2016-12-04, 15:59
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
han hade lekt hem ligan och alla titlar och det inte var så att barcelona hade sitt starkaste lag (nånsin?) under denna perioden och var utomjordiskt bra.

ska bli spännande att se vilket lag det blir efter united, tror han kommer ta över paris eller ngt mittenlag europa. kommer sluta karriären bittrare än wenger och fortfarande anse sig själv som den bästa tränaren i världen

Ja, verkligen. Man underskattar Barcelona, Messi, Xavi, Guardiola och så vidare om man tycker Mourinho kunde presterat mycket mer.

Mourinho byggde upp ett starkt lag, gjorde ett par fantastiska värvningar (inte helt hans förtjänst) och det var relativt goda resultat i CL. På tal om bryta trender, har man redan glömt bort åttondelsspöket vi gjorde historia av så fort Mourinho kom in?

En finalförlust i Copa del Rey mot Atletico i förlängning förvisso men vi slog ut Barcelona i semifinalen.
Senast redigerad av TKD_1337 2016-12-04 kl. 16:30.
Citera
2016-12-04, 16:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Ja, verkligen. Man underskattar Barcelona, Messi, Xavi, Guardiola och så vidare om man tycker Mourinho kunde presterat mycket mer.

Mourinho byggde upp ett starkt lag, gjorde ett par fantastiska värvningar (inte helt hans förtjänst) och det var relativt goda resultat i CL. På tal om bryta trender, har man redan glömt bort åttondelsspöket vi gjorde historia av så fort Mourinho kom in?

Det är väldigt lite Real Madrid att bara lägga sig så platt och skylla på att Barcelona var för bra över 5 års tid när man hade världens genom tiderna bäste spelare och världens bäste tränare (enligt de själva väl).

Men kanske är sant. Jag tycker nog Real Madrid ska ha kunnat gjort det betydligt bättre än de gjorde under de åren.
Citera
2016-12-04, 16:02
Medlem
foool13s avatar
Det är ändå lite roligt att den här tråden startade ungefär som när United började spela bra... hehe. Har ju varit spelmässigt väldigt bra i några veckor nu från att ha varit spelmässigt odugligt stillastående.

Men bara ett sammanträffande.

Chelsea - Man U var ju den senaste matchen när man totalt stod still.. 26 oktober.
Sedan var det ju EL mot Fener borta men jag vet inte hur mycket man prioriterar den..

Annars har ju alla matcher sedan dess (slutet av oktober) varit spelmässigt utmärkta.
Senast redigerad av foool13 2016-12-04 kl. 16:07.
Citera
2016-12-04, 16:14
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är väldigt lite Real Madrid att bara lägga sig så platt och skylla på att Barcelona var för bra över 5 års tid när man hade världens genom tiderna bäste spelare och världens bäste tränare (enligt de själva väl).

Men kanske är sant. Jag tycker nog Real Madrid ska ha kunnat gjort det betydligt bättre än de gjorde under de åren.

Nu målar du ju upp halmdockor. Jag argumenterar för mig själv - inte något slags kollektiv där jag ansvarar för vad andra Real Madrid-fans tycker.

Jag har alltid hållit Messi före Ronaldo även om portugisen varit bättre under vissa säsonger. Barcelonas bollinnehavsfotboll var svår att slå och ännu jobbigare blev det över en säsong. Utöver det hade de Messi som inte bara varit otroligt bra utan han passade in perfekt i spelsystemet. Ingen tränare kan komma in och överträffa det.
Senast redigerad av TKD_1337 2016-12-04 kl. 16:49.
Citera
2016-12-04, 16:15
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

5 år? Mourinho var väl i Real i 3 säsonger?

Mourinhos Real Madrid säsongen 11/12 var ruskigt bra. Kanske till och med ett bättre lag än när de senare vann CL i mina ögon. Lätt att glömma bort att de var en straffomgång ifrån att nå finalen den säsongen och dessutom var helt överlägsna i ligan.
Citera
2016-12-04, 16:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
5 år? Mourinho var väl i Real i 3 säsonger?

Mourinhos Real Madrid säsongen 11/12 var ruskigt bra. Kanske till och med ett bättre lag än när de senare vann CL i mina ögon. Lätt att glömma bort att de var en straffomgång ifrån att nå finalen den säsongen och dessutom var helt överlägsna i ligan.

