2016-11-08, 17:44
Medlem
Skulle köpa mat på resturang och fick betala dubbelt. Första gången jag använde kortet funkade det på min sida men inget kvitto skrevs ut så han sa att det inte gått igenom. Han gjorde om ordern då, och det funkade efter. Tänkte inte mer på det tills jag såg i mitt bankkonto idag att han drog pengar båda gångerna. Hur ska jag gå tillväga för att få tillbaka pengarna? Det som gör det jobbigare är att summorna inte är exakt samma, då jag ändrade min order lite andra gången.
Citera
2016-11-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silentwarrior
Skulle köpa mat på resturang och fick betala dubbelt. Första gången jag använde kortet funkade det på min sida men inget kvitto skrevs ut så han sa att det inte gått igenom. Han gjorde om ordern då, och det funkade efter. Tänkte inte mer på det tills jag såg i mitt bankkonto idag att han drog pengar båda gångerna. Hur ska jag gå tillväga för att få tillbaka pengarna? Det som gör det jobbigare är att summorna inte är exakt samma, då jag ändrade min order lite andra gången.
Om det inte gått igenom brukar det komma ut ett papper som meddelar det. Ta kontakt med restaurangen men tvivlar på om det kommer hjälpa dig :/
Citera
2016-11-08, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cuisinen
Om det inte gått igenom brukar det komma ut ett papper som meddelar det. Ta kontakt med restaurangen men tvivlar på om det kommer hjälpa dig :/

Gå tillbaka och fråga vad fan dom sysslar med? Sen sliter du upp kassan och tar tillbaka dina pengar med råge.
Citera
2016-11-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabusinez
Gå tillbaka och fråga vad fan dom sysslar med? Sen sliter du upp kassan och tar tillbaka dina pengar med råge.

+1
Citera
2016-11-08, 18:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Ring till din bank.
Citera
2016-11-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ring till din bank.
Och hur ska banken hjälpa till? Betalningen har ju gått igenom.
Citera
2016-11-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booja
Och hur ska banken hjälpa till? Betalningen har ju gått igenom.

Ja, i första hand ska man kontakta företaget, men om man inte får någon hjälp där så kan man prova att reklamera hos kortutgivaren.
Citera
2016-11-12, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silentwarrior

gammal tråd men för framtida referens: kan ni skilja på draget och reserverat? kolla alltid upp det innan ni gör något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in