2016-11-23, 13:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Trump hade chansen och mandatet att krossa det tidigare republikanska etablissemanget men valde att rädda det.

Förmodligen var han rädd för att plocka ihop en oerfaren administration eftersom han själv saknar politisk erfarenhet, och det kan man väl i och för sig förstå.

Trump har utsett noll ministrar och är inte ens president ännu. Lugna dig.
Citera
2016-11-23, 13:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Folket på breitbart helt galna över valet extremt missnöjda med Trump just nu.

Dom fattar ju inte precis som du. Donald Trump får bort Nikki Haley från inrikespolitiken till en position där hon inte kan göra någon större skada, hon kommer säkert också att göra ett bra jobb. Henry McMaster tar över i SC.

Nikki Haley röstade trots allt på Donald Trump också + att han får in en kvinna i sitt kabinett.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-11-23 kl. 13:50.
Citera
2016-11-23, 14:06
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Dom fattar ju inte precis som du. Donald Trump får bort Nikki Haley från inrikespolitiken till en position där hon inte kan göra någon större skada, hon kommer säkert också att göra ett bra jobb. Henry McMaster tar över i SC.

Nikki Haley röstade trots allt på Donald Trump också + att han får in en kvinna i sitt kabinett.

Jag tycker även jag detta var ett geni drag.
Först och främst, det är inte alltid fel att ha någon som är kritisk runt sig än bara en massa ja sägare.
2. Han får bort henne från South Carolina.
3. Personen som ersätter hennes guvernör post stödjer Trump.
4. Hon är kvinna.
5. Hon är minoritet, Indisk härkomst.
6. FN har spelat ut sin roll, hon kommer mest rulla tummarna och kan orsaka liten skada.

Folk måste sluta tänka så svart och vitt, inte minst Breitbart läsarna, det är ett geni drag och vi vet att Trump spelar schack i 4D.
Citera
2016-11-23, 14:15
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mr B skrev

Folk måste sluta tänka så svart och vitt, inte minst Breitbart läsarna, det är ett geni drag och vi vet att Trump spelar schack i 4D.

Dom är ju så sjukt sura på henne för att hon fick bort Confederations flaggan.
Citera
2016-11-23, 14:36
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:

Ja jag har förstått detta, någon skrev att det var ett hemskt val av Trump till FN, denna kvinnan har ingen respekt mot sydstatsborna och deras historia!.
Jag förklarade att nu är hon ju borta från sydstaterna och kommer vara i New York.
- Ja just det, ja det har du rätt i.

Citera
2016-11-23, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ja jag har förstått detta, någon skrev att det var ett hemskt val av Trump till FN, denna kvinnan har ingen respekt mot sydstatsborna och deras historia!.
Jag förklarade att nu är hon ju borta från sydstaterna och kommer vara i New York.
- Ja just det, ja det har du rätt i.

Kommer ihåg när hon gick upp på scen med Rubio och Tim scott i south Carolina och sa att det var nya ansiktet av republikanerna.

Med andra ord sa hon död åt vita män.

Pinsamt av Trump att ens ge henne luft.
Citera
2016-11-23, 14:51
Medlem
E.Merckxs avatar
ABC skriver om Mattis:

"When Gen. James Mattis retired from the Marine Corps in 2013 after a 41-year career, he planned a cross-country route back to his home state of Washington from his friend’s country cabin.

“The route he chose was dictated by the Gold Star Mothers he had to visit along the way,” says his longtime friend, retired Marine Maj. Gen. Michael Ennis, who first met Mattis in 1972, when they were both new officers. “He spent almost two weeks on that cross-country drive, zig-zagging to get to as many as he could to personally talk to them.”

“He personally wrote hand-written notes to every parent whose son or daughter was killed under his command,” said Ennis. “He cares deeply. He also works very hard to keep his Marines from being killed unnecessarily.”

Ennis described Mattis, who is a contender to be Donald Trump's pick for secretary of defense, as a "classic warrior" who "fights to win."

"He cares deeply about those who serve under him and the parents of those who die under him,” Ennis added."

http://abcnews.go.com/Politics/gen-james-mattis-close-friend/story?id=43718969
Citera
2016-11-23, 14:57
Medlem
Stabskaptens avatar
Nikki Haley är en helt konventionell, fullständigt systemlojal figur. Det blir tydligare och tydligare att Trump är en bluff som inte har minsta avsikt att bryta med den rådande linjen i amerikansk utrikespolitik. Att han väljer Haley när Tulsi Gabbard står till hans förfogande tycker jag säger en del. Romney som utrikesminister framstår som ett väldigt troligt val.

Var står då Haley när det gäller Iran? Jo, föga förvånande är hon pålitligt Iran-fientlig precis som alla andra Trump utser:

http://www.postandcourier.com/politics/nikki-haley-and-other-governors-announce-opposition-to-iran-deal/article_2d087199-9d3d-5ea0-babb-240599ecad24.html

http://www.wrdw.com/home/headlines/SC-Gov-Haley-signs-bill-on-Iran-energy-investment-263071441.html
Citera
2016-11-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Nikki Haley är en helt konventionell, fullständigt systemlojal figur. Det blir tydligare och tydligare att Trump är en bluff som inte har minsta avsikt att bryta med den rådande linjen i amerikansk utrikespolitik. Att han väljer Haley när Tulsi Gabbard står till hans förfogande tycker jag säger en del. Romney som utrikesminister framstår som ett väldigt troligt val.

Det finns massor av vänsterdemokrater "till förfogande". Enligt mig bör man ta in exakt 0 st av dem. Bernie vann inte valet. Det är dags att du tar in det nu.

Citat:
Var står då Haley när det gäller Iran? Jo, föga förvånande är hon pålitligt Iran-fientlig precis som alla andra Trump utser:

http://www.postandcourier.com/politics/nikki-haley-and-other-governors-announce-opposition-to-iran-deal/article_2d087199-9d3d-5ea0-babb-240599ecad24.html

http://www.wrdw.com/home/headlines/SC-Gov-Haley-signs-bill-on-Iran-energy-investment-263071441.html

Hur många Iran-vänner tror du att det finns i den här tråden?
Citera
2016-11-23, 15:12
Medlem
Citat:

Varenda republikansk vit man i South Carolinas delstatsparlament höll med fullständigt om att plocka bort flaggan. Det är en aning naivt att förvänta sig att en indier ska stå upp. Själv.
Citera
2016-11-23, 15:25
Bannlyst
Ett nytt krig i mellanöstern blr mer och mer tydligt, jag tror inte det är trump som vill detta, men systemet tvingar honom. Capitol hill är som sagt ett ormnäste, väldigt få goda människor där inne.
Citera
2016-11-23, 15:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Vill du verkligen att Gabbard ska få den fullständigt meningslösa rollen som FN-ambassadör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in