Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-02, 17:13
  #301
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Sajten nere nu?

Det ser ut så hos mig i alla fall!
Citera
2018-01-28, 09:52
  #302
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vill inte staten förse folket med information som rör invandring och brott så tar folk tag i det själv..

Så här skriver Karin Pettersson i dagens Aftonbladet;
"-Detta är en vredens tid. I vår del av världen vinner nationalistiska politiker val genom att piska upp ilska och rädsla. Ofta görs detta med främlingen, flyktingen som fiende. Det är en retorik som åter aktiverar hatet mot romer, judar och muslimer."

Har hon sovit under en sten de senaste 30 åren?
Har hon totalt missat de konsekvenser som drabbat Sverige?
Citera
2018-01-28, 09:57
  #303
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Så här skriver Karin Pettersson i dagens Aftonbladet;
"-Detta är en vredens tid. I vår del av världen vinner nationalistiska politiker val genom att piska upp ilska och rädsla. Ofta görs detta med främlingen, flyktingen som fiende. Det är en retorik som åter aktiverar hatet mot romer, judar och muslimer."

Har hon sovit under en sten de senaste 30 åren?
Har hon totalt missat de konsekvenser som drabbat Sverige?

Jag vettefan om hon ens har varit under en sten?
Med tanke på hennes idiotartiklar så tror jag hon är stenen.
För övrigt så är jag övertygad om att en sten har en bättre verklighetsanknytning, samt förståelse för orsak-verkan än den här i grunden infantila Karin P.

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2018-03-27, 20:34
  #304
Medlem
GenesisPs avatar
De mörkar mer än så. Lögnerna och indoktrineringen går djupt.
När forskningen inte är fri från ideologiskt inflytande, är det riktigt illa ställt med ett land. De för oss medvetet bakom ljuset och presenterar teorier som i mångt och mycket är egensnickrade, utifrån en extremt vänsterpolitiserad världsbild.

För mig är det uppenbart att vissa folkgruppers väsentligt högre benägenhet till kriminella handlingar och allmänt antisocialt beteende, har mer att göra med de genetiska förutsättningarna än med så kallade socioekonomiska faktorer. Bland annat bevisar andra generationens invandrare det rätt så bra.

https://samnytt.se/forskare-kriminal...iska-faktorer/

Citat:
Forskare: Kriminalitet handlar inte om socioekonomiska faktorer

Citat:
Vissa artiklar ansågs alltför kontroversiella då de kunde gynna SD. ”Jag har alltid argumenterat för att gener och miljö spelar roll.”

Citat:
Kriminalitet i Sverige handlar inte om utsatta områden eller fattigdom utan snarare om ärftliga egenskaper och individspecifika riskfaktorer. Det hävdar Amir Sariaslan, forskare i psykiatrisk genetik vid Karolinska Institutet, i en intervju med tankesmedjan Timbros webbtidning Smedjan.

Citat:
Då han skrivit artiklar som inte uppfattades som kontroversiella gick de snabbt att få publicerade i vetenskapliga tidskrifter, men då han skärskådade förhållandet mellan fattigdom och kriminalitet togs de emot väldigt annorlunda.

Att gång på gång bekräfta bilden man redan hade gick bra, men då det blev desto mer kontroversiellt kunde han bli ombedd att dra tillbaka artiklar för att det kunde gynna Sverigedemokraterna.

Citat:
Vad som ärvs är vissa individuella drag som ökar risken för ett kriminellt beteende – dessa drag ökar även risken för att hamna i fattigdom eller i ett sämre bostadsområde.

– Vi vet att ärftligheten för att bo i ett utsatt bostadsområde i Sverige är 65 procent. Vi vet att det finns en mängd individegenskaper, alltifrån impulsivitet till kognitiva förmågor och personlighetstyper, som är måttligt till starkt ärftliga och som korrelerar med såväl skolprestationer som arbetsmarknadsanknytning. Det förklarar i sin tur varför folk bosätter sig i olika bostadsområden. Just dessa egenskaper är också korrelerade med våldsbrottslighet och andra typer av problembeteenden.

Detta innebär att utgångspunkten som råder inom kriminologin inte stämmer.

Citat:
Sariaslan riktar även kritik mot myndigheter.

– Brå, till exempel. Det är en statlig myndighet som har till uppdrag att samla in all kunskap som finns om vad som orsakar kriminalitet, och de nämner inte beteendegenetik över huvud taget. Trots att ärftliga faktorer förklarar mer än hälften av variationen i kriminalitet. Tar Brå upp det i något enstaka fall, så pratar de om gen-miljöinteraktioner och är alltid noga med att påpeka att miljön spelar störst roll, baserat på ganska märkliga antaganden.

