Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Jag antar i så fall att mamman censurerar alla kvinnliga popartister också för dottern, om hon är konsekvent. För övrigt är det en trådsanning, det där om den klagande mamman, uppgiften finns bara i tråden. Ditt användarnamn verkar för övrigt inte synka helt med dina åsikter..
Jag har sett en massa tjejer på gym som klär sig som Moa, det är aldrig någon som reagerar på deras klädsel. Mamman kanske är frireligiös, månne..
Det handlar kanske inte om att den ev modern avser att censurera något.
Man vet inte hur Moa var klädd eller hur hon uppförde sig. Hon fick hursomhelst en tillsägelse, den gällde klädsel, det hade kunnat gälla att hon sprider saker efter sig, inte torkar av maskiner eller inte lägger tillbaka hantlar i stället, det var "jobbigt" att få en tillsägelse, hon tjafsar lite och vill inte gå dit mer och går ut och gnäller att hon blivit diskriminerad. Hon känner sig kränkt över att någon inte gjorde sig besvär att försöka dölja tillsägelsen och gå lite avsides vid tillsägelsen som gällde det prinsessan på ärten utan att personen bara helt enkelt sa till. Det är det jag reagerar på, det blpses upp som att hon skulle blivit diskriminerad och förbjudits att vara där men när man läser artikeln så ser man att det handlar om att hon inte kan ta en tillsägelse, hon påstår inte att hon följt regeln, utan börjar tjafsa om att hon brutit mot den förr?
Att någon ev reagerar över att någon bryter mot klädkoden i ett specifikt sammanhang behöver inte betyda att de bryr sig speciellt om vad folk har för kläder eller inte i andra sammanhang. Det kan ju ha med hur gymet uppfattas, om det finns regler som beskrivs och dessa inte följs utan att någon bryr sig, undantagen borde kanske motiveras/förklaras alternativt att man tar upp reglerna till diskussion om de ska ändras då.
Sedan, en del gnäller om kroppsfixering och folk som står och glor sig i speglarna. Ja, folk är där för att träna, de lägger sina surt förvärvade pengar och sin dyrbara tid just där och då. Och speglarna finns där för att man ska kunna se att man utför en övning med exempelvis hantlar rätt, gör man den fel kan det bästa fall bli ineffektivt, i värsta fall kan man skada sig.