2016-11-23, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Nikki Haley är en helt konventionell, fullständigt systemlojal figur. Det blir tydligare och tydligare att Trump är en bluff som inte har minsta avsikt att bryta med den rådande linjen i amerikansk utrikespolitik. Att han väljer Haley när Tulsi Gabbard står till hans förfogande tycker jag säger en del. Romney som utrikesminister framstår som ett väldigt troligt val.

Var står då Haley när det gäller Iran? Jo, föga förvånande är hon pålitligt Iran-fientlig precis som alla andra Trump utser:

http://www.postandcourier.com/politics/nikki-haley-and-other-governors-announce-opposition-to-iran-deal/article_2d087199-9d3d-5ea0-babb-240599ecad24.html

http://www.wrdw.com/home/headlines/SC-Gov-Haley-signs-bill-on-Iran-energy-investment-263071441.html

Draining the swamp blir snabbt joining the swamp.

Det enda hoppet nu är väl att han trollar oss enormt och ska göra en massiv "you're fired" kampanj när han är färdig med alla val
Citera
2016-11-23, 16:21
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Draining the swamp blir snabbt joining the swamp.

Det enda hoppet nu är väl att han trollar oss enormt och ska göra en massiv "you're fired" kampanj när han är färdig med alla val

Ni tänker så endimensionellt.

Utöver vad som listats tidigare i tråden
Det visar att Trump kan lägga gammalt groll åt sidan.

Dessutom perfect timat med rasism och fachist anklagelserna efter nazisternas möte, så utnämner Trump en indisk kvinna som var med och tog ner konfederations flaggan och sätter henne på en skräp post där hon måste sjunga efter Trumps stämma och tillsätter en lojal politiker i south carolina , det är ju genialiskt, de måste skratta Bannon och Trump just nu.
Ben Carson har han fortfarande som en joker för nästa rasist attack.
Senast redigerad av Mr B 2016-11-23 kl. 16:30.
Citera
2016-11-23, 16:26
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vill du verkligen att Gabbard ska få den fullständigt meningslösa rollen som FN-ambassadör?

Om hon skulle dyka upp som utrikesminister istället vore jag den förste att jubla, men det tror du väl inte ens själv kommer att hända?
Citera
2016-11-23, 16:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Om hon skulle dyka upp som utrikesminister istället vore jag den förste att jubla, men det tror du väl inte ens själv kommer att hända?

Poängen är att FN-posten är totalt meningslös.
Citera
2016-11-23, 16:37
Medlem
MrSkargards avatar
James Mattis kommer nog inte bli försvarsminister trots allt.
Citera
2016-11-23, 16:43
Medlem
Även Huckabee varnar för Romney som utrikesminister.
Citat:
“It would be a real insult to all those Donald Trump voters who worked really hard. That’s what I think he has to stop and consider,” Huckabee said.
Löjligt att säga det eftersom jag är svensk och inte amerikan, men för mig är detta ett lackmustest. Om han utser Romney så är det att fjäska för etablissemanget och fjärma sig från sina väljare. Detta är exakt vad vi sett i Sverige med SD.
Citera
2016-11-23, 16:49
Bannlyst
Flipp flopparns egna ord

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/704751393991737345

The people of South Carolina are embarrassed by Nikki Haley!
Citera
2016-11-23, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Även Huckabee varnar för Romney som utrikesminister.

Löjligt att säga det eftersom jag är svensk och inte amerikan, men för mig är detta ett lackmustest. Om han utser Romney så är det att fjäska för etablissemanget och fjärma sig från sina väljare. Detta är exakt vad vi sett i Sverige med SD.

Hur skulle du kunna veta det om jag får fråga? Du har inte en aning.

Vad du inte greppar är att du och Trump ser på hela det med här helt olika utgångspunkter. Trump ser på det ur synvinkeln att få jobbet gjort. Du däremot - där är det helt andra saker på gång. Gnäll om "etablissemanget" t.ex. Utan att du fattar att Trump är det nya etablissemanget.
Citera
2016-11-23, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hur skulle du kunna veta det om jag får fråga? Du har inte en aning.

Vad du inte greppar är att du och Trump ser på hela det med här helt olika utgångspunkter. Trump ser på det ur synvinkeln att få jobbet gjort. Du däremot - där är det helt andra saker på gång. Gnäll om "etablissemanget" t.ex. Utan att du fattar att Trump är det nya etablissemanget.
Det är precis det han inte är om han utser Romney. Romney höll en presskonferens i ett kritiskt skede av primärvalskampanjen där han hånade Trump å det grövsta.

Det är uteslutet att Trump av egen vilja skulle ge Romney en viktig regeringspost, och om de sker så måste det förklaras med att etablissemanget har hållhakar på honom. Långt ifrån att utgöra ett nytt etablissemang är en president Trump då bara en fortsättning på det tidigare etablissemanget.
Citera
2016-11-23, 17:45
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
DHS tror jag, är lite för mycket kostym.

Clarke ska ha mandat över anti-riot forces
Han har väl mest erfarenhet av traditionellt polisarbete och av att vara sheriff, väldigt lång karriär. Han har iofs snackat en del om säkerhetsfrågor i sin podd (hemsidan har tagits bort från Blaze efter valet) men det måste finnas andra med mer "passande" meriter?

Mitt intryck från podden är att han kanske inte är tillräckligt "rumsren" för ett så högt jobb, det skulle vara en rätt vågad utnämning. Sen är han ju med i nån grupp Constitutional Sheriffs and Peace Officers Asssociation som en del rubricerar som tydligen rubriceras som en milisgrupp av en del. Trump är ju dock inte en vanlig president Trump gillar ju själv att göra kontroversiella uttalanden men jag undrar hur han ser på att ha underordnade som gör det?

Finns det inget annan post för Clarke som är mer inriktad mer på Polisen liksom?
Citera
2016-11-23, 18:13
Bannlyst
Ben Carson ska hålla ett tal snart https://www.facebook.com/realbencarson/posts/738670639632738?utm_content=bufferb9850&utm_medium =social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
Citera
2016-11-23, 18:17
Bannlyst
Trump to Deliver Thanksgiving Message, More Cabinet Announcements Possible

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/11/23/trump-deliver-thanksgiving-message-cabinet-announcements-coming-today/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in