2005-12-13, 23:12
Medlem
Tänkte för första gången ladda ner en bittorrentklient.

Är osäker på vilken jag ska köra med. Har läst i andra trådar men blir bara förvirrad eftersom alla tycker olika. Just nu är jag inne på bitcomet. Vilken tycker ni är bäst? Kan ni motivera varför ni tycker så.

Klienter
Den officiella BitTorrent klienten
Bitcomet (En av de vanligaste och bättre klienterna idag)
BitTornado (en lite snabbare BT klient)
Azureus BT klient (Javaklient som fungerar på Windows, Linux och OSX)
ABC - Yet Another Bittorrent Client
TomatoTorrent (en Bittorrent klient för Mac användare)
TorrentStorm
µTorrent (Nyutvecklad klient som är riktigt snabb bra och som dessutom har väldigt låg CPU- och minnesanvändning) <<--Rekomenderas
Citera
2005-12-13, 23:13
Medlem
askers avatar
Nu när µtorrent är släppt finns det väl ingen anledning att använda något annat, någonsin.
Citera
2005-12-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Nu när µtorrent är släppt finns det väl ingen anledning att använda något annat, någonsin.

vad gör den så bra då?
Citera
2005-12-13, 23:29
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
vad gör den så bra då?
Den tar minst ramminne, installerar inget skit på datorn, kräver inget annat än en enkel .exe-fil, har alla (såvitt jag vet) nödvändiga finesser, tar cirka 70kb.
Citera
2005-12-13, 23:34
Medlem
Gaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Den tar minst ramminne, installerar inget skit på datorn, kräver inget annat än en enkel .exe-fil, har alla (såvitt jag vet) nödvändiga finesser, tar cirka 70kb.

håller med..finns bara en!
Citera
2005-12-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
håller med..finns bara en!

läste i en annan tråd att det programmet tappade kontakten och annat bl.a. att det segade ner datorn mer än bitcomet trots att den använde mindre CPU.
Citera
2005-12-14, 10:01
Medlem
Heaven/Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Tänkte för första gången ladda ner en bittorrentklient.

Är osäker på vilken jag ska köra med. Har läst i andra trådar men blir bara förvirrad eftersom alla tycker olika. Just nu är jag inne på bitcomet. Vilken tycker ni är bäst? Kan ni motivera varför ni tycker så.

Klienter
Den officiella BitTorrent klienten
Bitcomet (En av de vanligaste och bättre klienterna idag)
BitTornado (en lite snabbare BT klient)
Azureus BT klient (Javaklient som fungerar på Windows, Linux och OSX)
ABC - Yet Another Bittorrent Client
TomatoTorrent (en Bittorrent klient för Mac användare)
TorrentStorm
µTorrent (Nyutvecklad klient som är riktigt snabb bra och som dessutom har väldigt låg CPU- och minnesanvändning) <<--Rekomenderas

Själv kör jag Bitcomet, har funkat klockrent & är stabil. Tror att du kan hitta svaret på din fråga under Warez & P2P, kanske denna tråd kan vara relevant?
Citera
2005-12-14, 10:39
Medlem
Utorrent.

bekväm,
Citera
2005-12-14, 11:02
Medlem
brainpools avatar
Kan bara hålla med, µtorrent är överlägset bäst. Har prövat en mängd andra en µtorrent sopar banan med dem. Dessutom blir det ju fortfarande bättre för varje ny version, någon gång i framtiden kanske det blir för mycket "features" men som det är nu fungerar det kalas. Bra support i deras forum också, inte mycket att klaga på med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in