Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
Enligt Mike Cernovich så är det Reince Priebus som lobbar för att Mitt Romney ska få utrikesministerposten. Med tanke på att Steve Bannon knappast har några positiva åsikter om Romney så pågår det rimligtvis en kamp nu mellan Bannon-falangen och Priebus-falangen (som alltså tillhör etablissemangsrepublikanernas krets) angående utrikesministerposten. Om Mitt Romney blir utrikesminister så kan vi alltså konstatera att Bannon och hans krets är ganska maktlös.
Ser ikke helt hvorfor Bannon skal vinne, i hvert fall ikke in the long run, kanskje de vinner et slag eller to i begynnelsen.
Trump er ingen true believer, han er først og fremst opptatt av prestisje og image. Det er viktigere for Trump å bli likt og respektert av andre, suksessrike mennesker, av eliten.., enn det er å bli likt og respektert av bunnslammet som styrer Breitbart. Trump har naturligvis aldri vært noen "alt-right"-kriger. Han er en løs kanon, men hva han har sagt og tenkt er ikke så viktig for Trump selv. Det viktige for han er å oppnå sine personlige mål og det har ikke så mye å gjøre med policy. Don't get me wrong, vi kan fortsatt se mye galskap fra Trump-administrasjonen, kanskje til og med hodeløse kriger, men det vil være sedvanlig, republikansk galskap, ikke en alt-right takeover i det hvite hus.
Får han hele det republikanske etablissementet i tillegg til den øvrige eliten i mot seg, vil nok Trump bli veldig deprimert : (
Gleder meg til å se far right-bevegelsen i USA implodere i bitterhet og skuffelse når de gradvis må innse at de har blitt lurt. At ingen som betyr noe tar dem seriøst; de er kun blitt brukt.