2016-12-03, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Två lite sämre nyheter idag från http://gotnews.com/

Giuliani anlitade en fristående konsult för att sköta hans egen vetting, och klarade inte de krav han själv hade ställt upp. Giuliani är alltså ute ur bilden som utrikesminister.

Dana Rohrabacher erbjöds posten som vice utrikesminister men tackade nej eftersom han inte ville jobba under en neocon.

Hur mycket jag än gillar höga principer så beklagar jag att han fattade det beslutet. Om han hade varit vice utrikesminister så hade han snabbt kunnat bli förste utrikesminister om den neocon som får jobbet hade varit illojal.

Och ja, jag tror mer på Gotnews än NY Times.

Två bra nyheter skulle jag säga. Giuliani ser jag endast som marginellt bättre än typ Bolton eller Romney. Att Rohrabacher erbjudits någon post över huvud taget är ett bra tecken då det visar att Trump faktiskt har ett intresse av den typen av utrikespolitik.
Citera
2016-12-03, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Två lite sämre nyheter idag från http://gotnews.com/

Giuliani anlitade en fristående konsult för att sköta hans egen vetting, och klarade inte de krav han själv hade ställt upp. Giuliani är alltså ute ur bilden som utrikesminister.

Dana Rohrabacher erbjöds posten som vice utrikesminister men tackade nej eftersom han inte ville jobba under en neocon.

Hur mycket jag än gillar höga principer så beklagar jag att han fattade det beslutet. Om han hade varit vice utrikesminister så hade han snabbt kunnat bli förste utrikesminister om den neocon som får jobbet hade varit illojal.

Och ja, jag tror mer på Gotnews än NY Times.

Gotnews ser ut som en provokatör allierad med "Fake news"-kampanjen. Här har du alltså verkliga fake news, maskerade som antiestablishment.

Rohrbacher har tidigare sagt att han gärna ställer upp:

http://www.breitbart.com/radio/2016/11/30/rohrabacher-id-be-very-willing-be-trumps-secretary-state/

ed.: inte som vice då, men det här tror jag inte på iallafall.
Senast redigerad av iter 2016-12-03 kl. 20:29.
Citera
2016-12-03, 20:40
Medlem
Trump är ett skämt. Romney en typisk neocon rysshatare och ovänliga intentioner mot Kina, Giuliani samma inställning som Romney som utrikesminister, James Mattis också en rysshatande dåre och så klart emot Kina som försvarsminister. Före valet var det helt andra tongångar, men nu är Turkiet viktigast allierade för USA i regionen, etablissemangspack han väljer, så när det verkligen gäller visar det sig att Trump är en falsk skit. Ryssland och Kina som var positiva till att Trump vann valet, har säkert inte mycket till övers för Trumps val på viktiga positioner. Trump eller Clinton som att välja mellan två skithögar.
Citera
2016-12-03, 20:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Trump är ett skämt. Romney en typisk neocon rysshatare och ovänliga intentioner mot Kina, Giuliani samma inställning som Romney som utrikesminister, James Mattis också en rysshatande dåre och så klart emot Kina som försvarsminister. Före valet var det helt andra tongångar, men nu är Turkiet viktigast allierade för USA i regionen, etablissemangspack han väljer, så när det verkligen gäller visar det sig att Trump är en falsk skit. Ryssland och Kina som var positiva till att Trump vann valet, har säkert inte mycket till övers för Trumps val på viktiga positioner. Trump eller Clinton som att välja mellan två skithögar.

Mitt Romney och Rudy Giuliani har inte fått några positioner av Donald Trump vad jag vet. Faktum är att Trump inte ens är president, det bli han först nästa år. Med andra ord så borde du lugna ner dig lite. Vad gäller James Mattis så stämmer det att hans bild av Ryssland formats av den miljö han rört sig i större delen av sitt liv. Detta är inte konstigt men det väsentliga är om Mattis kan tänka nyanserat och nyktert eller ej. Min bedömning är att han är betydligt mer nyanserad än man först kan tro.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-12-03 kl. 20:58.
Citera
2016-12-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mitt Romney och Rudy Giuliani har inte fått några positioner av Donald Trump vad jag vet. Faktum är att Trump inte ens är president, det bli han först nästa år. Med andra ord så borde du lugna ner dig lite. Vad gäller James Mattis så stämmer det att hans bild av Ryssland formats av den miljö han rört sig i större delen av sitt liv. Detta är inte konstigt men det väsentliga är om Mattis kan tänka nyanserat och nyktert eller ej. Min bedömning är att han är betydligt mer nyanserad än man först kan tro.
Det stämmer att Trump ännu inte är 100% säker som president, men troligtvis så kommer elektrorösterna 18 december att bekräfta honom som president. Men det ser ju i regel inte lovande ut när han öppnat käften och talat om vilka han skall sätta på viktiga positioner. Mattis älskar USAs vanvettiga utrikespolitik att härja på värsta sätt i andra länder, säger en hel del när dom flesta demokrater och republikaner gillar honom. USA sitter ekonomiskt i skiten rejält, frågan är om dom tänker starta tredje världskrig och dra med sig så många dom kan. Clinton ville det säkert, med Trump är det inte lika säkert men lutar alltmer att han sålt sig till neoconerna.
Citera
2016-12-03, 21:50
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Mattis älskar USAs vanvettiga utrikespolitik att härja på värsta sätt i andra länder, säger en hel del när dom flesta demokrater och republikaner gillar honom.

