2016-11-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ingen som "förfasar" sig i tråden över hennes klädsel, man tycker hon är gnällig för att hon gnäller om att hon blev tillsagd om klädkoden, hon blev heller väl inte portad, hon kunde följt regeln.

Det syns heller inte på bilden hur stabil sportbhn/toppen är... det kan ju vara så att tillsägelsen var för att det skrattas bakom ryggen, stor byst som far åt olika håll och lever sitt eget liv när personen joggar på band inte snyggt och sexigt, det är dålig komedi på gränsen till lyteskomik.

Hade outfit varit valfritt på ett gym, då hade jag defintivt tränat i långkalsonger, en t-shirt och enbart strumplästen. Men nu har gym sina regler, det är får fan folk ta och respektera.
Citera
2016-11-12, 16:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Står nog på Moas sida här.

Kan tycka att det är lite onödigt att visa magen på gym, men känns inte tillräckligt för att behöva säga till på skarpen och be nån byta kläder.

Därmed inte sagt att detta va fruktansvärt gjort av gymägaren och att de måste dra tillbaka sitt uttalande.
De får väl göra som de vill, men då får de också räkna med att de kanske får lite mothugg i media på detta viset.

Fair play på alla sidor.

Fast hon har ju byst, inget fel med det, men hon kanske blir skrattad åt om den inte är nog stabil på tillräcklig nivå för de aktiviteter hon gör. Det är ju knappast så att hon är enda unga kvinnan med på gymet, där finns nog flera, antagligen både sådana som har mer former än henne och dem som är nättare.
Citera
2016-11-12, 16:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Såg att fler gym kan ha sådana regler, ej sporttopp. Då av hygieniska skäl.
Men hon har en poäng i, att det är motsägelsefullt om de visar att folk tränar i sporttopp i reklamen.

Framförallt är det vilseledande marknadsföring vilket är förbjudet. Reklamen visar ju då en felaktig bild av varan/tjänsten gymmet erbjuder. Sedan förstår jag inte hur bilden respektive videon kan visa så olika utseenden på samma person. Men det kanske är som i "Bullen": Tjejen i filmen är inte hon som har skrivit brevet.. hehe.
Citera
2016-11-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Vi ska inte förbjuda gymägare från att säga till folk om sin klädsel.
Men vi ska heller inte klaga på att det då kan kritiseras i media.

Så som jag ser det är resultatet helt okej. Gymägaren får säga vad de vill men att då kan de också acceptera att vissa kommer klaga på det.

Personligen tyckte jag inte klädseln verkade tillräckligt för att säga till på skarpen om.
Kan tycka att det är lite onödigt att visa magen på gym, men utöver det var det väl inga problem.
Hade varit en annan femma om nån tränat i bikini.

Och den som kritiserar kan verka gnällig <rycker på axlarna>?
Citera
2016-11-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Framförallt är det vilseledande marknadsföring vilket är förbjudet. Reklamen visar ju då en felaktig bild av varan/tjänsten gymmet erbjuder. Sedan förstår jag inte hur bilden respektive videon kan visa så olika utseenden på samma person. Men det kanske är som i "Bullen": Tjejen i filmen är inte hon som har skrivit brevet.. hehe.

Personernai reklamen kanske tränar på gymet, men inte just i dessa sporttoppar (personerna i topparna i reklamen verkar inte ha någon byst att tala om dock, deras träningspass blir inte roliga timmen lika lätt).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-11-12 kl. 16:30.
Citera
2016-11-12, 16:29
Medlem
styrlunds avatar
kollar man in bilderna på hennes blogg har jag svårt och se varför hon känner sig kränkt.
Hon tycks ha ett påtagligt behov av att visa sin kropp för offentligheten.
http://gullbrand.blogg.se/
Citera
2016-11-12, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KAMam
För att svara alla i tråden så är ju det Moa skriver, det SVT skriver, och det Aftonbladet skriver inte hela sanningen. Som vanligt.

Jag känner personal på gymmet, samt personer i Moas närhet och jag vet precis vad som hände.

Moa tränade på gymmet i en SportBH och tights som förutom att visa magen/ryggen/axlarna också var väldigt urringad och tryckte både upp och ihop brösten så dom såg ut som värsta silikontuttarna.
Väldigt tydligt att det är för uppmärksamheten.
Då är det en mamma som är där och tränar och har med sig sin 16åriga dotter som också tränar. Mamman FRÅGAR då en i personalen hur policyn ser ut, därför att hon tycker att det blir fel att hennes sextonåriga dotter ska få tankarna att det är sådär hon måste se ut för att vara fin bland annat.

