2016-11-05, 12:51
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Att den här polisen ens slösade på våra skattepengar, resurser och tid genom att överhuvudtaget ta en polisbil och bege sig ut för att LETA upp den här bilen är helt sjukt.

Den där polisbilen hade behövts för att leta rätt på våldtäktsmän, pedofiler och terrorister bla.

Precis vad som slog mig också.

Citat:
Ursprungligen postat av MorganOlsson
– Jag åkte ut direkt för att titta på fordonet, men då stod det inte kvar.
---
Citat:
Ursprungligen postat av MorganOlsson
Att dekalen skulle vara olaglig i det utförande Mohamad beskriver är det inte tal om, menar Morgan Olsson.

Får inte ihop detta. Han erkänner att det inte är olagligt men åker ändå ut direkt för att titta på fordonet. Jävla resursslöseri! Tänk om polisen var lika snabba när vi vanliga svenskar är drabbade av betydligt värre saker.
Citera
2016-11-05, 13:13
Medlem
HGs avatar
Jag kan bara inte fatta att killen inte tog regnr på bilen?
Jag undrar om inte storyn är en nyhetsanka??
Citera
2016-11-05, 13:23
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sw333t
Detta ska tydligen vara bilden. Ingen bild av själva Muhammed utan bara en text. Står något i stil med: "Skratta inte Muhammed, din dotter är i baksätet och suger kuk".
Hoppas jag fick till länken rätt.
https://anonmgur.com/up/aa9fe97d352a...fcdf06d175.jpg

Hade dekalen suttit där hade väl inte polisen varit ute och letat efter bilen?
Citera
2016-11-05, 13:52
Medlem
VolvoF12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Han borde säga det till alla flyktingar som kommer hit och inte visar respekt för sitt nya land.

MVH/lord qusi
Han säger också att man ska inte förolämpa en gäst.
En vettig gäst som blir förolämpad av värdparet brukar väl gå därifrån och inte komma tillbaka.
Tänk om detta kunde fungera på lyxmigranter.
Citera
2016-11-05, 14:25
Medlem
Vintergrisens avatar
För det första är väl knappast dekalen riktad till profeten Mohammed utan snarare folk som bär det namnet, dvs. muslimer. Knappast troligt att en över 1 000 år gammal profet traskar runt och läser bildekaler.

Vidare är väl dekalen i sig en "lite uppdaterad" version av en gammal dekal som sade "Skratta inte Svensson din dotter kan ligga i baksätet". Det var knappast någon som blev särdeles upprörd av den dekalen och diverse muhammedaner får väl vänja sig vid att bli behandlade som resten av folket i det här landet.
Citera
2016-11-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi talar om en person som tror att självinbjudna är att likställa med kära gäster.
Citera
2016-11-05, 14:48
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Det finns nog endast i Mohamads hjärna. Om han har någon. Och om han nu har det så är det ju ändå inte hans jobb att ta en bild på den...
Dekalen det handlar om är en där det står "Skratta inte Mohamed" tydligen syftandes på en tidigare dekal där det stod "skratta inte Svensson, din dotterk an ligga i baksätet"
Citera
2016-11-05, 14:54
Medlem
volvo 240s avatar
Vad den dumme fan inte ens begriper är att det inte handlar om profeter utan araber i allmänhet. "Skratta inte svensson" hånade ju knappast jesus...
Citera
2016-11-05, 15:37
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Som tur är att Sverige inte är ett muslimskt land.
Om man som muslim tror man ska få sån respekt, tycker jag dom håller sig i muslimska länder.
Hur känslig får man va?
Citera
2016-11-05, 15:44
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sw333t
Detta ska tydligen vara bilden. Ingen bild av själva Muhammed utan bara en text. Står något i stil med: "Skratta inte Muhammed, din dotter är i baksätet och suger kuk".
Hoppas jag fick till länken rätt.
https://anonmgur.com/up/aa9fe97d352a...fcdf06d175.jpg
Du har tydligen skapat en trådsanning, vilket vissa genier gått på.

I TS gå det att läsa:
Citat:
Motivet föreställde profeten Muhammed och en kvinna som bar hijab.

– Till bilden fanns en text på svenska...
(Dvs. en illustration och text.)

I TS går det även att läsa polisens köksbänks-juridiska uttalade (och även att anmälaren verkar vara ointresserad av att ta till sig detsamma):
Citat:
– För att falla under hets mot folkgrupp måste det vara riktat till just folkgruppen. Hade den här kränkande texten handlat om muslimerna själva hade det varit en annan sak. Men när det handlar om en profil eller symbol för religionen är det inte mot lagen. Men det var ganska svårt att förklara detta för honom, han var inte mottaglig för det.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hans "jobb" är tydligen att gå runt och titta in i bilar och polisanmäla, och tyvärr inte att ta ett foto med mobilen eller notera reg.nr.
Citera
2016-11-05, 16:23
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Finns det någon bild på dekalen med profeten Muhammed?
Här: http://www.friatider.se/nyanland-upp...-inte-forbjuds
Citera
2016-11-05, 16:37
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Är väl rätt vanligt att man kollar in bilen framför. Men du kanske saknar både bil och körkort?

Omoget beteende, fjortisar i tråden, varför provocera i onödan?

När jag kör bil försöker jag naturligtvis ha koll på trafiken i det absoluta närområdet. Däremot brukar jag ytterst sällan läsa dekaltext om sådan finns. Nu var det dock inte så att Muhamad var ute och körde bil, utan han såg en dekal inne i en parkerad bil. För att göra något sådant, har man verkligen aktivt försökt titta in i bilen och det är det jag tycker är skumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in