Exakt. Det handlar mycket om att vara på rätt plats vid rätt tid. Att Ancelotti och Zidane vunnit en CL-titel var med oss innebär inte att de gjort en bättre insats än Mourinho om man inte fastnar på antalet medaljer utan faktiskt utvärderar prestationerna.
Citera
2016-12-04, 18:55
Medlem
anteri17s avatar
Det är ju synd om Mourinho. Ständigt sänkt av sina egna spelare den här hösten.
Citera
2016-12-04, 21:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det är ändå lite roligt att den här tråden startade ungefär som när United började spela bra... hehe. Har ju varit spelmässigt väldigt bra i några veckor nu från att ha varit spelmässigt odugligt stillastående.

Men bara ett sammanträffande.

Chelsea - Man U var ju den senaste matchen när man totalt stod still.. 26 oktober.
Sedan var det ju EL mot Fener borta men jag vet inte hur mycket man prioriterar den..

Annars har ju alla matcher sedan dess (slutet av oktober) varit spelmässigt utmärkta.

Det är förbannat tröttsamt att behöva läsa om hur bra United spelar hela tiden. Men poängen då? Målen? Det spelar ingen roll hur bra man spelar om man inte kan vinna matcher, så enkelt är det.
Citera
2016-12-04, 21:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Nu sänktes han ju av sitt egna byte. Fellaini är en hjärndöd arbetshäst som då och då gör godkända insatser, det förvånar nog ingen att han drog på sig straffen.
Citera
2016-12-04, 23:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vet inte om du var ironisk men kan inte hålla med alls om att det är synd om mou. Han får helt och hållet skylla sig själv. Vem/vilka sviker honom? Fellaini? Jo visst men vem tog in honom? Vem håller kvar honom i laget trots att hela fotbollsvärlden ser att han inte håller på den här nivån? Pogba? Mourinhos värvning till 100%. Det var mou som tyckte denna överskattade nolla var värd 1 miljard för att sen inte veta var han ska ha honom på plan. Rashford/Martial? Jo visst dem har svikit men frågan är varför. Se på hazard så kan man undra om inte detta ska läggas på mourinho ochså. Mourinho får skylla sig själv.

Sen idag såg man typiska mourinho grejer. Bytet miki/fellaini. Har vi sett det förut? Jovisst fråga bara chelsea fansen hur många gånger bytte han inte in mikel och tog ut någon offensiv spelare för att stänga matcher och ge bort initiativet. Hur många gånger såg vi inte chelsea sluta spela fotboll och bli passiva i ledning.

Och sen intervjun efter matchen när han försöker få sig själv att framstå som ett offer. Gnäller på att media hyllar conte och hans fotboll medan han får kritik för sin. En jävla skillnad på mous passiva buss mot contes taktiskt väldrillade chelsea bygge. För att inte tala om den ena är en dryg arrogant f?tta den andre passionerad och karismatisk respektfull herre. Att han sen är nöjd med insatsen säger väl allt om ambitionsnivån på denne dinosaurie. Kommer ihåg när chelsea spelade 0-0 förra säsongen borta mot tottenham med ett avslut på hela matchen och typ 1 anfall och mourinho var supernöjd. Jämför med pep som är missnöjd när hans lag vinner med 5-0 och vill se förbättring.

Mou är körd. Det har är sista stora klubben han har hand om. Han kan säkert nå framgångar med mindre klubbar i mindre ligor eller något sämre landslag men på den stora scenen är han totalt slut. Och det är helt hans eget fel. En stor jävla narcisist som ser sig själv som bättre vetande och vägrar lyssna och ta till sig kritik. God natt

Citera
2016-12-05, 00:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vet inte om du var ironisk men kan inte hålla med alls om att det är synd om mou. Han får helt och hållet skylla sig själv. Vem/vilka sviker honom? Fellaini? Jo visst men vem tog in honom? Vem håller kvar honom i laget trots att hela fotbollsvärlden ser att han inte håller på den här nivån? Pogba? Mourinhos värvning till 100%. Det var mou som tyckte denna överskattade nolla var värd 1 miljard för att sen inte veta var han ska ha honom på plan. Rashford/Martial? Jo visst dem har svikit men frågan är varför. Se på hazard så kan man undra om inte detta ska läggas på mourinho ochså. Mourinho får skylla sig själv.

