt så bryr sig nog väldigt få om miljön. Många gör de nog för att få plus poäng men struntar i de när de har chansen.
Citera
2016-11-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
Jag bor bland mycket invandrare och här är de renare än vad de är inne i stan.

Jag ser att folk från alla håll inte är miljömedvetna. men vad anser du om all nerskräpning på helger? Där ser man ju exemplet att alla struntar i miljön. För hur kommer de sig att de ser bra ut och inte slängs en massa skräp och skit på gatorna i stan på vardagar utan just på helger.

Såg en person på en lördagskväll en gång bara släppa massa skräp på gatan. Då hans ena kompis reagera och säger varför slänger du inte i soptunnan. Personen svarade de då: Vad spelar de för roll alla kommer ju bara tro att de slängts av någon som varit ute och festat.

Så med detta sagt så bryr sig nog väldigt få om miljön. Många gör de nog för att få plus poäng men struntar i de när de har chansen.

Håller absolut inte med. Att det finns själviska rövhål i alla kategorier och i alla klasser är något som inte behövs diskuteras. Det är en självklarhet.

Att folk gör det för att få en pluspoäng. nja. De flesta Svenskar är medvetna om samhället i sig och att miljö är bra för deras närområden. Blattar skiter fullständigt i det. Speciellt blir mönstret tydligt när du jämför grupper.

Varför jag inte tar festivaler och helger med i beräkningen är dels för att det är alkohol inblandad, dels för att det är mycket ströfolk runt på stan utan tydlig hemvist, och dels för att det är så mycket folk på en gång och det påverkar hur ditt sinne fungerar för stunden.

Jag reagerar likadant oavsett vem. Jag tittar lite förvånat och går vidare. Eftersom jag tänkt på det och kan säga att det går 10 blattar på 1 svensk miljöförnekare så ser jag mönstret.
Citera
2016-11-16, 01:31
Medlem
321js avatar
En del människor inklusive svennar är mer inriktade på att njuta av livet än att läsa om de senaste teorierna om växthuseffekten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in