2016-11-16, 13:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Stabskapten skrev

Det är väldigt spännande att följa det som sker just nu. För bara ett par dagar sedan sade Trump i en intervju på CBS 60 Minutes att han var tvungen att fylla sitt transition team med lobbyister därför att det inte fanns några andra kompetenta personer att tillgå. Nu genomförs istället en storskalig utrensning av dessa personer och Trumps fiender i det republikanska etablissemanget gråter ut i media om att de inte får vara med. Något har hänt.

En ur #NeverTrump ligan skriver om varför Chris Christie fick stiga åt sidan:

"Donald Trump has removed Chris Christie from heading his transition team and replaced him with Vice President-elect Mike Pence. Everyone, regardless of ideology or party, should be encouraged by the very first action Mike Pence took. He ordered all lobbyists off the transition team.

The moment Trump won a bunch of Republican lobbyists started circling like vultures and the Christie led transition team opened the doors to them. Not so with Pence. Pence, you will recall, was a leader in the fight against earmarks in Congress. He is a stalwart conservative and knows lobbyists help grow the federal government.

This is a refreshing and encouraging move."

http://theresurgent.com/everyone-should-be-encouraged-by-what-donald-trump-and-mike-pence-just-did/?utm_content=bufferbbafa&utm_medium=social&utm_sou rce=twitter.com&utm_campaign=buffer
Citera
2016-11-16, 14:27
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad fick Romney? 5%? 8% är ganska nära.

"Det gick ju"... eh, detta är en långsiktig strategi, grabben. Och den fungerar. Detta var något Bernie fick erfara i demokraternas primärval i sydstaterna. Det som säkrade Hillarys nominering.
Nu talar du ju emot dig själv. Det var ju du och ingen annan som hävdade att Trump skulle få 20% av den svarta rösten redan i detta val. Uppenbarligen är att estimera den svarta rösten inte din paradgren, och jag ser ingen anledning till att fästa något hänseende till vad du tror om den i framtiden heller.

Till ämnet: Som sagt är Bolton en katastrof för både USA pga den enorma kostnad det skulle innebära för landet att ge sig in i nya anfallskrig, och det skulle inte minst vara en katastrof för invånarna i Iran. Dessutom skulle Europa drabbas indirekt av flyktingströmmar. Det finns absolut noll att tjäna på en aggressiv utrikespolitik som Bolton förfäktar.

Förutom de humanitära skadorna och de direkta militära kostnaderna skulle tillväxten tvärnita fullständigt pga ett skenande oljepris. Irans oljereserver är 4:e störst i världen, och 4 ggr större än USA:s. Trump skulle efter 4 år styra över et land med enorma utgifter, terrordåd, folkliga protester och en skenande arbetslöshet tillsammans med en fallande BNP och ökat lånebehov. Jag är rätt säker på att hans agenda ser lite annorlunda ut. Han vill städa upp finanserna, inte förgöra dem.

Det som är bäst för världen är en stab som är medveten om vilka kostnader som krig innebär. Trump tror jag bryr sig mindre om de humanitära kostnaderna, men är däremot väl medveten om de ekonomiska kostnaderna. Denna insikt är sekundär för en fundamentalist som Bolton. Han vill att USA är aktivt i världen för sakens skull. Kostnaderna är alltid sekundära för fundamentalister, det är "the greater cause" som styr, ekonomin följer. Bolton har därför ingenting att göra i Trumps stab.
Citera
2016-11-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nu talar du ju emot dig själv. Det var ju du och ingen annan som hävdade att Trump skulle få 20% av den svarta rösten redan i detta val. Uppenbarligen är att estimera den svarta rösten inte din paradgren, och jag ser ingen anledning till att fästa något hänseende till vad du tror om den i framtiden heller.

Nu vet du i varje fall hur det funkar. Det hela blir lite lustigt när du tjatade på som en galning om 20% av "hispanics".

Citat:
Till ämnet: Som sagt är Bolton en katastrof för både USA pga den enorma kostnad det skulle innebära för landet att ge sig in i nya anfallskrig, och det skulle inte minst vara en katastrof för invånarna i Iran. Dessutom skulle Europa drabbas indirekt av flyktingströmmar. Det finns absolut noll att tjäna på en aggressiv utrikespolitik som Bolton förfäktar.

Det är det här som är grejen. Anfallskrig mot Iran?? Nej, nej, nej. Generalfel.

Ryssland är allierade med Iran. USA ska nu samarbeta med Ryssland. Detta innebär slutet på något kärnvapenprogram i Iran. Detta "krig" du babblar om kommer aldrig att bli av.

Citat:
Bolton har därför ingenting att göra i Trumps stab.

Och i och med vad jag just förklarade så faller alla anledningar till motstånd mot Bolton ihop totalt.
Citera
2016-11-16, 14:53
Medlem
Citat:
Och fattar du inte att Boltons agenda är att inte samarbeta med Ryssland? Jag börjar allvarligt ifrågasätta vad det är du förstår egentligen. Du har verkligen ingen anledning att spela dummare än vad du är. Du missuppfattar ju allt du läser, har fel i dina prediktioner och fel i fakta gång efter annan.

Jag tror att det är tredje gången jag skriver det i tråden nu. Bolton blir inte president. Han fattar inte besluten.

Dags att posta dett youtube-klipp igen:
https://www.youtube.com/watch?v=kQzf1dwEfCY

Han säger rakt ut att han faktiskt är öppen för samarbete med ryssen under rätt förutsättningar.

Vad man behöver förstå med Bolton är att han är pro-amerikansk i förstahand, anti-rysk i andra hand. Den distinktionen är viktig.

