Var där när dörrarna öppnas! Gå in i lugn och ro, lämna in dina ytterplagg i garderoben, sen köper du dig nåt gott att dricka (öl, vin, läsk, vad fan som helst), därefter sätter/ställer du dig nånstans och bara tittar på folk och filosoferar.
Det är så jävla underskattat att ”bara vara”

Inte en käft kommer märka att du är ensam och dessutom så kommer ingen jävel att bry sig. Så bara njut!
Om du har ståplats så kommer du garanterat stöta på någon som tränger sig förbi lite klumpigt (och kanske nån långis som ställer sig precis framför dig), men överlag så är folk på konserter glada och trevliga. Har själv sett runt 150 artister live men har bara trevliga historier att berätta.
Står du längst fram blir det givetvis tight och trångt emellanåt. Ju längre bak på ståplats desto mer ”luftigt” blir det.
Har du numrerad sittplats så är den platsen din. Punkt.
Ibland blir jag visiterad vid konserter, ibland inte. Allt som oftast är det dock en fullständigt värdelös visitation (klassikern ”känna lite på armarna och två korta vidrörningar på midjan"). Skulle lätt kunna smuggla in en bomb, två pistoler och ett halvt kilo kokain.
Ibland har jag haft med mig en väska till spelningarna, och har man förberett väskan genom att öppna den och hänga ut eventuella tomma fickor, så skiter de oftast i att visitera en över huvudtaget eftersom vakterna tar för givet att man är en ängel när man förbereder väskan på det viset.
Så att ta in en joint kommer inte ens vara en utmaning, bara lägg den i ett ciggpaket eller ha den i din sko eller nåt. Ingen kommer märka det.
Dock är det ju ingen bra idé att tända på den inomhus

Bättre att du redan är stenad när du träder in i lokalen. Dock lär det ju finnas en rökruta någonstans, men det kan vara risky att tända på den där.
Sjukt bra beslut att gå på konserten trots att du inte fick med någon polare! Du kommer ha jävligt roligt. Hoppas du blir biten av konsertflugan och ger dig iväg fler gånger, för konserter kan vara helt jävla magiska, oavsett om man har sällskap eller ej