2016-11-13, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Det är gymets dresscode som gäller, och gäller för alla, inklusive denna ytterst lättkränkta unga kvinna. Jag har inte sett något om att någon annan gym-medlem skulle ha klagat. Har jag missat nåt?
För övrigt har jag personligen inga som helst problem att följa gällande regler om jag blir medlem i en förening. Skulle jag inte trivas lämnar jag föreningen och går med i en som passar mig bättre. Svårare än så behöver det inte vara.
Detta är en total icke-fråga som har fått oproportionerligt stor uppmärksamhet. Kränkt är ett ord som har blivit totalt missbrukat och urvattnat på senare år och betyder egentligen ingenting längre.

väldigt bra skrivet håller med dig till hundra procent! vad är kränkt kränka någon idag allting...
Citera
2016-11-13, 06:34
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fast nu var det ju uppenbarligen en mamma med en 16-årig tonårsdotter på plats som tog illa vid sig - eftersom att mamman inte ville att tonårsdottern skulle anamma fettoludrets klädstil som lättklätt fettoluder utan en knapp tråd på kroppen bland folk.

Varför kallar du henne fettoluder?
Citera
2016-11-13, 08:21
Medlem
Studsbolls avatar
Finns det inte en samlingstråd för ickenyheter? För det handlar ju inte om jämställdhet eller diskrimering. Lilla fröken Moa ville vara med i tidningen och få mediatid och då valde hon ut något så simpelt som en tillsägelse för olämplig klädsel och slängde sig på telefonen för att meddela världen om hur kränkt hon känner sig. Det är trams. Och en icke-nyhet.
Citera
2016-11-13, 08:31
Medlem
R.Victorianos avatar
Tycker att alla har överreagerat lite. Moa borde inte ha ringt till svt mfl och grina över detta, acceptera deras regler. Alla som sitter och skriver fetto, hora osv, är det inte lite barnsligt? Jag finner inte henne attraktiv men jag behöver inte sitta och skriva elaka saker. Känner mig lite som en (MP)-hippie men tror alla skulle må bättre av att folk inte spyr ur sig onödig skit.

Aja tillbaka till att kränka folk nu.
Citera
2016-11-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Okej, hon hade tränat där i 4 år och så helt plötsligt kom de på att hon hade silikonliknande tuttar i sin topp

Exakt.

Snyftisen om den 16-åriga dottern låter också fabricerad, liksom att ägaren skulle vara "feltolkad" av SVT.

Ett muslimskt skitgym verkar det vara, som bör bojkottas.
Citera
2016-11-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Varför kallar du henne fettoluder?
Han är antagligen en tjock datornörd men försöker visa annat.

Förövrigt är det skrämmande hur vissa kommentarer är. Får mig att fundera över om ni vikit er åt islamiseringen.
Citera
2016-11-13, 09:33
Medlem
Sunimods avatar
Vem var mamman med 16-åriga dottern som kunde ta skada av detta?

Knappast en vanlig svensk mamma för då hade hon inte sett något konstigt med det.
Och vilken 16-årig tjej skulle ta efter detta? Vaaaaaa?
Lite överviktig mamma med bara mage.

De har redan sina förebilder från instagram och fejjan. Såvida det inte var en inskränkt stackare som aldrig varit ute förut.

Detta luktar muslimer lång väg.
Citera
2016-11-13, 09:47
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vem var mamman med 16-åriga dottern som kunde ta skada av detta?

Knappast en vanlig svensk mamma för då hade hon inte sett något konstigt med det.
Och vilken 16-årig tjej skulle ta efter detta? Vaaaaaa?
Lite överviktig mamma med bara mage.

De har redan sina förebilder från instagram och fejjan. Såvida det inte var en inskränkt stackare som aldrig varit ute förut.

Detta luktar muslimer lång väg.