Sen idag såg man typiska mourinho grejer. Bytet miki/fellaini. Har vi sett det förut? Jovisst fråga bara chelsea fansen hur många gånger bytte han inte in mikel och tog ut någon offensiv spelare för att stänga matcher och ge bort initiativet. Hur många gånger såg vi inte chelsea sluta spela fotboll och bli passiva i ledning.

Och sen intervjun efter matchen när han försöker få sig själv att framstå som ett offer. Gnäller på att media hyllar conte och hans fotboll medan han får kritik för sin. En jävla skillnad på mous passiva buss mot contes taktiskt väldrillade chelsea bygge. För att inte tala om den ena är en dryg arrogant f?tta den andre passionerad och karismatisk respektfull herre. Att han sen är nöjd med insatsen säger väl allt om ambitionsnivån på denne dinosaurie. Kommer ihåg när chelsea spelade 0-0 förra säsongen borta mot tottenham med ett avslut på hela matchen och typ 1 anfall och mourinho var supernöjd. Jämför med pep som är missnöjd när hans lag vinner med 5-0 och vill se förbättring.

Mou är körd. Det har är sista stora klubben han har hand om. Han kan säkert nå framgångar med mindre klubbar i mindre ligor eller något sämre landslag men på den stora scenen är han totalt slut. Och det är helt hans eget fel. En stor jävla narcisist som ser sig själv som bättre vetande och vägrar lyssna och ta till sig kritik. God natt

Att ta in Fellaini med några minuter kvar är fullt rimligt. Fellaini är en utmärkt spelare för vissa väldigt specifika roller. Det får ställas mot hans totalt sett många bristande attribut. Men vid långa lyft är han en given inhoppare både bakåt och framåt. Man kan visserligen argumentera för att United inte ens ska hamna i defensiva positioner - men jag hävdar att det med 7-8 minuter kvar är närmast oundvikligt mot ett relativt starkt hemmalag.

Jag tycker Pogba gör det bra. Spelmässigt visar han klass många stunder. Han är inte så bra att han ska vara dyrast i världen, men det är irrelevant i sammanhanget.

Min uppfattning är att Mourinhos lag sällan släpper in mål sent. Tidigare var det nästan alltid kört för motståndarlaget om ett Mourinho-lag gjorde första målet. Således ser jag inget fel i hans taktiska inställning de sista minuterna av en ledning.

Att vara klart bättre än Everton borta - och leda i minuter 88 -är en sammantaget bra insats. Nuär ju dock inte fotboll bara en helhetsbedömning, utan väldigt mycket detaljer.

Jag tror på att Mourinho fortsatt kommer träna stora lag. Jag ser honom först och främst i United de kommande 3-4 åren.
Citera
2016-12-05, 01:30
Medlem
Trillskes avatar
Mourinho är bra på att få sina spelare att bli hungriga, mer eller mindre galna, vinnare. Totalt skoningslösa mot allt utom det egna laget. Vi har sett den transformationen med flera lag förut, och vi har fått se små hintar av vad som skulle kunna ske i United också (titta på matchen mot City, i synnerhet vad som hände efter paus). Men det är väl i vilket fall som helst någon säsong borta.

Vad gäller detaljer har jag aldrig riktigt begripit vad han pysslar med. Hur han hanterat Uniteds mittfält är bara bisarrt. I sideshow har han en av toppfotbollens absolut sämsta spelare, och Rooney har länge varit helt bedrövlig, det är liksom ingen nyhet. Men när Schweinsteiger diskuterades var svaret att han inte behövdes av den enkla anledningen att han är så himla nöjd med det som finns, typ.

Och nu sitter vi här och om två mer normalt mediokra spelare hade presterat lite mer normalt mediokra insatser istället för Rooney och sideshow så hade United jagat i toppen av ligan.

Rooney har jag alltid gillat dock, och hoppas verkligen han kommer igång igen. Fellaini har däremot inga förlåtande kvaliteter alls. Hoppas det var hans sista spelade minuter på ett bra tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in