2016-11-05, 11:49
Medlem
Det måste vara nå fel på min Audi A4 kombi -09 eller vinterdäcken

Oavsett om jag kör i 5km så i varje kurva så släpper bakhjulen och när jag kör på motorvägen så känner jag hur bakpartiet släpper väldigt lite i kurvor och det är sjukt obehagligt , Jag höll på att få sladd och köra in i mitträcket bredvid en lastbil häromdagen men i sista stund så fick jag kontroll på bilen , Ibland när jag kör skitsakta in i en rondell så glider den utan att jag kan svänga.

Jag har sett andra bilar köra in i samma rondell som jag i mycket högre farter utan problem där min bil släpper helt.

Jag har aldrig tidigare upplevt detta med någon annan bil jag ägt , Och jag är fan livrädd så fort jag ska köra.

Däcken är sprittnya och av märket Eskimo Ice.

Jag lämnade in för däckbyte hos en däckverkstad, Kan detta bero på att dom kanske har satt däcken i fel rotationsriktning?

När jag kör så är det ett konstigt ljud med , Låter som man åker på räfflat underlag och det tjuter lite.

Nån som har nån aning? Funderar på att byta bil för det här pallar jag inte med
Senast redigerad av Smeagoul 2016-11-05 kl. 11:52.
Citera
2016-11-05, 12:00
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeagoul
Det måste vara nå fel på min Audi A4 kombi -09 eller vinterdäcken

Om detta inträffar vid sommarväglag så borde du lämna in bilen genast.
Citera
2016-11-05, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Om detta inträffar vid sommarväglag så borde du lämna in bilen genast.

Den går hur bra som helst på sommaren , Helt underbar väghållning då.

Värt att tillägga är att jag aldrig har krockat i hela mitt liv och då har jag haft körkort i 10 år.

Sen hade jag en Nissan 200sx som jag hade som driftingbil så jag är rätt bra på att parera bredställ om ja säger så
Citera
2016-11-05, 12:01
Medlem
mainfurers avatar
Nått fel på krängningshämmaren kanske? Drog bakdelen något när det var torrt med sommardäck?
Citera
2016-11-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Nått fel på krängningshämmaren kanske? Drog bakdelen något när det var torrt med sommardäck?

Det var inga som helst problem under sommaren med sommardäck , Nästan så att sommardäcken klarade vinterväglaget bättre när jag åkte till däckverkstaden för att skifta
Citera
2016-11-05, 12:03
Moderator
Citat:
Den går hur bra som helst på sommaren , Helt underbar väghållning då.

Värt att tillägga är att jag aldrig har krockat i hela mitt liv och då har jag haft körkort i 10 år.

Sen hade jag en Nissan 200sx som jag hade som driftingbil så jag är rätt bra på att parera bredställ om ja säger så
Det Moltas menar är förstås om bilen beter sig på det sättet med dina vinterdäck på sommarväglag.
Citera
2016-11-05, 12:04
Medlem
Antisladd system borde väl gå in om bilen sladdar? Gör det det?
Vinterdäck är mjukare och upplevs mer "hala" tycker jag.

Som jag har förstått på verkstad så gör det inget att köra med däck åt fel rotationshåll. Det som händer är att de slits fortare. Har själv köpt en bil där däcken var vända åt fel håll men jag tycker inte det blev halare än något annat.
Citera
2016-11-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazzazz
Antisladd system borde väl gå in om bilen sladdar? Gör det det?
Vinterdäck är mjukare och upplevs mer "hala" tycker jag.

Som jag har förstått på verkstad så gör det inget att köra med däck åt fel rotationshåll. Det som händer är att de slits fortare. Har själv köpt en bil där däcken var vända åt fel håll men jag tycker inte det blev halare än något annat.

Jo antisladden går ju i varje gång
Citera
2016-11-05, 12:18
Bannlyst
byt ut däcken TS
Citera
2016-11-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
byt ut däcken TS

Precis. Låter som att däcken är sämst.
Citera
2016-11-05, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Velocity007
Precis. Låter som att däcken är sämst.

Ja jag får väl göra det , Men nu får jag väl inte lämna tillbaka dom när jag kört med dom?
Citera
2016-11-05, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ja jag får väl göra det , Men nu får jag väl inte lämna tillbaka dom när jag kört med dom?
bara va på de du köpte av att de inte funkar och att du vill ha andra däck eller pengarna tillbaka , ibland måste man stå på sej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in