Citat:
Ursprungligen postat av
swedishadmin
Vad r din senaste insikt i dig sjlv?
Att jag smre n vad jag tror, p att tolka subtila signaler, snt som inte sgs rakt p sak eller envist upprepas. Det r vl ett slags skydd jag av ndvndighet skapat, men som ibland hindrar mig. Fr "snll" och respektfull i vissa situationer. T.ex. ser jag en man eller kille tillsammans med en kvinna eller tjej, och inte vet ngot om dom, utgr jag i mitt beteende nd frn att dom har en krleksrelation, och visar sledes, ven om jag r intresserad av tjejen/kvinnan, inget intresse, fr att inte skapa ngon pinsam situation.
Citat:
r du duktig p att se in i dig sjlv, och se vad du gjorde fr fel?
Eller vad fr problem du orsakar med beteenden?
Det gr ofta alldeles fr lngsamt kan jag knna. Fel bygger ju ofta p okunskap. En del kunskap kan man inte vlja utan bygger p vad man mter i livet och hur mnskor omkring en mter en. Ett "fel" jag ibland gr, har jag skrivit om ovan.
Citat:
Vill ni veta frn andra era fel och brister eller tycker ni det r jobbigt att hra vad andra tycker?
Oftast nr det kommer frn ngon, r det ngon som inte knner mig tillrckligt, eller frstr hur olika saker kan hnga ihop, och som har en vldigt nedkortad version av sanningen, eller har en ofrmga eller ovilja att se mnskor som sammansatta. Som i kraft av x pong hr eller dr, eller x lder, tror sig ha envldigt mandat p sanningen. Jag tar hellre emot frgor som r av uppriktig vlvilja och uppriktigt intresse, baserat i en mnsko- och livssyn som jag inte betraktar som hyckleri. Alla har inte exakt samma frutsttningar och frutsttningar frndras ofta genom livet.