2016-11-16, 22:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
En artikel om Steven Bannon

Av Marcus Alethia, Ph.D.

Ett intressant fakta är att Bannon tydligen jobbat för Goldman Sachs.
Citera
2016-11-16, 22:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Breitbart la upp en lista för eventuella utrikesministrar. Med tanke på vem som styr Breitbart så kan man väl lägga en del tilltro till artikeln.

http://www.breitbart.com/national-security/2016/11/16/five-top-contenders-president-trumps-foreign-policy-team/

Newt Gingrich verkar vara det bästa valet och han har också varit lojal mot Trump en lång tid.

Pence var verkligen ett bra val. Han är en riktig kristen man som inte verkar ha något tålamod alls för korruption, bögar och barnamördare. Christie är raka motsatsen.

Synd att Breitbart skriver såpass okritiskt och positivt om skurken Bolton.
Citera
2016-11-16, 22:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Cotton? Ja, han har erfarenhet och är ingen dåre av vad man hört

Exakt, så det är ett steg åt rätt håll, om Trump nu bara kan fortsätta på det spåret och plocka folk som har både erfarenhet och som klart och tydligt inte är dårar så är han på god väg att kunna bli den president som folk har hoppats på.
Citera
2016-11-16, 23:05
Medlem
Scarborough: Donald Trump Considering Nikki Haley For Secretary Of State | MSNBC

Vad säger vi dags att ringa Trump.
Citera
2016-11-16, 23:15
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Scarborough: Donald Trump Considering Nikki Haley For Secretary Of State | MSNBC

Vad är dåligt med henne? Jag frågar eftersom jag inte vet något om henne.
Citera
2016-11-16, 23:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Lugn nu. Flera namn florerar, nyss läste jag att Dana Rohrabacher kan vara aktuell som utrikesminister. Även om jag ogillar Rohrabachers extrema syn på vad ordet frihet egentligen innebär så verkar han stå för en sund utrikespolitik. Med andra ord så florerar både bra, halvbra och dåliga namn.
Citera
2016-11-16, 23:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Som jag sade häromdagen : msm reagerar nog på varje nyck, våt dröm, önsketänkande, rykten.., som de kanske t.o.m har börjat med. Man betalar sina egna räkningar med "Trump-trams". Även om jag tidigare har varit skeptisk mot msm.., så har deras ensidiga rapportering utav Trump inte varit bara skamlös, utan rent ut sagt full av skit ! (i.o.m att man själv har ju följt med vad Trump har egentligen sagt). Det slutar inte ens där.., såg häromdagen närmast ett karaktärsmord (norska dagbladet) på Rudy Giuliani som hette "duga"..

Vad vet "vi" : Trump gillar folk som jobbar hårt och är kompetenta, likaså lojala.

Därifrån kan vi utgå, likaså att han får "saker och ting" uträttade.

Resten får man vänta på, tills det är officiellt...(dvs inte ifrån fulmedia, de är närmast att jämföra med mytomaner..)
Citera
2016-11-16, 23:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Som jag sade häromdagen : msm reagerar nog på varje nyck, våt dröm, önsketänkande, rykten.., som de kanske t.o.m har börjat med. Man betalar sina egna räkningar med "Trump-trams". Även om jag tidigare har varit skeptisk mot msm.., så har deras ensidiga rapportering utav Trump inte varit bara skamlös, utan rent ut sagt full av skit ! (i.o.m att man själv har ju följt med vad Trump har egentligen sagt). Det slutar inte ens där.., såg häromdagen närmast ett karaktärsmord (norska dagbladet) på Rudy Giuliani som hette "duga"..

Vad vet "vi" : Trump gillar folk som jobbar hårt och är kompetenta, likaså lojala.

Därifrån kan vi utgå, likaså att han får "saker och ting" uträttade.

Resten får man vänta på, tills det är officiellt...(dvs inte ifrån fulmedia, de är närmast att jämföra med mytomaner..)

Ett litet tillägg : De sista dagarnas rapportering om att Pence förefaller ta sin uppgift på stort allvar, är glädjande. Tydligen har det blivit på ett sätt, en extra högerhand för Trump.
Citera
2016-11-16, 23:56
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett litet tillägg : De sista dagarnas rapportering om att Pence förefaller ta sin uppgift på stort allvar, är glädjande. Tydligen har det blivit på ett sätt, en extra högerhand för Trump.

Vi ska nog vänta med att börja lita fullt ut på Pence. Hans utrikespolitiska agenda verkar trots allt ligga nära John Boltons dito.
Citera
2016-11-17, 00:08
Medlem
Snapcounts avatar
Steve Bannon växte i mina ögon (rejäl sågning utav wallstreet och banker) : http://www.breitbart.com/video/2016/11/16/cnbc-steve-bannon-wall-streets-worst-enemy/

Och jo, är medveten om kopplingen mellan Breibart och Bannon, men det förnekar inte budskapet. Har ju förstått att Bannon blir en slags "minister utan portfölj".., och har varit skeptiskt till denna sortens poster. Men här växte han.
Citera
2016-11-17, 00:13
Medlem
Låt oss samla de mest korkade på denna jord på samma plats nu när vi ändå får chansen. Sarah Palin, Bill O'Reilly, Ann Coulter och Rush Limbaugh är säkert sugna på att förstöra det redan haverererade.
Citera
2016-11-17, 00:45
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
More Good News! @GenFlynn in running for NSA Director under #Trump and @SenTomCotton is being considered for Sec. of Defense!

https://twitter.com/gatewaypundit/status/798916427096829954

Cotton är en av de mer ökända Iran-hetsarna:

http://www.npr.org/sections/itsallpolitics/2015/04/08/398345234/tom-cotton-military-action-against-iran-would-only-take-several-days
http://www.politico.com/story/2015/04/tom-cotton-iran-targeted-attack-116768

Flynn mer svårbedömd.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Lugn nu. Flera namn florerar, nyss läste jag att Dana Rohrabacher kan vara aktuell som utrikesminister. Även om jag ogillar Rohrabachers extrema syn på vad ordet frihet egentligen innebär så verkar han stå för en sund utrikespolitik. Med andra ord så florerar både bra, halvbra och dåliga namn.

Rohrabacher hade varit ett riktigt bra val som utrikesminister. Överlag en sund syn, som du säger, vad gäller utrikespolitiska spörsmål:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dana_Rohrabacher#Political_positions

Det är lite konstigt att inga ur de libertarianska kretsarna verkar ens ingå i diskussionen. De har nästan alltid en anti-interventionistisk utrikespolitik med mera. Ron Paul själv är väl inte aktuell antar jag men någon runt omkring borde vara det kan man tycka. Just på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in