2016-11-08, 17:38
Medlem
Jag är inte så kunnig inom politik, men är Trump som Åkesson är i Sverige?

Är Clinton som Löfven eller Batra, eller ingen av dem?
2016-11-08, 17:38
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groenman
https://www.youtube.com/watch?v=fK1sc-6fGT8
Tror det är den här han syftar på.
https://www.youtube.com/watch?v=xZdZXDgsi5g
2016-11-08, 17:39
Medlem
BaronVonHelsings avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23875551.ab

Bara det här på egen hand får en att hoppas på Trump, tänk stämningen i Stefan Löfvens myssoffa om Trump tar hem det. Då blir det läggdags.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Skulle säga att Trump är mycket värre än Åkesson
Medlem
Det är märkligt att det är skamligt att vara fattig, outbildad, man och vit; har man dess i sin väljarbas är man usel och har fel. Har man däremot har fattiga, outbildade, män som är svarta/latinos eller kvinnor oavsett övriga epitet; är man god och har rätt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Ja, rent generellt över landet så röstar de nog demokratiskt, men det finns självklart mycket starka republikanska fästen, som t ex bibelbältet, där är det helt andra värden som spelar roll. Det är rätt så kul att snacka politik med taxichaffisar i en del områden. Du behöver bara nämna östkustdemokrat så går de igång rätt så rejält.

Ja, svårt att säga rakt av utan att ha kollat, men som jag skrev i ett annat inlägg så finns det ju en ganska tydlig korrelation mellan relativ fattigdom och då vilket parti som vinner delstaten, men även södern/norr, Texas är väl ett undantag som bekräftar regeln, då det ändå är en relativt framgångsrik delstat, men där finns det ju även liberala fästen, t ex Austin. Som går (väldigt)bra ekonomiskt. Det var väl typ 60% i Austin som röstade dems förra valet.

Överlag kan man säga att ekonomiskt välmående delstater röstar dems. Jag lägger ingen värdering i det, men det är ju så det sett ut under min livstid typ.
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:

Demokraterna i USA är klart till höger om svenska Moderater. Republikanerna är klart till höger om Sd. Så ungefär.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Ja att han är 70 år, 7 månader och 7 dagar på Inauguration Day, vissa ser det som ett "sign"

Det där visste jag inte!
Inte ens Hollywood kan skriva ett så dåligt slut på sagan som en förlust här!
Det bara måste ju bli seger!

Citat:
Jävlar är Trump 70 år? Han lär inte hinna göra nåt ifall han vinner
5 timmeslånga tal inför tiotusentals supportrar i 5 olika delstater på en dag, + intervjuer, invigningar av hotell och övrig företagsverksamhet och sedan upprepar du detta i flera månader.

Trump kommer hinna extremt mycket, under budget, before schedule
2016-11-08, 17:40
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsfan
Trump är väl den enda som har förmåga att göra nått åt is och det kan gynna även Sverige ..flyktingströmmar minskar och folk mef tillfälliga uppehållstillstånd åker tebax om kriget slutar..han är däremot lite obehaglig..flört med Ryssland känns oroväckande. ..känns som media redan utsett hillary till vinnare ..vet inte om det är ett önsketänkande eller att dom har mer fakta

Vad fan tror du den nollan kan göra mot IS? För att han själv säger att "I'm gonna hit them so hard they won't know what hit them" Låter som en femåring. Kul också att han vägrar att ens antyda hur det skulle gå till.
Medlem
teamflashhs avatar
Kommer att följa valvakan. Jag undrar däremot hur man lägger bets på betfair. Det finns 6 olika brts att välja på per kandidat..
Medlem
Citat:

Tänk mer Åkesson, Sahlin.

Men tre steg åt höger och med extra allt. Typ.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atrocitus
Ena lägret menar att vi riskerar ett tredje världskrig om Trump vinner, medan det andra lägret är övertygade om att tredje världskriget drar igång med Clinton som president. Så tredje världskriget drar igång oavsett vem som vinner? Eller är det bara propaganda och allmänt skitsnack? Är vi i närheten av ett tredje världskrig beroende på hur det går i presidentvalet?

WW3 känns överdrivet i mitt tycke.

Men däremot ser jag det som mycket sannolikt att krigen i MÖ kommer att trappas, stämningen mellan Ryssland och USA kommer bli väääldigt dålig (och vem vet vart det leder) med Clinton vid rodret.

Det är ju hennes härjningar i MÖ som satte hela skiten i rullning från början.

Sen att hon har väldigt dålig attityd mot Ryssland är väl även det ett tecken på att att den relationen kommer skita sig ännu mer.

Medans Trump pratar om att han vill ta hem trupper från Japan, samarbeta med Ryssland i MÖ vs IS, inte kriga mot Ryssland osv.
Det i mitt tycke är en bättre väg till stabilitet världen över än Clintons krigshetsande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in