Nejru. Om den där människan skulle komma in där jag tränar och ha de träningskläder som hon visar på sin insta, skulle hon också få en tillsägelse.
Citera
2016-11-13, 09:50
Medlem
showdowns avatar
Jag tycker hon gjorde rätt i att säga ifrån till gymmet. Detta är ett sätt för gymmet att anpassa sig sig till islamiska sharialagar. Vi bör göra allt för att hindra denna utveckling i vårt samhälle.
Citera
2016-11-13, 09:51
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Jag tycker hon gjorde rätt i att säga ifrån till gymmet. Detta är ett sätt för gymmet att anpassa sig sig till islamiska sharialagar. Vi bör göra allt för att hindra denna utveckling i vårt samhälle.

Haha - du borde börja med pole dance. Då kan du få ditt lystmäte av att dregla på urringade brudar.
Citera
2016-11-13, 09:56
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Mer muskler = högre energiförbrukning. Alltså blir det lättare att ligga på underskott och man behöver inte ligga extremt lågt.

Ja mer muskler betyder högre energiförbrukning, men det är inte direkt 1000 kcal för ett par kg muskler. Det är kanske 50 kcal för varje kg muskler och det är nästan försumbart. Viktnedgång handlar fortfarande till 99% om diet och inte om träning.

Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Jag käkade LCHF kombinerat med styrketräning med gradvis ökning, jag käkade jätte mycket kalorier och gick ner snabbt som fan. Min ökade muskelmassa gjorde så att jag brännde mer bara när jag var ute och gick.

Det spelar ingen roll vilken diet du gick på, 1000 kcal underskott är 1000 kcal underskott oavsett och alla dieter kommer i princip ge samma resultat på det underskottet.

Men du har ju ingen aning om vad du pratar om vilket tydligt syns på dina inlägg "käkade jätte mycket kalorier och gick ner och ökade i muskelmassa" bara en totalt utan kunskap och koll skulle uttrycka sig så.
Citera
2016-11-13, 09:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag antar i så fall att mamman censurerar alla kvinnliga popartister också för dottern, om hon är konsekvent. För övrigt är det en trådsanning, det där om den klagande mamman, uppgiften finns bara i tråden. Ditt användarnamn verkar för övrigt inte synka helt med dina åsikter..

Jag har sett en massa tjejer på gym som klär sig som Moa, det är aldrig någon som reagerar på deras klädsel. Mamman kanske är frireligiös, månne..

Det handlar kanske inte om att den ev modern avser att censurera något.
Man vet inte hur Moa var klädd eller hur hon uppförde sig. Hon fick hursomhelst en tillsägelse, den gällde klädsel, det hade kunnat gälla att hon sprider saker efter sig, inte torkar av maskiner eller inte lägger tillbaka hantlar i stället, det var "jobbigt" att få en tillsägelse, hon tjafsar lite och vill inte gå dit mer och går ut och gnäller att hon blivit diskriminerad. Hon känner sig kränkt över att någon inte gjorde sig besvär att försöka dölja tillsägelsen och gå lite avsides vid tillsägelsen som gällde det prinsessan på ärten utan att personen bara helt enkelt sa till. Det är det jag reagerar på, det blpses upp som att hon skulle blivit diskriminerad och förbjudits att vara där men när man läser artikeln så ser man att det handlar om att hon inte kan ta en tillsägelse, hon påstår inte att hon följt regeln, utan börjar tjafsa om att hon brutit mot den förr?

Att någon ev reagerar över att någon bryter mot klädkoden i ett specifikt sammanhang behöver inte betyda att de bryr sig speciellt om vad folk har för kläder eller inte i andra sammanhang. Det kan ju ha med hur gymet uppfattas, om det finns regler som beskrivs och dessa inte följs utan att någon bryr sig, undantagen borde kanske motiveras/förklaras alternativt att man tar upp reglerna till diskussion om de ska ändras då.

Sedan, en del gnäller om kroppsfixering och folk som står och glor sig i speglarna. Ja, folk är där för att träna, de lägger sina surt förvärvade pengar och sin dyrbara tid just där och då. Och speglarna finns där för att man ska kunna se att man utför en övning med exempelvis hantlar rätt, gör man den fel kan det bästa fall bli ineffektivt, i värsta fall kan man skada sig.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-13 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in