Du brukar sällan tillhöra träskallarna när det gäller Trump-diskussioner. Vad är problemet denna gång?
Citera
2016-11-16, 16:53
Bannlyst
More Good News! @GenFlynn in running for NSA Director under #Trump and @SenTomCotton is being considered for Sec. of Defense!

https://twitter.com/gatewaypundit/status/798916427096829954
Citera
2016-11-16, 17:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
More Good News! @GenFlynn in running for NSA Director under #Trump and @SenTomCotton is being considered for Sec. of Defense!

https://twitter.com/gatewaypundit/status/798916427096829954

Det är faktiskt någon jag personligen hoppades att han skulle välja, det är någon som saknar en massa korrupta skelet i sin garderoben och det ända som jag kan säga att jag inte gillar med honom är att han är pro-life istället för pro-choise. (Men det är något jag kan se förbi)
Citera
2016-11-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Här får man veta lite mer. Det pågår alltså en stenhård kamp just nu.
Väldigt intressant. Verkar som om familjen och "Stephen Bannon-sektionen" är allierade. Undrar hur relationen mellan Bannon och Kushner är... Sen så misstänker jag också att Kushner+Ivanka har lite motsättningar mot de övriga barnen (Don Jr. & Eric).

Tycker att Giuliani pushar för utrikesminister på ett väldigt tacky sätt. Verkar ha mycket ego, vilket jag inte tror skulle passa bra ihop med Trump. Är A.G. inte tillräckligt?! Tycker mer och mer illa om Giuliani. Med det sagt hoppas jag inte att John Bolton blir utrikesminister... Att sätta en krigsgalen neocon som utrikesminister är en galen idé. Tar mycket hellre Giuliani än Bolton, men förhoppningsvis får någon annan jobbet.
Citera
2016-11-16, 18:51
Medlem
volvo 240s avatar
Inte så viktigt vilka han har runt sig, men tycker det är bra att han har en från Breitbart och en från republikanska partiet som jämbördiga rådgivare.

Det viktiga är Trump själv, han kan uträtta mkt via executive orders osv. och han lär inte dra sig det misnta för att sparka folk som inte lever upp till hans förväntningar.

Bara att han ringde Putin för att lugna ner relationerna och helt ignorera Obamas Rysslandspolitik visar ju att det här är en man som är på riktigt.
Citera
2016-11-16, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är faktiskt någon jag personligen hoppades att han skulle välja, det är någon som saknar en massa korrupta skelet i sin garderoben och det ända som jag kan säga att jag inte gillar med honom är att han är pro-life istället för pro-choise. (Men det är något jag kan se förbi)

Cotton? Ja, han har erfarenhet och är ingen dåre av vad man hört
Citera
2016-11-16, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Inte så viktigt vilka han har runt sig, men tycker det är bra att han har en från Breitbart och en från republikanska partiet som jämbördiga rådgivare.

Det viktiga är Trump själv, han kan uträtta mkt via executive orders osv. och han lär inte dra sig det misnta för att sparka folk som inte lever upp till hans förväntningar.

Bara att han ringde Putin för att lugna ner relationerna och helt ignorera Obamas Rysslandspolitik visar ju att det här är en man som är på riktigt.

Han kommer få en hel hög med saker gjort bara av att riva alla executives som obama har skrivit inom energisektorn
Citera
2016-11-16, 21:37
Medlem
Breitbart la upp en lista för eventuella utrikesministrar. Med tanke på vem som styr Breitbart så kan man väl lägga en del tilltro till artikeln.

http://www.breitbart.com/national-security/2016/11/16/five-top-contenders-president-trumps-foreign-policy-team/

Newt Gingrich verkar vara det bästa valet och han har också varit lojal mot Trump en lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
En ur #NeverTrump ligan skriver om varför Chris Christie fick stiga åt sidan:

"Donald Trump has removed Chris Christie from heading his transition team and replaced him with Vice President-elect Mike Pence. Everyone, regardless of ideology or party, should be encouraged by the very first action Mike Pence took. He ordered all lobbyists off the transition team.

The moment Trump won a bunch of Republican lobbyists started circling like vultures and the Christie led transition team opened the doors to them. Not so with Pence. Pence, you will recall, was a leader in the fight against earmarks in Congress. He is a stalwart conservative and knows lobbyists help grow the federal government.

This is a refreshing and encouraging move."

http://theresurgent.com/everyone-should-be-encouraged-by-what-donald-trump-and-mike-pence-just-did/?utm_content=bufferbbafa&utm_medium=social&utm_sou rce=twitter.com&utm_campaign=buffer
Pence var verkligen ett bra val. Han är en riktig kristen man som inte verkar ha något tålamod alls för korruption, bögar och barnamördare. Christie är raka motsatsen.
Citera
2016-11-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoochLemon
Breitbart la upp en lista för eventuella utrikesministrar. Med tanke på vem som styr Breitbart så kan man väl lägga en del tilltro till artikeln.

http://www.breitbart.com/national-security/2016/11/16/five-top-contenders-president-trumps-foreign-policy-team/

Newt Gingrich verkar vara det bästa valet och han har också varit lojal mot Trump en lång tid.

Pence var verkligen ett bra val. Han är en riktig kristen man som inte verkar ha något tålamod alls för korruption, bögar och barnamördare. Christie är raka motsatsen.

Trump kan ju glömma att fixa USA samtidigt som John Bolton sätter världen i brand.

Rudy Giuliani är en Clown och bäst före datum gick ut för länge sen.

Newt Gingrich är en dinosaurie, men är en av de jag faktiskt gillat när han talar, mannen kan tänka klart fast hans ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in