2016-11-27, 22:05
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Just därför borde börsen inte gilla någon som vill meka med banksystemet. Tar man bort FRB blir det svårare att pumpa finansiella bubblor.

Börsen tänker alltid kortsiktigt.

Fast den totala penningmängden behöver inte alls sjunka ifall FRB och centralbankssystemet överges. Börsen skulle faktiskt kunna reagera positivt eftersom man skulle slippa den finansiella instabilitet som banksektorn ger. Väsentligt minskad osäkerhet alltså. Vilket börsen brukar reagera väldigt positivt på.
Citera
2016-11-27, 22:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ingen är intresserad av dina skitiga teorier, Hjalle.

Vad vi har påpekat är att ett avskaffande av FRB vore ett osäkerhetsmoment för börsen. En sådan nyhet skulle de reagera negativt på. Precis så som de först reagerar på all osäkerhet, t.ex. Brexit och att Trump blev vald.

Detta blir min sista replik till dig och troligen lär din kackerlacksaktivitet här på Flashback snart rendera i en ny period i frysboxen för din del. Du kan ingenting och förstår än mindre. Jag tog exemplet med Island ifall du nu mot all förmodan skulle ha en ambition att lära dig något. Bara man kan garantera att penningmängden förblir stabil så uppstår ingen osäkerhet. Men egentligen är det strunt samma för min poäng var att Robert Mercer och även Trump verkar ha som mål att avskaffa Fed och FRB. Oavsett vad du, Regulus och börsen anser om den saken.
Citera
2016-11-28, 14:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Friherr skrev

Conway står på Robert Mercers lönelista, en av de största donatorerna till Trumps kampanj, och han hatar etablissemanget, i synnerhet det republikanska.

Conway står på Trumps lönelista. Robert Mercer är en stor donator, men det är hans dotter Rebekah Mercer som håller i trådarna, hon plockade in Conway och Bannon i Trumps kampanj. Hon och Bannon gjorde filmen "Clinton Cash". Robert Mercer har tidigare stött John R. Bolton.

Citat:
Intressant att Kellyanne Conway säger så här om Romney på CNN.

Underhållningsnivån är hög.

Idag:

Trump 'furious' over Kellyanne Conway comments on Sunday shows about Romney: Sources

http://www.cnbc.com/2016/11/28/trump-furious-over-kellyanne-conway-comments-on-sunday-shows-about-romney-sources.html

På CNNishitler:

New Day @NewDay

Co-chair of Trump's House Leadership Committee @RepChrisCollins: Mitt Romney is a self-serving egomaniac.
CNN

https://twitter.com/NewDay/status/803211840960360448

Citera
2016-11-28, 15:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump skall möta David Petraeus idag, enligt Politico:

Jake Sherman ‏@JakeSherman

TRUMP meeting w DAVID PETRAEUS this afternoon.
Citera
2016-11-28, 16:22
Medlem
E.Merckxs avatar
C-span länken från Trump Tower är uppe igen:

https://www.c-span.org/video/?419158-1/watch-pool-feed-trump-tower-lobby&live
Citera
2016-11-28, 17:24
Medlem
MrSkargards avatar
Donald Trump ska tydligen träffa den exceptionellt opålitliga förloraren Mitt Romney för andra gången under morgondagen. Oroväckande.
Citera
2016-11-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Donald Trump ska tydligen träffa den exceptionellt opålitliga förloraren Mitt Romney för andra gången under morgondagen. Oroväckande.

Trump verkar ha fryst ut alla som hjälpte honom.

Tyst om muren men allt som Paul Ryan vill ha fixar Trump.
Citera
2016-11-28, 19:49
Medlem
Trump vill ha ut något av Romney, sannolikt vilka inom Republikanerna som smygstöttade hans lilla uppror, och pressar honom på tu man hand med all den skräckinjagande tyngd som en nyvald president har i ryggen. Uppgifterna att Romney skulle vara aktuell i Trumps administration är bara spel för kulisserna. En klassisk maskirovka CCCP-style..

OM Romney på riktigt skulle bli utrikesminister så kan det inte beskrivas som annat än ett hån mot väljarbasen. Jag var i Florida och valarbetade för Trump. Träffade dussintals människor från all walks of life och om det var en sak som alla hade gemensamt och som hade drivit dom till att sluta upp under Trumps baner så var det ett innerligt förakt för det politiska etablissemanget..

De allra flesta kan förstå sig på realpolitikens verklighet och acceptera att en Paul Ryan här och en Reince Preibus där mer eller mindre kommer på köpet. De allra flesta kan även leva med en Nikki Haley i periferin men vid Mitt fuckin Romney så är gränsen överträdd med en mil. Till skillnad från Preibus och Ryan så är dessutom Romney ett fullt frivilligt val..

Som sagt så kan jag bara inte tro att Romney på riktigt är aktuell men OM han blir utrikesminister så kan Trump ställa in sin planerade segerturne på en gång. Alternativt få Secret service att agera mänsklig mur för all rutten frukt som åskådarna kommer att kasta..

Mindre etablissemang. Inga fler meningslösa evighetskrig utan seger. Mur. Utkastade illegala. Lag och ordning. Det är vad Trump gick till val på och vad folket röstade för..
Citera
2016-11-28, 22:28
Medlem
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 24 minför 24 minuter sedan
Just met with General Petraeus--was very impressed!

Mycket bra nyheter.
Citera
2016-11-28, 23:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 24 minför 24 minuter sedan
Just met with General Petraeus--was very impressed!

Mycket bra nyheter.

Berätta gärna varför Petraeus är bra.
Citera
2016-11-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Berätta gärna varför Petraeus är bra.

Inte Romney.

Jag tar hellre en blind höna än Romney.

Finns en anledning till att GOP och media vill ha Romney, de kan styra Trump både utrikes och inrikes med Paul ryan.

Tar Trump Romney så är hela den här sagan med Trump lika med 0. Går inte för någon supporter eller väljare att stödja Trump efter det utan att se ut som en idiot.
Citera
2016-11-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Inte Romney.

Jag tar hellre en blind höna än Romney.

Finns en anledning till att GOP och media vill ha Romney, de kan styra Trump både utrikes och inrikes med Paul ryan.

Nej, det kan de inte. De är hjälplösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in