Personalen som HAR en policy vad gäller träning i bar överkropp eller i sport-bh går då in i konditionsrummet där Moa är, tillsammans med en till person och säger endast till Moa, och inte inför hela gymmet eller någonting sånt: "hej. Vi har en policy vad gäller träning på våra gym och vilka kläder man ska ha på sig. Så nästa gång du kommer och tränar så får du ha ett Linné eller en tröja på dig är du snäll" (ungefär så)
Moa ifrågasatte då det lite grann men inget farligt alls, utan undrade bara varför. Sen fortsatte hon träna, och sen åkte hon hem.
Efter en stund fick personalen ett mail där hon ifrågasatte hela situationen och sa att hon kände sig väldigt kränkt.
Personalen som läste mailet bad om ursäkt för att hon kände sig kränkt, men att policyn gäller.
Och att hon är välkommen att prata med ägarna om hon vill.

Det blir inget svar på det mailet, utan istället kliver SVT in på tenton och söker ägarna för en intervju, för då har Moa ringt dom. Förmodligen har hon ringt både SVT, tv4, och lokaltidningarna men det var bara SVT som nappade.

SVT får en intervju med en av delägarna och skriver ihop en text som inte alls är citerad från ägaren utan endast "tolkad" av journalisten.
Tenton gym är alltså inte speciellt nöjda med SVTs intervju, där dom förvrängde vad Tenton sa.

Sedan har Moa då ringt runt till sina kompisar som har bloggat om det här, ringt till gymmet, pratat med tidningar etc.

Det intressanta med detta är att hon skrev ett långt blogginlägg om att hon bytt gym till USM som är så väldigt bra och där får man göra som man vill.
Tji fick hon, samma policy är där, som på tenton.

Detta handlar bara om nya feministsverige där alla försöker provocera fram aktioner från andra som genererar trafik till bloggen/instagram eller vad det nu kan vara.
Kolla hennes instagram, bloggen, och Facebook så ser ni ju. Hon vill absolut inte visa upp sig

Summa sumarum, tenton har inte gjort något fel. Dom har vänligt talat om för en av sina kunder vilken policy som gäller och vilken policy kunden har skrivit på vid tecknandet av avtalet.
Kunden är en uppmärksamhetskåt 24årig fjortis som ser sin chans att dra ännu mer trafik till sina sociala medier där hon visar upp sig ännu mer och drar till med den så vanliga "du kränkte mig", som vi alla vet är värre än både våldtäkt och mord.

Tragikomiskt är det skulle jag säga

Okej, hon hade tränat där i 4 år och så helt plötsligt kom de på att hon hade silikonliknande tuttar i sin topp
Citera
2016-11-12, 16:33
Medlem
different_trips avatar
Citat:

När ska ni förstå att det är UNDERKLÄDER och ingen jävla sporttopp?! Kolla in hennes instagram där hon visar upp kläderna, hon skriver själv UNDERWEAR.

Att ni vill ha något att runka till under tiden på gymmet betyder inte att alla andra vill det. Alla gym är inte plattform för brudar som behöver söka sin självkänsla på instagram.
Citera
2016-11-12, 16:37
Medlem
it-takes-2s avatar
Ett gym är kroppsfixeringens tempel. Lite hud får man tåla. Kan inte se något fel på Moas klädsel på hennes blogg. Klar överreaktion från gymmets sida.
Citera
2016-11-12, 16:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laprikapaprika
Okej, hon hade tränat där i 4 år och så helt plötsligt kom de på att hon hade silikonliknande tuttar i sin topp

Kollar man på hennes blogg, ser man att hon blivit mamma i somras. Om hon ammar är det inte konstigt att brösten blivit större. Förklarar också skillnaderna i utseendet i övrigt. Inget konstigt alls, nu när man har fakta.
Citera
2016-11-12, 16:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
När ska ni förstå att det är UNDERKLÄDER och ingen jävla sporttopp?! Kolla in hennes instagram där hon visar upp kläderna, hon skriver själv UNDERWEAR.

Att ni vill ha något att runka till under tiden på gymmet betyder inte att alla andra vill det. Alla gym är inte plattform för brudar som behöver söka sin självkänsla på instagram.

Har du ätit för mycket citroner eller är du sur på grund av något annat?
Bilden hon visade upp i SVT var väl okej kläder att träna i? Kan du länka till hennes instagram som du tydligen har kollat?

Själv antar jag att hon efter förlossningen har fått en "graviditetskropp" som inte är så tight längre, och därför reagerar gymmet först nu, och inte för fyra år sedan hon började där, som tight 20-åring.
Citera
2016-11-12, 16:57
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Har du ätit för mycket citroner eller är du sur på grund av något annat?
Bilden hon visade upp i SVT var väl okej kläder att träna i? Kan du länka till hennes instagram som du tydligen har kollat?

Själv antar jag att hon efter förlossningen har fått en "graviditetskropp" som inte är så tight längre, och därför reagerar gymmet först nu, och inte för fyra år sedan hon började där, som tight 20-åring.

Ja hon är inte "Snygg" längre, och då får man enligt gymtöntar inte längre ha tight klädsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in