2016-11-15, 21:45
Medlem
Jag skall svas snart och jag tar lyrica varje dag. Ngon sa att jag mste sga detta till narkoslkaren fr att lyrica kan ha en kumulativ effekt i kroppen.

Ngon som vet sanningshalten? Narkoslkaren tror att jag tar ca 100-150 mg lyrica / dag (enligt ordination). Det ligger nog nrmre 300 mg / dag.
Citera
2016-11-16, 00:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkypromise
Jag skall svas snart och jag tar lyrica varje dag. Ngon sa att jag mste sga detta till narkoslkaren fr att lyrica kan ha en kumulativ effekt i kroppen.

Ngon som vet sanningshalten? Narkoslkaren tror att jag tar ca 100-150 mg lyrica / dag (enligt ordination). Det ligger nog nrmre 300 mg / dag.

1. Du kan inte ljuga nr du ska svas, bara att sga dosen du tar.

2. Det hr med kumulativ effekt har jag svrt att tro om du inte har lever eller njurproblem.
Citera
2016-11-16, 09:07
Medlem
Fiskfjolls avatar
Frstr inte vitsen med att ljuga om det? Nr du ska svas s ligger i ditt eget intresse att vara rlig med preparaten och styrkan du tar s att narkoslkaren kan ta det i berkningen om det pverkar narkosen eller inte.
Citera
2016-11-17, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Frstr inte vitsen med att ljuga om det? Nr du ska svas s ligger i ditt eget intresse att vara rlig med preparaten och styrkan du tar s att narkoslkaren kan ta det i berkningen om det pverkar narkosen eller inte.

Sjlvklart kommer jag att ta min lyrica enligt lkarens ordination p operationsdagen. S det ska inte vara ngon fara
Citera
2016-11-18, 19:25
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Sjlvklart kommer jag att ta min lyrica enligt lkarens ordination p operationsdagen. S det ska inte vara ngon fara

Lkaren som ordinerade dig Lyrica eller narkoslkaren?
Citera
2016-11-18, 23:54
Medlem
Gr TS hemlxan? Frsker sig p en free ride p Flashback?

Lt g/Lt st:

Citat:
Vid behandling av central neuropatisk smrta p grund av ryggmrgsskada, kade incidensen av biverkningar i allmnhet, CNS biverkningar och speciellt somnolens. Detta kan hnfras till en additiv effekt p grund av samtidig medicinering (t.ex. anti-spastiska medel) ndvndig fr detta tillstnd.

Citat:
Efter lansering har det frekommit rapporter om andningssvikt och koma hos patienter som anvnt pregabalin tillsammans med andra lkemedel med nedsttande effekt p centrala nervsystemet (CNS).

http://www.fass.se/LIF/product?userT...20040607000717

Pregabalin r en GABA-analog och drmed en s k inhibitorisk substans. Finns ingen vettig anledning att ljuga om detta.

Kopiera ovanstende och du fr hgsta betyg p hemuppgiften. Iakttag god sed och referera till kllan.
Citera
2016-11-19, 10:21
Medlem
magica69s avatar
Citat:

Lyrica samlas inte i kroppen, det gr snabbt ur. Har en halveringstid p 6,3 tim. Rkna 5 halveringstider fr att rkna med att det gtt ur kroppen. Ngn skrev att de gr via njurarna o du pinkar ut den. Inget som lagras i fett lr lever. Men man ska ALLTID bertta vilka mediciner man tar fr en narkoslkare. ven om de s bara r ex omeprazol...Varfr ska du ljuga? Det handlar ju om din skerhet och vad lyrica har fr interaktioner med andra lkemedel. Helt idiotiskt att ljuga infr en narkos!!!
Citera
2016-11-21, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magica69
Lyrica samlas inte i kroppen, det gr snabbt ur. Har en halveringstid p 6,3 tim. Rkna 5 halveringstider fr att rkna med att det gtt ur kroppen. Ngn skrev att de gr via njurarna o du pinkar ut den. Inget som lagras i fett lr lever. Men man ska ALLTID bertta vilka mediciner man tar fr en narkoslkare. ven om de s bara r ex omeprazol...Varfr ska du ljuga? Det handlar ju om din skerhet och vad lyrica har fr interaktioner med andra lkemedel. Helt idiotiskt att ljuga infr en narkos!!!

S lnge jag har de niver av lkemedel i blodet som str p mina papper p operationsdagen, allts det min narkoslkare vet om, s ska det vl nd inte spela roll...
Citera
2016-11-22, 15:18
Medlem
magica69s avatar
Citat:
S lnge jag har de niver av lkemedel i blodet som str p mina papper p operationsdagen, allts det min narkoslkare vet om, s ska det vl nd inte spela roll...
Inget jag rekommenderar. Hur vet du att det r i niv med 150 mg i ditt blod den dagen du ska svas? Vet du det med 100 %? Ska du vara sker mste du ju i stort sett lta bli att ta lyrica i flera dygn o bli "ren"...Ca 5 dygn.Fixar du det? De kommer ju inte ta analysprov p dig precis och kolla niver av ett lkemedel i ditt blod.

Jag blev svd fr ett tag sedan o jag sa ifrn att f stess som premedicinering d jag hade nollat stess 2 mn tidigare. Kan sga att narkoslkaren sa att de fick ge mig enorma mngder av propofol o ultiva o fentanyl pga att jag haft stesolid o jag har haft lga doser men under flera r. Och d hade jag nd nollat fr drygt 2 mn sedan. S jag var ren... Jag fick jordens jkla AT efter den narkosen.

S stll dig frgan om du kan lta bli lyrican i 5 dygn ca innan? Annars ppna kort. En narkos r alltid en risk o nnu strre risk med lkemedel som pverkar hjrnan i blodet..
Senast redigerad av magica69 2016-11-22 kl. 15:25.
Citera
2016-11-22, 15:26
Medlem
magica69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Hller med fullt ut!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in