För att svara alla i tråden så är ju det Moa skriver, det SVT skriver, och det Aftonbladet skriver inte hela sanningen. Som vanligt.
Jag känner personal på gymmet, samt personer i Moas närhet och jag vet precis vad som hände.
Moa tränade på gymmet i en SportBH och tights som förutom att visa magen/ryggen/axlarna också var väldigt urringad och
tryckte både upp och ihop brösten så dom såg ut som värsta silikontuttarna.
Väldigt tydligt att det är för uppmärksamheten.
Då är det en mamma som är där och tränar och har med sig sin 16åriga dotter som också tränar. Mamman FRÅGAR då en i personalen hur policyn ser ut, därför att hon tycker att det blir fel att hennes sextonåriga dotter ska få tankarna att det är sådär hon måste se ut för att vara fin bland annat.
Personalen som HAR en policy vad gäller träning i bar överkropp eller i sport-bh går då in i konditionsrummet där Moa är, tillsammans med en till person och säger endast till Moa, och inte inför hela gymmet eller någonting sånt: "hej. Vi har en policy vad gäller träning på våra gym och vilka kläder man ska ha på sig. Så nästa gång du kommer och tränar så får du ha ett Linné eller en tröja på dig är du snäll" (ungefär så)
Moa ifrågasatte då det lite grann men inget farligt alls, utan undrade bara varför. Sen fortsatte hon träna, och sen åkte hon hem.
Efter en stund fick personalen ett mail där hon ifrågasatte hela situationen och sa att hon kände sig väldigt kränkt.
Personalen som läste mailet bad om ursäkt för att hon kände sig kränkt, men att policyn gäller.
Och att hon är välkommen att prata med ägarna om hon vill.
Det blir inget svar på det mailet, utan istället kliver SVT in på tenton och söker ägarna för en intervju, för då har Moa ringt dom. Förmodligen har hon ringt både SVT, tv4, och lokaltidningarna men det var bara SVT som nappade.
SVT får en intervju med en av delägarna och skriver ihop en text som inte alls är citerad från ägaren utan endast "tolkad" av journalisten.
Tenton gym är alltså inte speciellt nöjda med SVTs intervju, där dom förvrängde vad Tenton sa.
Sedan har Moa då ringt runt till sina kompisar som har bloggat om det här, ringt till gymmet, pratat med tidningar etc.
Det intressanta med detta är att hon skrev ett långt blogginlägg om att hon bytt gym till USM som är så väldigt bra och där får man göra som man vill.
Tji fick hon, samma policy är där, som på tenton.
Detta handlar bara om nya feministsverige där alla försöker provocera fram aktioner från andra som genererar trafik till bloggen/instagram eller vad det nu kan vara.
Kolla hennes instagram, bloggen, och Facebook så ser ni ju. Hon vill absolut inte visa upp sig
Summa sumarum, tenton har inte gjort något fel. Dom har vänligt talat om för en av sina kunder vilken policy som gäller och vilken policy kunden har skrivit på vid tecknandet av avtalet.
Kunden är en uppmärksamhetskåt 24årig fjortis som ser sin chans att dra ännu mer trafik till sina sociala medier där hon visar upp sig ännu mer och drar till med den så vanliga "du kränkte mig", som vi alla vet är värre än både våldtäkt och mord.
Tragikomiskt är det skulle jag säga