Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-05, 11:48
  #1
Medlem
De senaste åren har Mourinhos resultat inte varit nått att skryta med. Han verkar misslyckas med storlag med stark köpkraft och presterar sämre än lag med betydligt skraltigare resurser.

Så vad tror ni? Har han tappat det? Eller hade han kanske aldrig det utan hade bara möjlighet att utspendera alla andra lag?
Citera
2016-11-05, 11:49
  #2
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Ja, hans fotboll passerade bäst före datum redan i Real Madrid. Redan där tycker jag det är tydligt att Mourinho gjorde ett ganska undermåligt jobb.

1 ligatitel på vad var det, 4 år, med det spelarmaterialet och mer eller mindre obegränsade resurser.

Ligatiteln med Chelsea var nog snarare ett hack i kurvan.

Han har dessutom aldrig lyckats vända en negativ trend. Varken i Real Madrid, Chelsea eller nu United, även om det är upp till bevis för honom nu.
__________________
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-05 kl. 11:52.
Citera
2016-11-05, 11:51
  #3
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag blir alltid nervös när jag ser Mourinho på bänken. Han är ett solklart exempel på vad som händer när en duktig person går på myten om sig själv och anstränger sig mer för att se ut som ett stoneface än att faktiskt göra det han är bra på.

Jag får alltid fiaskovibbar när jag ser hans ansikte.
Citera
2016-11-05, 11:52
  #4
Medlem
321js avatar
Ja, han caschar in det sista i Kina snart.
Citera
2016-11-05, 11:54
  #5
Medlem
andreasmms avatar
Hur han bestämt sig för att frysa ut Bastian Schweinsteiger från truppen till förmån för att köpa den helt odugliga och överskattade Paul Pogba till ett sådant överpris att negern blir den dyraste övergången i historien, kommer alltid att förbli ett mysterium. Hur kan en så framgångsrik tränare göra någonting så jävla dumt?

Sen har det ju gått rent ut sagt skit också, ett lag som Man Utd ska inte harva så pass lågt i tabellen och förlora mot Fenerbache m.fl. i Europaspel. Sparkad från Chelsea, och han lär få tvingas gå från Man Utd inom en inte alltför avlägsen framtid tror jag med. Han har nog tappat "det", ja.
Citera
2016-11-05, 11:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Ja, han caschar in det sista i Kina snart.

Jag kan tänka mig att han följer standard mönstret: Sparken -> landslag -> Kina
Citera
2016-11-05, 12:41
  #7
Avstängd
ilpobres avatar
Han tog in de sämsta möjliga spelarna tillgängliga på marknaden och åstadkom verkligen inte den förnyelse som behövdes. En avdankad Zlatan, en Pogba som verkligen inte är värd summan han köptes för samt en Henrikh Mkhitaryan (som jag tror kommer göra en saga likt den Chygrynskij gjorde i Barca) har visat att de inte kan vinna ligan i år.
Citera
2016-11-05, 13:09
  #8
Medlem
Pallestroms avatar
Han lyckas inte ens parkera bussen ens. Insläppta mål redan första minuten
Både mot Chelsea oc Fenerbahce.
Citera
2016-11-05, 13:12
  #9
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Han tog in de sämsta möjliga spelarna tillgängliga på marknaden och åstadkom verkligen inte den förnyelse som behövdes. En avdankad Zlatan, en Pogba som verkligen inte är värd summan han köptes för samt en Henrikh Mkhitaryan (som jag tror kommer göra en saga likt den Chygrynskij gjorde i Barca) har visat att de inte kan vinna ligan i år.

Håller om det mesta men när det gäller Zlatan så är han ju inte avdankad. Bara säsongen innan så dominerade han ju fullständgt i PSG. Snarare ett fynd att plocka upp honom gratis, men sen att Zlatan inte levererat tillräckligt bra beror väl på att han är mycket av en medgångslirare osv.
Tror Zlatan skulle kunna ösa in mål i Man Utd med lite andra lagkamrater, spel och ifall de fick ligga högre i tabellen och var med och konkurrerade om ligan.
__________________
Senast redigerad av andreasmm 2016-11-05 kl. 13:16.
Citera
2016-11-05, 13:18
  #10
Medlem
Ja han är definitivt slut, det tycker jag han har varit ett bra tag nu.
Citera
2016-11-05, 14:29
  #11
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Håller om det mesta men när det gäller Zlatan så är han ju inte avdankad. Bara säsongen innan så dominerade han ju fullständgt i PSG. Snarare ett fynd att plocka upp honom gratis, men sen att Zlatan inte levererat tillräckligt bra beror väl på att han är mycket av en medgångslirare osv.
Tror Zlatan skulle kunna ösa in mål i Man Utd med lite andra lagkamrater, spel och ifall de fick ligga högre i tabellen och var med och konkurrerade om ligan.

Håller med! Det dröjer till Zlatan är avdankad!
Citera
2016-11-05, 15:09
  #12
Medlem
Roibots avatar
De flesta människors karriärer kan generellt sett representeras grafiskt i form av ett uppochnervänt "u" där man någonstans i mitten når sitt personliga prime. I Mourinhos fall skulle jag betrakta perioden 2003-2010 som hans peak.

Eftersom han har lagt ribban såpass högt så är det svårt, om inte omänskligt, att hålla samma höga nivå i mer än ett decennium. Kurvan pekar därmed just nu neråt. Men bara för att han har gått ner sig lite betyder det inte att han blivit en dålig tränare helt plötsligt. Så sent som förra året vann han ju Premier League, för tusan!

Det som Mourinho måste göra är att våga anpassa sig både taktiskt och attitydmässigt om han fortsättningsvis vill bibehålla sin status som en av 2000-talets bästa fotbollstränare. Tror han skulle må bra av att ta över ett klubblag som utmanar de allra största i sin liga om titlar. Alltså, en bit under toppenskiktet.
__________________
Senast redigerad av Roibot 2016-11-05 kl. 15:49.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback