2016-11-09, 00:09
Medlem
swedishadmins avatar
Vad r din senaste insikt i dig sjlv?
r du duktig p att se in i dig sjlv, och se vad du gjorde fr fel? Eller vad fr problem du orsakar med beteenden?

Vill ni veta frn andra era fel och brister eller tycker ni det r jobbigt att hra vad andra tycker?
Citera
2016-11-09, 00:32
Medlem
cabbages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
r du duktig p att se in i dig sjlv, och se vad du gjorde fr fel? Eller vad fr problem du orsakar med beteenden?

Vill ni veta frn andra era fel och brister eller tycker ni det r jobbigt att hra vad andra tycker?

Att min tidigare frestllning ver meditation var rtt kortklubbad p
grund av knslor av obehag.

Fr meditation till ngot som jag faktiskt har praktiserat hela mitt liv.

Varje gng jag skall sova.
Citera
2016-11-09, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedishadmin
Att jag smre n vad jag tror, p att tolka subtila signaler, snt som inte sgs rakt p sak eller envist upprepas. Det r vl ett slags skydd jag av ndvndighet skapat, men som ibland hindrar mig. Fr "snll" och respektfull i vissa situationer. T.ex. ser jag en man eller kille tillsammans med en kvinna eller tjej, och inte vet ngot om dom, utgr jag i mitt beteende nd frn att dom har en krleksrelation, och visar sledes, ven om jag r intresserad av tjejen/kvinnan, inget intresse, fr att inte skapa ngon pinsam situation.

Citat:
r du duktig p att se in i dig sjlv, och se vad du gjorde fr fel?
Eller vad fr problem du orsakar med beteenden?
Det gr ofta alldeles fr lngsamt kan jag knna. Fel bygger ju ofta p okunskap. En del kunskap kan man inte vlja utan bygger p vad man mter i livet och hur mnskor omkring en mter en. Ett "fel" jag ibland gr, har jag skrivit om ovan.

Citat:
Oftast nr det kommer frn ngon, r det ngon som inte knner mig tillrckligt, eller frstr hur olika saker kan hnga ihop, och som har en vldigt nedkortad version av sanningen, eller har en ofrmga eller ovilja att se mnskor som sammansatta. Som i kraft av x pong hr eller dr, eller x lder, tror sig ha envldigt mandat p sanningen. Jag tar hellre emot frgor som r av uppriktig vlvilja och uppriktigt intresse, baserat i en mnsko- och livssyn som jag inte betraktar som hyckleri. Alla har inte exakt samma frutsttningar och frutsttningar frndras ofta genom livet.
Citera
2016-11-09, 10:09
Bannlyst
Att jag aldrig kommer sluta med droger helt och hllet.
Citera
2016-11-09, 11:10
Medlem
exquisitelys avatar
Att jag och diagnosen r ett, och det mycket mer n jag tidigare velat/vgat inse. Jag har frsttt att den pverkar mig mer n jag tror, att beteenden och val inte bara hrstammar frn tidigare upplevelser och trauman. Det blev ngot av en identitetskris. Jag hade visserligen sen lngt innan utredningen knt mig annorlunda, frsttt att jag r lite annorlunda n gemene man. Men inte att det skulle rcka till en diagnos.Inte att det kunde vara s "illa". Annorlunda r ngot som i tminstone min bok kan vara positivt laddat men nu vet jag inte. Knner mig mest fel och konstig. Just nu r jag mestadels arg p diagnosen. nskar jag kunde skra bort den ur kroppen lik en cancersvulst. Men jag kan inte kra mind games med mig sjlv, jag kan inte frneka den. Jag och diagnosen r en och samma organism. Fr nr jag lser om den p ntet s blir det s uppenbart att jag faktiskt lser om mig sjlv. Nr jag ser de uppspaltade svrigheter som finns beskrivna s ser jag just mina svrigheter. Det gr inte att blunda fr.

Jag r officiellt muppifierad. Jag r lite av en alien bland normala och jag mste gra ett rligt frsk att gra det bsta av det.
Citera
2016-11-09, 14:59
Medlem
Att syftet med livet r att bli lycklig, men fr psykopater och personer med sdana drag (Trump) gr livet ut p att visa oss vra svagheter individuellt respektive samhllets svagheter.
Citera
2016-11-09, 17:16
Medlem
starke_adolfs avatar
Min senaste insikt r att jag inte kan ha en senaste insikt.

Lt I{p} beteckna en insikt om p.
(1) Frst mste jag komma till insikt (ls I{I{p}}) om vilken min senaste insikt (I{p}) r.
(2) D r ju min tidigare insikt I{p} inte lngre min senaste insikt, som nu r I{I{p}}.
(3) D kommer jag allts till en ny insikt I{I{I{p}}} om att min senaste insikt I{I{p}} inte var min senaste insikt.
(4) Men fr att komma till insikt I{I{I{I{p}}}} om det, s r min senaste insikt inte lngre I{I{I{p}}} utan insikten om att jag kom till den insikten.
(5) osv.

Vi hamnar allts i en situation dr den senaste insikten alltid r insikten om att den senaste insikten inte lngre r den senaste insikten. En ondligt nstlad insikt om vilken som r din senaste insikt.
Citera
2016-11-09, 18:51
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Att jag och diagnosen r ett, och det mycket mer n jag tidigare velat/vgat inse. Jag har frsttt att den pverkar mig mer n jag tror, att beteenden och val inte bara hrstammar frn tidigare upplevelser och trauman. Det blev ngot av en identitetskris. Jag hade visserligen sen lngt innan utredningen knt mig annorlunda, frsttt att jag r lite annorlunda n gemene man. Men inte att det skulle rcka till en diagnos.Inte att det kunde vara s "illa". Annorlunda r ngot som i tminstone min bok kan vara positivt laddat men nu vet jag inte. Knner mig mest fel och konstig. Just nu r jag mestadels arg p diagnosen. nskar jag kunde skra bort den ur kroppen lik en cancersvulst. Men jag kan inte kra mind games med mig sjlv, jag kan inte frneka den. Jag och diagnosen r en och samma organism. Fr nr jag lser om den p ntet s blir det s uppenbart att jag faktiskt lser om mig sjlv. Nr jag ser de uppspaltade svrigheter som finns beskrivna s ser jag just mina svrigheter. Det gr inte att blunda fr.

Jag r officiellt muppifierad. Jag r lite av en alien bland normala och jag mste gra ett rligt frsk att gra det bsta av det.

Du r inte ensam. Hitta det som hjlper dig p vgen!
// Ett annat bokstavsbarn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in