Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-08, 03:38
  #13
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
För runt 10 år sedan spelade jag in över 150 000kr på SVS 0.5/1kr borden. Klart man ville gå upp, men vågade inte.
Testade på att köra 1/2 och ibland 2.5/5 också, men tycker det var så stora potter vilket skrämde mig. Folk bluffade mig.
Hade ju bankrullen till det så borde kört de mer kan jag tycka, men det var gnetigt som helvete ibland. Folk var så tighta och det var lättare på 0.5/1kr borden då max inköp var hela 200kr på den tiden!!! Var ju bara att gå all in med AA preflopp så kunde man få syn av 1010 osv.

Att vara för tight ger inga pengar heller mot tighta men 0,5/1 - och mest 1/2 är borden jag kör på så då gäller det att leta rätt på gröningen , fisken, bluffaren då vilket blir ännu lättare så när så många andra är tighta då. Blev ju ett rim?
Citera
2017-01-08, 18:16
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Att vara för tight ger inga pengar heller mot tighta men 0,5/1 - och mest 1/2 är borden jag kör på så då gäller det att leta rätt på gröningen , fisken, bluffaren då vilket blir ännu lättare så när så många andra är tighta då. Blev ju ett rim?

Ja, hehe! Det handlar som du säger alltid att hitta de som inte bara spelar för att "gå plus". En gång testade jag i en hel månad att bara spela par och träffa triss på floppen. Foldade AA och KK på flopp om jag inte träffade. Slutade med att jag vann 8 tusen den månaden på lägsta borden. Men det kan man ju glömma fungerar idag. Potten var 3 kr, någon höjde. Jag hade triss och gick all in med 200kr. Den andra som hade KK synade med 200kr. Det var tider det.
Citera
2017-01-11, 20:47
  #15
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Ja, hehe! Det handlar som du säger alltid att hitta de som inte bara spelar för att "gå plus". En gång testade jag i en hel månad att bara spela par och träffa triss på floppen. Foldade AA och KK på flopp om jag inte träffade. Slutade med att jag vann 8 tusen den månaden på lägsta borden. Men det kan man ju glömma fungerar idag. Potten var 3 kr, någon höjde. Jag hade triss och gick all in med 200kr. Den andra som hade KK synade med 200kr. Det var tider det.

Men med triss om vi pratar NL holdem är väl risken numera då att nån annan träffar en högre triss eller den där jävla kåken idag. Men triss brukar rent statistiskt hålla jäkla bra till slutet på rivern, och den dyker ju inte upp nå ofta alls heller på floppen eller övrig kort vid fortsatt spel så det är en definitivt en stark hand att bli erbjuden på flopp! Och svår att avläsa för många.
Citera
2017-01-11, 20:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxorr
Men med triss om vi pratar NL holdem är väl risken numera då att nån annan träffar en högre triss eller den där jävla kåken idag. Men triss brukar rent statistiskt hålla jäkla bra till slutet på rivern, och den dyker ju inte upp nå ofta alls heller på floppen eller övrig kort vid fortsatt spel så det är en definitivt en stark hand att bli erbjuden på flopp! Och svår att avläsa för många.

Jo, numera vinner man inte lika mycket på en triss då folk spelar mycket bättre. Det var ju något år där 10 000 körde WSOP i Las Vegas. Men nu är de tillbaka på runt 6000 spelare. Så antar att intresset inte är så stort längre och därför är det svårt att locka nya oerfarna spelare. Jag pallade bara köra min triss strategi en månad. Det var mentalt jobbigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback