Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Sweet Baby Ray´s Honey Chipotle ska det vara.
Amerikansk rökt hickoryträsylt. Har fattat att många gillar den här typ av BBQ-sås, älskade den själv för några år sedan, men nu mår jag nästan illa bara av tanken på den där sötsliskiga geggan som dödar allt den kommer i kontakt med. Möjligtvis har jag den på en färdigburgare, Gud själv förbjude att jag äter en sådan igen, men aldrig något av kvalitet. Visserligen är den god ovanpå kycklingvingar om den får "gratineras" i ugnen så att sockret karamelliseras men annars...
Gör din egen bbqsås från grunden istället! Enkelt, tar en halvtimme (fuck långkokshipsters) och blir helt överlägsen tjärsylten.
Till TS,
1. Sluta ät skräp
2. Våga vara lite pretto
3. Använd hjärnan
4. Laga allt från grunden upp, utgå från RÅvara så långt det går
5. Sno knep från andra som är bra
6. Fortfarande sämst, laga uteslutande thai, matlagning på easymode. Köpte en gång en burk med phad thaisåsbas för 20kr som jag använde till norra sthlms godaste thai i ett halvår. Easymode som fan, stek lite lök, vitlök och det köttet du vill använda i olja tills brynt, slå på en såsbasen, lite vatten, soya osvosvosvosv broccoli mot slutet så att den fortfarande har spänst, koriander som fan osvosv garnera med cashewnötter och koriander, kanske limeskiva etc -> asgod mat enligt alla, when you're a star they let you do anything