Utöver gener och miljö tillkommer en slumpmässighet som är svår att hantera.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-03-27 kl. 20:40.
Citera
2018-03-27, 21:56
  #305
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De mörkar mer än så. Lögnerna och indoktrineringen går djupt.
När forskningen inte är fri från ideologiskt inflytande, är det riktigt illa ställt med ett land. De för oss medvetet bakom ljuset och presenterar teorier som i mångt och mycket är egensnickrade, utifrån en extremt vänsterpolitiserad världsbild.

För mig är det uppenbart att vissa folkgruppers väsentligt högre benägenhet till kriminella handlingar och allmänt antisocialt beteende, har mer att göra med de genetiska förutsättningarna än med så kallade socioekonomiska faktorer. Bland annat bevisar andra generationens invandrare det rätt så bra.

https://samnytt.se/forskare-kriminal...iska-faktorer/

Det krävs alltså en icke-svensk (armenier? perser?) för att ta bladet från munnen och säga som det är.

Det finns många svenska forskare som vetat bättre och borde skämmas.

Den roll som de socioekonomiska förhållandena har kan också ändras ganska enkelt. För den står nämligen de kriminella för. Slå ut de kriminella med våld, så förbättras också de socioekonomiska förhållanden markant.

Överheten bär inte svärdet förgäves, för svärdet kompenserar för genetiken. Om överheten lägger ner svärdet, bestämmer genetiken miljön, och resultatet av den samverkan är väl känd.
__________________
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2018-03-27 kl. 22:02.
Citera
2018-03-27, 22:01
  #306
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det krävs alltså en icke-svensk (armenier? perser?) för att ta bladet från munnen och säga som det är.

Det finns många svenska forskare som vetat bättre och borde skämmas.

Jag visste att du skulle citera mig på det inlägget.

Dina egna analyser och tankar i ämnet, spridda på forumet, är väldigt intressanta att ta del av. Jag tror du ligger mycket närmare sanningen än vad dagens s.k. experter gör.
Citera
2018-03-27, 22:12
  #307
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag visste att du skulle citera mig på det inlägget.

Dina egna analyser och tankar i ämnet, spridda på forumet, är väldigt intressanta att ta del av. Jag tror du ligger mycket närmare sanningen än vad dagens s.k. experter gör.

Ja ähum, jag upprepar det lilla jag har lite väl ofta kanske.
Citera
2019-12-05, 19:18
  #308
Medlem
-GGs avatar
Vilken julklapp och avslutning på året Sverige och svenskarna får. Hela havet stormar, man hinner knappt läsa och sätta sig in i en händelse förrän det brinner igen. Varje dag är en ny dag för blatteriet att vara ett ensamt sår på samhällskroppen.

Betänk när demografin har skiftat ännu mer.
Citera
2019-12-11, 07:28
  #309
Medlem
-GGs avatar
(FB) "Salabo" som vantrivdes begick butiksrån för att bli utvisad – blev ingen utvisning

Fallet i ovan länk, visar att det är helt fel att locka hit dem, från deras naturliga habitat och kännedom.

Hustrun "flyr" alltså, inte ett akut hot, utan bara mot en "trygghet" i horisonten som svenska politiker och journalister horat ut mot omvärlden, med ingen rätt alls. På plats, i det närmaste regredierar mannen tillbaka till ett barnstadium, och innehar inte den mentala kapaciteten eller förståelsen för att överleva här och klara sig inom en svensk kontext. I sitt hemland var han ändå någorlunda funktionell medan han här blir som en mutation, både för sig själv och för svenskarna. I och med att han saknar all koppling hit drar han sig inte heller för att vidareutveckla kriminella attityder och våldsamt och parasitärt beteende.
Och han är på intet sätt unik. Det andra sidan av myntet ser ut så här, när man ideologiskt flyttar stora folkgrupper, IQ-nivåer, kulturella sammanhang, mentala färdigheter, helt andra sätt att tänka och fungera - hit.

Många svenskar borde bli ställda mot väggen för sin egenkära dröm om det mångkulturella samhället. Det visar också rasismens mångbottnade sidor och hur invandrare inte har något emot det, en rasistiskt grundsyn, när man som grupp tjänar på det. Det är okej att någon anser dig vara värdelös (med hudfärg/ursprung som igenkänningstecknet) om personen också är villig att föra politik om att staten ska försörja dig livet ut och låta dig stanna här på den premissen. Precis som rasprofilering är; när det bringar förmåner och erbjuder tillgänglighet till landet.

