Citat:
Ursprungligen postat av
elijah1
Jag bor bland mycket invandrare och här är de renare än vad de är inne i stan.
Jag ser att folk från alla håll inte är miljömedvetna. men vad anser du om all nerskräpning på helger? Där ser man ju exemplet att alla struntar i miljön. För hur kommer de sig att de ser bra ut och inte slängs en massa skräp och skit på gatorna i stan på vardagar utan just på helger.
Såg en person på en lördagskväll en gång bara släppa massa skräp på gatan. Då hans ena kompis reagera och säger varför slänger du inte i soptunnan. Personen svarade de då: Vad spelar de för roll alla kommer ju bara tro att de slängts av någon som varit ute och festat.
Så med detta sagt så bryr sig nog väldigt få om miljön. Många gör de nog för att få plus poäng men struntar i de när de har chansen.
Håller absolut inte med. Att det finns själviska rövhål i alla kategorier och i alla klasser är något som inte behövs diskuteras. Det är en självklarhet.
Att folk gör det för att få en pluspoäng. nja. De flesta Svenskar är medvetna om samhället i sig och att miljö är bra för deras närområden. Blattar skiter fullständigt i det. Speciellt blir mönstret tydligt när du jämför grupper.
Varför jag inte tar festivaler och helger med i beräkningen är dels för att det är alkohol inblandad, dels för att det är mycket ströfolk runt på stan utan tydlig hemvist, och dels för att det är så mycket folk på en gång och det påverkar hur ditt sinne fungerar för stunden.
Jag reagerar likadant oavsett vem. Jag tittar lite förvånat och går vidare. Eftersom jag tänkt på det och kan säga att det går 10 blattar på 1 svensk miljöförnekare så ser jag mönstret.