Detta är ju bara trams. James Mattis vill inte bryta avtalet med Iran och anser att USA agerat fel när det gäller Syrien, dessutom kan han nog betecknas som en Israel-kritiker. Tycker du verkligen att han verkar vara så utrikespolitiskt tokig som du skriver? Du har absolut helt rätt i att Mattis är misstänksam mot Ryssland men det är knappast förvånande med tanke på vilken miljö han kommer från.
Citera
2016-12-03, 22:03
Medlem
Citat:
Detta är ju bara trams. James Mattis vill inte bryta avtalet med Iran och anser att USA agerat fel när det gäller Syrien, dessutom kan han nog betecknas som en Israel-kritiker. Tycker du verkligen att han verkar vara så utrikespolitiskt tokig som du skriver? Du har absolut helt rätt i att Mattis är misstänksam mot Ryssland men det är knappast förvånande med tanke på vilken miljö han kommer från.
Rätt skall vara rätt. Mattis vet jag inte mycket om, förutom hans ovänliga inställning till Ryssland. Har inte sett hans uttallande om Iranavtalet och att USA agerat fel i Syrien eller att han är Israelkritisk. Trump är säkert det bättre valet mellan honom och absoluta botten Clinton, kan inte bli värre än om hon blir president, Biden och liknande pack.
Citera
2016-12-03, 22:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det stämmer att Trump ännu inte är 100% säker som president, men troligtvis så kommer elektrorösterna 18 december att bekräfta honom som president. Men det ser ju i regel inte lovande ut när han öppnat käften och talat om vilka han skall sätta på viktiga positioner. Mattis älskar USAs vanvettiga utrikespolitik att härja på värsta sätt i andra länder, säger en hel del när dom flesta demokrater och republikaner gillar honom. USA sitter ekonomiskt i skiten rejält, frågan är om dom tänker starta tredje världskrig och dra med sig så många dom kan. Clinton ville det säkert, med Trump är det inte lika säkert men lutar alltmer att han sålt sig till neoconerna.

En genral lyder ju order, och det är ju hans jobb att "härja runt" när han blir ombedd till det.

Väljer att tro att Mattis (tillsvidare) är en man som vet priset utav krig. Han tog ju även en privat 2 v. biltur tidigare (utan massmedialt följe) genom USA för att hälsa på anhöriga till stupade. Den turen tog han helt på eget initiativ efter han fått gå.. Syns att det tyder även på att han känner ett mycket tungt ansvar, på folk under honom.

Och angående hans syn på "Iran-deal" :

In the same speech, he criticized Barack Obama’s administration for being naive about Teheran’s intentions in agreeing to the Iranian nuclear deal. But he was at odds with those who favor scrapping the deal. “We are going to have to recognize that we have an imperfect arms control agreement,” he said. “What we achieved was a nuclear pause, not a nuclear halt. We’re going to have to plan for the worst.”

http://abcnews.go.com/Politics/gen-james-mattis/story?id=43694921
Senast redigerad av Snapcount 2016-12-03 kl. 22:38.
Citera
2016-12-04, 03:32
Medlem
MrSkargards avatar
Detta: http://www.washingtonexaminer.com/rohrabacher-bolton-for-state-dept./article/2608799 låter väldigt osannolikt. Det är lite som att försöka få David Duke och Ben Shapiro att samarbeta, det går helt enkelt inte. Men om det sker så kan jag absolut leva med det, Dana Rohrabacher kommer inte låta sig styras av galenpannan John Bolton.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-12-04 kl. 03:35.
Citera
2016-12-04, 03:36
Medlem
Sarah Palin som ambassadör i Sverige.
Citera
2016-12-04, 14:51
Medlem
Citat:
Detta: http://www.washingtonexaminer.com/rohrabacher-bolton-for-state-dept./article/2608799 låter väldigt osannolikt. Det är lite som att försöka få David Duke och Ben Shapiro att samarbeta, det går helt enkelt inte. Men om det sker så kan jag absolut leva med det, Dana Rohrabacher kommer inte låta sig styras av galenpannan John Bolton.

Hm.. Ja.. Lite för bra för att vara sant. Dana Rohrabacher är min stora favorit för posten..
Citera
2016-12-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Hm.. Ja.. Lite för bra för att vara sant. Dana Rohrabacher är min stora favorit för posten..

Det är lustigt att det är så många som gillar honom. Samtidigt finns det inget skäl till att göra det. Jag har inte sett något någonsin i denna tråd.

Vad jag däremot vet är att han medverkat på Bill Mahers talkshow ett antal gånger. Han har blivit överkörd varje gång. Uppenbarligen imponerar detta på sådana som ni. Ni äcklar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in