2016-11-10, 16:13
Medlem
Hej!

Har en jobbarkompis, vi är inte alltid sams och så, de kan man ju inte vara jämt, men hen kräver att jag ska lyssna på hen och så, men när jag ska säga något till hen så lyssnar hen inte på mig, hen är alltid sur mot mig jämfört med de andra som är på stället.. ibland när hen blir arg på mig så kan hen hots med att hen ska slå in pannbenet på mig, eller om hen ha något i handen så kan hen säga att hen ska slå mig med den..
det ha hållit på så till och från i cirka 2år..
Tycker ni att man ska polisanmäla de för olaga hot?
Chefen ha pratat med han om att vi ska hålla sams o så.. hjälper ett tag sen är de typ likadant igen..
Citera
2016-11-10, 16:14
Medlem
Varför säger du "hen" för? Vet du inte könet på din egna kollega?
Citera
2016-11-10, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaloloco

Han säger han i sista meningen
Citera
2016-11-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaloloco

Jo de vet jag, men vill inte avslöja om de är kille eller tjej så
Citera
2016-11-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandstjejen87
Jo de vet jag, men vill inte avslöja om de är kille eller tjej så

Fast det har du redan gjort nu iom att du failade i sista meningen vilket är bra.

Alla som använder hen förtjänar allt dåligt som händer dom! Basta!

Du är förmodligen en jobbig typ som andra irriterar sig på och det är därför du har konflikter på arbetsplatsen.

Om du känner dig hotad av din manliga kollega när han säger dom här sakerna så får du anmäla honom och låta polisen utreda om brott föreligger och kan bevisas. Antingen går det till åtal eller så läggs skiten ner och då vet du var gränsen går.

Observera att med "känner sig hotad" så menar jag att du PÅ RIKTIGT upplever en konkret rädsla att han ska GÖRA det han säger, inte att du ogillar att han säger det, då kan det på sin höjd vara ofredande eller liknande.

För att förtydliga (såna som du brukar behöva det) om du på fullaste allvar tror att din kollega skulle riskera sitt jobb, frihet samt en ansenlig summa pengar i böter och skadestånd genom att "slå in pannbenet" eller på andra sätt fysiskt skada dig över konflikter ni har på jobbet, anmäl honom.
Om inte, bit ihop och skaffa lite skinn på näsan samt fortsätt låta chefen hantera din kollegas beteende genom att påpeka att du inte gillar det han säger och gör.
Citera
2016-11-10, 16:44
Medlem
AA-suiteds avatar
Varför använda ordet hen? Det är stor skillnad på män och kvinnor. Ett hot från en man är mer allvarligt än från en kvinna eftersom mannen faktiskt är kapabel till det han hävdar mycket oftare än kvinnan både psykiskt och fysiskt.
Citera
2016-11-10, 17:20
Medlem
Ja. Uttalanden av sådan karaktär faller klart under kategorin 'olaga hot' förutsatt att du upplever dem som hotfulla och verkligen fruktar att hoten skall verkställas. Fast egentligen är det väl lämpligare att tala med polisen om detta. Speciellt då de säkert gärna hjälper till med att upprätta anmälan.

.
.
.
I övrigt kan jag bara be dig att sluta med det där hen-tramset. En av få saker som skulle göra mig riktigt upprörd är om någon skulle säga så till mig.
Citera
2016-11-10, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009

När det skulle ha varit "honom"... Har man lagt ner skolan totalt?
Citera
2016-11-10, 17:32
Medlem
HunkAnsiktets avatar
Det var ett jäkla massa henande.
Citera
2016-11-10, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crew009

Jaaaaa det finns hopp för den manliga arten fortfarande!

Olagliga hot är olagliga hot, så enkelt är det TS. Jag har svårt att fokusera på texten du skrev för den innehöll så mycket hen.
Citera
2016-11-10, 18:30
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Din text blir tyvärr helt oläsbar pga alla hens. Är det kanske så att du väljer att använda hen för att du är lite osäker på hur man använder pronomen på ett korrekt sätt och istället ersätter allt med hen?
Citera
2016-11-10, 18:44
Medlem
Bluebeast72s avatar
HAN, eftersom du avslöjade det genom o glömma ett hen kan ej anmälas. Du är överkänslig, spekulerande o troligen femenist..lilla hen

Så visa mer hensyn på din arbetsplats
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in