Projektet kommer inte med en egen natur av långsamhet. Den naturliga närheten saknas helt. Därför blir utfallet väldigt "politiskt", som att man måste styra det och komma med påbud hur man ska vara utanför det som borde varit drivkraften av sig självt. Paradoxen är att då hade det aldrig blivit så, till etablissemangets förtret.
__________________
Senast redigerad av -GG 2019-12-11 kl. 07:40.
Citera
2019-12-12, 06:22
  #310
Medlem
-GGs avatar
Det ironiska är att mörkläggningen, essentiellt bygger på verkligheten, alltså att de också är medvetna om att invandrare är oproportionerligt involverade i vålds- och sexbrott. Det finns en "ofrivillig signal" inom folk när man har med arabisk och afrikansk-baserad mångkultur att göra, precis som med negrer i USA, man ryggar tillbaka reflexivt och blir mer avvaktande, men man kan inte kommunicera detta utåt. Därför sprider sig en "känsla" hos journalister och forskare, att man måste mörka så att det inte kopplas till politiska lösningar som i att ett annat samhälle är möjligt.
Citera
2019-12-12, 08:42
  #311
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
De mörkar mer än så. Lögnerna och indoktrineringen går djupt.
När forskningen inte är fri från ideologiskt inflytande, är det riktigt illa ställt med ett land. De för oss medvetet bakom ljuset och presenterar teorier som i mångt och mycket är egensnickrade, utifrån en extremt vänsterpolitiserad världsbild.

För mig är det uppenbart att vissa folkgruppers väsentligt högre benägenhet till kriminella handlingar och allmänt antisocialt beteende, har mer att göra med de genetiska förutsättningarna än med så kallade socioekonomiska faktorer. Bland annat bevisar andra generationens invandrare det rätt så bra.

https://samnytt.se/forskare-kriminal...iska-faktorer/

Ja, tänka själv är farligt. Det är farligt för de grupper i Sverige som sitter på makten. Svenska folket besitter inte mycket makt. Vi har potential till makt men utnyttjar den inte tillräckligt långt.

Det jag ser som ett problem är 30 år av demoniserande och brunsmetande av SD. Brunsmetande från hycklare. Det är i sin ordning att hetsa mot SD. Invandrarna vet om detta och utnyttjar det i vardagen mot svenska folket. Brunsmetandet av SD är farligt för svensken i gemen. Tyvärr har jag en rad bekanta som inte begripit detta ännu.

De förstår det, kanske (inte säkert), den dag de själva blir rånade och förnedrade därför att invandrarna som rånar dem gör ingen skillnad på politiskt korrekta typer och de som inte är det. Alla är svenskar och det är det som räknas för dem.

Jag kan också delvis ha fel. Kanske de som brunmålar själva inte är fascister. Men då infinner sig nästa fråga. Är det verkligen fascister som förstört Sverige? Svaret är nej. Det är tvärtom.
Citera
2019-12-13, 17:17
  #312
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ja, tänka själv är farligt. Det är farligt för de grupper i Sverige som sitter på makten. Svenska folket besitter inte mycket makt. Vi har potential till makt men utnyttjar den inte tillräckligt långt.

Det jag ser som ett problem är 30 år av demoniserande och brunsmetande av SD. Brunsmetande från hycklare. Det är i sin ordning att hetsa mot SD. Invandrarna vet om detta och utnyttjar det i vardagen mot svenska folket. Brunsmetandet av SD är farligt för svensken i gemen. Tyvärr har jag en rad bekanta som inte begripit detta ännu.

De förstår det, kanske (inte säkert), den dag de själva blir rånade och förnedrade därför att invandrarna som rånar dem gör ingen skillnad på politiskt korrekta typer och de som inte är det. Alla är svenskar och det är det som räknas för dem.

Jag kan också delvis ha fel. Kanske de som brunmålar själva inte är fascister. Men då infinner sig nästa fråga. Är det verkligen fascister som förstört Sverige? Svaret är nej. Det är tvärtom.

Precis. Man blir inte förskonad för att man signalerar godhet på sociala medier eller ger pengar till vänsterorganisationer. Invandrare går efter utseende, rasprofilerar uppifrån och ner, för att se hur långt de ska gå i övergreppet. Det är något alla svenskar bör begrunda i sin nakenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback