2016-11-24, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ha, ha. Donald Trump har väl också donerat till Clinton.

Betsy DeVos:

"DeVos is the chairman of the American Federation for Children, the nation’s largest school choice advocacy group. The federation has worked at the state and local level to advance the expansion of charter schools and other education reforms. She and her husband, entrepreneur Dick DeVos, created the West Michigan Aviation Academy, a charter high school in Grand Rapids, in 2011."

http://freebeacon.com/issues/trump-taps-devos-lead-education-department/

DeVos är stora donatorer till republikanerna. Anti gay giftemål också.

Hehe.

Nu verkar det som att hon är anti common core. Då är det lugnt. (Ljuger väl säkert arslet av sig)

Skolsystemet måste ändras så att det blir lokalt istället för federalt
Citera
2016-11-24, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jeb Bush
‏@JebBush
Betsy DeVos is an outstanding pick for Secretary of Education. I look forward to her bold leadership at the USDOE.

Fy fan vad har du gjort Trump.

Man vet att det är kört när Jeb Bush håller med
Citera
2016-11-24, 02:02
Medlem
vonbrixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Ser ikke helt hvorfor Bannon skal vinne, i hvert fall ikke in the long run, kanskje de vinner et slag eller to i begynnelsen.

Trump er ingen true believer, han er først og fremst opptatt av prestisje og image. Det er viktigere for Trump å bli likt og respektert av andre, suksessrike mennesker, av eliten.., enn det er å bli likt og respektert av bunnslammet som styrer Breitbart. Trump har naturligvis aldri vært noen "alt-right"-kriger. Han er en løs kanon, men hva han har sagt og tenkt er ikke så viktig for Trump selv. Det viktige for han er å oppnå sine personlige mål og det har ikke så mye å gjøre med policy. Don't get me wrong, vi kan fortsatt se mye galskap fra Trump-administrasjonen, kanskje til og med hodeløse kriger, men det vil være sedvanlig, republikansk galskap, ikke en alt-right takeover i det hvite hus.

Får han hele det republikanske etablissementet i tillegg til den øvrige eliten i mot seg, vil nok Trump bli veldig deprimert : (

Gleder meg til å se far right-bevegelsen i USA implodere i bitterhet og skuffelse når de gradvis må innse at de har blitt lurt. At ingen som betyr noe tar dem seriøst; de er kun blitt brukt.

Det finns många inom den s.k. alt-right rörelsen som hela tiden varit fullt medvetna om att Trump på inget sätt är på deras sida, de har bara ridit på vågen för att försöka förskjuta åsiktskorridoren åt deras håll och för att få mer uppmärksamhet, något de har gjort väldigt framgångsrikt.

Om Trump "normaliseras" så kommer det i sin tur leda till att andra, mer genuina rörelser kan ta hans plats och detta vill självklart etablissemanget på alla vis förhindra men det är redan på väg att ske. Vad Trump själv uträttar är av mindre betydelse, eftersom stora dela utav etablissemanget redan har målat ut honom som "nazist" och på det sättet redan gjort alla riktiga nationalister en stor tjänst.

Jag är utav uppfattningen att det inom nuvarande system inte finns någon chans för Trump(om han nu skulle velat det) att i realiteten åtgärda situationen som västvärlden befinner sig i, systemet är helt enkelt byggt för att förhindra det, han kan bara verka som en murbräcka för andra fungerande lösningar.
Citera
2016-11-24, 02:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonbrixen
Det finns många inom den s.k. alt-right rörelsen som hela tiden varit fullt medvetna om att Trump på inget sätt är på deras sida, de har bara ridit på vågen för att försöka förskjuta åsiktskorridoren åt deras håll och för att få mer uppmärksamhet, något de har gjort väldigt framgångsrikt.

Om Trump "normaliseras" så kommer det i sin tur leda till att andra, mer genuina rörelser kan ta hans plats och detta vill självklart etablissemanget på alla vis förhindra men det är redan på väg att ske. Vad Trump själv uträttar är av mindre betydelse, eftersom stora dela utav etablissemanget redan har målat ut honom som "nazist" och på det sättet redan gjort alla riktiga nationalister en stor tjänst.

Jag är utav uppfattningen att det inom nuvarande system inte finns någon chans för Trump(om han nu skulle velat det) att i realiteten åtgärda situationen som västvärlden befinner sig i, systemet är helt enkelt byggt för att förhindra det, han kan bara verka som en murbräcka för andra fungerande lösningar.

Du får tänka på att vissa ageranden från högerfalangen även kan skada den flytten, speciellt om Trump visar sig vara den falska opposition som allt fler verkar tro att han faktiskt är.
Citera
2016-11-24, 02:59
Medlem
MrSkargards avatar
Bill Mitchell bekräftar att det pågår en intern strid om vem som ska bli utrikesminister:

Citat:
Right now there is a battle inside the Trump Camp on this very thing - the SOS position. No decision has been made on this.

https://mobile.twitter.com/mitchellvii?p=s
Citera
2016-11-24, 04:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Hehe.

Nu verkar det som att hon är anti common core. Då är det lugnt. (Ljuger väl säkert arslet av sig)

Skolsystemet måste ändras så att det blir lokalt istället för federalt

En kommunalisering löser inte problemet.

Problemet är att det inte fungerar att ha ett enda system för alla till och med highschool-nivå, särskilt inte i ett mångrasligt land, då variansen i intelligens blir så stor.

Det som behövs är ett system liknande det tyska, där man tidigt delar upp eleverna. De elever som inte klarar av teoretiska ämnen får istället gå program som är praktiskt inriktade. Särskilt begåvade elever får ett eget program. Det ska finnas vissa möjligheter att byta mellan programmen, om man uppfyller kraven.

Alltså, fler program och tidigare uppdelning. Däremot är det bra om programmen är likvärdiga, oberoende av delstat, eftersom de flesta universitet har intag från hela landet.
Citera
2016-11-24, 05:21
Medlem
ImWorthlesss avatar
Edward Snowden..
Mr.Assange..
Manning..

Ja, det finns endel frihetskrigare som hade passat bra
Citera
2016-11-24, 06:01
Medlem
Mr Bs avatar
Jag gillar alla val så här långt och tycker de varit bra och logiska.
Det är heller ingen slump att han utser två kvinnor varav en är minoritet dagen efter massmedia slår på stora trumman om Trump bara representerar vita medelålders män och nazister, en dag senare släpper Trump Haley och DeVon därmed neutraliserar hela MSM påtänkta hat kampanj.

Jag är övertygad om att Trump vet mycket väl vad DeVons position på Common core är och har varit , jag är övertygad om att hon har fått förklarat för sig och förstår mycket väl vem det är som är president och vem hon jobbar för nu.

Mitt Romney dock måste även jag dra gränsen, jag tror heller inte att han får det, men antar det kommer bli livat inom republikanska partiet när Romney inte får en position, att Priebus lobbar för honom som sagts i tråden kan jag också tänka mig.

Generellt så är det strategiskt kungligt så här långt, man överväger den rådande situationen , släpper ett kort i taget, twittrar ut några ideer, lyssnar på massmedia spinner runt och ljuger ihop, lyssnar på republikanerna, sen tar man sina beslut.
Citera
2016-11-24, 06:09
Medlem
speedygonsalezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jeb Bush
?@JebBush
Betsy DeVos is an outstanding pick for Secretary of Education. I look forward to her bold leadership at the USDOE.

Fy fan vad har du gjort Trump.

den med näst flest röster, tredje flest röster.. fjärde etc.. säg vinnaren styr 50% och resterande delar på 50%
Citera
2016-11-24, 08:20
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Generellt så är det strategiskt kungligt så här långt, man överväger den rådande situationen , släpper ett kort i taget, twittrar ut några ideer, lyssnar på massmedia spinner runt och ljuger ihop, lyssnar på republikanerna, sen tar man sina beslut.

Det där är mitt intryck också, men man kan väl se det mer neutralt som att det är enda hållbara strategin när man utan större erfarenhet ska bygga upp en administration från noll som ska få någorlunda stöd. Eller negativt om man vill, som skamlös opportunism.

Jag håller med din analys i övrigt också och är själv till skillnad från de flesta i tråden (oavsett om de är för/mot Trump) positivt överraskad av i vilken riktning detta går hittills. Det underlättar att ha låga förväntningar från början dock.

Sedan får man ju inse också att man t.ex. inte vet ett smack om Trumps utrikespolitik förrän tidigast framåt våren 2017, när man ser vad hans administration gör istället för vad de säger att de ska göra.
Citera
2016-11-24, 09:01
Medlem
Christopher.s avatar
Politik är i regel kohandel, trump har vissa kärnfrågor han vill förändra - han väljer ut en administration dels utifrån personliga preferenser, dels för att stryka republikanerna medhårs. Med detta sagt är det viktigaste att administrationen är lojal och de vet vem som är kejsaren, ett par kända namn kan vara bra att ha som springpojkar för att göra kejsarens smutsjobb.
Citera
2016-11-24, 09:52
Avslutad
Jag gillar inte det som sker. När man gör en revolution så stryker man inte den gamla makten medhårs; man avrättar den. Helst deras barn också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in