Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-04, 21:09
  #1
Medlem
Ördögs avatar
I dagens NWT berättar Mohamad Anas Najibeh från Sunne om den extremt obehagliga upplevelse han hade i augusti. Han fick se en bildekal med en elak nidbild på den godaste, vackraste, visaste, mest perfekta människan i världshistorien, därhos försedd med en försmädlig text.

När stackars Mohamad hämtat sig från chocken uppsökte han landsfiskalen för att få till stånd ett ingripa mot styggelsen. Han hade ju fått lära sig att hets mot folkgrupp är ytterst vanligt förekommande i Sverige, och att det är alla nysvenskars plikt och rätt att anmäla varje exempel därpå. Till Mohamads måttlösa besvikelse tar inte kuffar-snutarna den minsta notis om hans kränkta känslor.

Ännu en sådan där artikel som i princip kunde vara en parodi på sig själv. Men nu vill jag veta vad det är för en dekal. Hur är Profeten avbildad? Vad står där? Har dekalen producerats i större antal? Finns den att köpa någonstans?

Det är hets mot folkgrupp
https://nwt.se/sunne/2016/11/04/det-...-mot-folkgrupp
Citat:
Det var i augusti som Mohamad först såg dekalen inuti en parkerad bil. Motivet föreställde profeten Muhammed och en kvinna som bar hijab.

– Till bilden fanns en text på svenska som jag översatte. Jag blev helt chockad.

Mohamad vill inte berätta vad som stod, men att texten innehöll könsord och uppfattades som mycket stötande.

– Jag kan inte förstå hur någon kan säga så.
----
Han vände sig till polisen för att få dekalen avlägsnad, men fick inte den hjälp han hade hoppats på.

– Jag åkte ut direkt för att titta på fordonet, men då stod det inte kvar. Jag har ännu inte sett dekalen, utan utgår bara ifrån det Mohamad har sagt, säger Morgan Olsson, polisen i Sunne.

Mohamad har sett bilen flera gånger sedan dess. Han ombads av polisen att ta ett foto av bilen att lämna in på stationen, men det vill han inte göra.

– Det är väl ändå inte mitt jobb.
---
Att dekalen skulle vara olaglig i det utförande Mohamad beskriver är det inte tal om, menar Morgan Olsson.

– För att falla under hets mot folkgrupp måste det vara riktat till just folkgruppen. Hade den här kränkande texten handlat om muslimerna själva hade det varit en annan sak. Men när det handlar om en profil eller symbol för religionen är det inte mot lagen. Men det var ganska svårt att förklara detta för honom, han var inte mottaglig för det.

Mohamad har inte nöjt sig med det svaret. Han har gått tillbaka till polisen med ärendet flera gånger och även tagit kontakt med polisen i Torsby samt Sunne kommun.

– Alla myndigheter jag har pratat med ignorerar mig. Det här borde inte falla inom ramen för yttrandefrihet. Det är hets mot folkgrupp. Jag kan acceptera fördomar från allt och alla, men inte när det angriper min religion.

Jag börjar skrockande tänka på alla fräsiga amerikanska bumper stickers, men även på de bildekaler som man kunde se i Sverige på 80-talet, med texten Använd kondom - det föds en Palme varje dag. När man vet hur stort missnöjet med mångkulturen och Muhammeds våldslära är i Sverige, är det egentligen häpnadsväckande att det finns så få bildekaler och andra stickers där missnöjet tar sig uttryck.
__________________
Senast redigerad av Ördög 2016-11-04 kl. 21:43.
Citera
2016-11-04, 21:56
  #2
Medlem
Arkiaters avatar
Finns det någon bild på dekalen med profeten Muhammed?
Citera
2016-11-04, 22:03
  #3
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Han påstår att han är vår gäst och måste respekteras. Man förolämpar inte sina gäster. Jag betvivlar att de som åker runt i bilen med dekalen har bjudit in Mohamad eller att de överhuvudtaget ser honom som en gäst. Stackars kränkte man, han har inte förstått någonting...
Citera
2016-11-04, 22:23
  #4
Medlem
Arkiaters avatar
Kan det vara denna typ av bildekaler det rör sig om?:
http://www.cafepress.co.uk/+mohammed+bumper-stickers
Citera
2016-11-04, 22:29
  #5
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Men det var ganska svårt att förklara detta för honom, han var inte mottaglig för det.

För hårt religiösa personer är sällan mottagliga för någonting annat än sina egna dogmer, och bör hållas på avstånd.

Någon som gjord bildekal av Charlie Hedbo kanske???

http://journaux-collection.com/photo...f=883337-1.jpg
__________________
Senast redigerad av SugaredThoughts 2016-11-04 kl. 22:40.
Citera
2016-11-04, 22:35
  #6
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
"Folk är kanske kritiska mot islam och oss muslimer för att de fått en bild i media av att IS är representativa för vår religion."

Det räcker med att läsa Koranen för att bli kritisk.

Citat:
"Det är IS vi själva har flytt ifrån."

IS är väldigt bra på att läsa Koranen dock… (till skillnad från kränkte Mohamad)

Citat:
"– Om man har frågor om islam och muslimer kan man läsa Koranen eller fråga oss, i stället för att hjälpa till att sprida lögner och otrevligheter."

Att fråga nån som uppenbarligen inte läst Koranen, om Islam, låter som en lysande idé…

Citat:
"Vi är gäster i det här landet. Man kan inte förolämpa gäster i sitt hem."

Killen med kränkande dekalen ser nog inte Mohamad som "gäst".
Det var väl hela poängen med dekalen...
Citera
2016-11-04, 22:56
  #7
Avstängd
Kanske dags för lilla Mohamad att åka tillbaka till Syrien där han slipper känna sig kränkt i sin religion.

Hur skall vi få ordning på det här? Kan inte acceptera att vi går från ett kristet land till att de flesta är icke troende till att vi igen blir troende islamister. Tar vi inte tag i det här kommer vi under vår livstid får se islam som en stor del av svensk kultur och persiska som officiellt språk i Sverige.
Citera
2016-11-04, 23:19
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Det är MUSLIMER som inte får avbilda sin profet.
Det är faktiskt så enkelt, om du och jag ritar en rolig bild och skriver Mohammad under gubben, är det helt ok.

Om någon skulle ta illa upp, är det dennes eget problem!
Citera
2016-11-04, 23:32
  #9
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Det var i augusti som Mohamad först såg dekalen inuti en parkerad bil

Vad letade Mohamad efter när han gick runt och tittade in i bilar? Det tillhör väl inte vanligheterna att glo in i någon annans bil? Och när man ser en dekal på ett språk man inte förstår, bli så nyfiken att man måste översätta texten? Märkligt beteende.
Citera
2016-11-05, 00:18
  #10
Medlem
Snacka om att inte känna av stämningen i samhället ... men den lär han bli varse.

Sunne är ju ganska litet, eftersom killen gick ut med namn och bild lär han bli dödshotad och tvungen att fly till skyddad adress inom en vecka. Trist att det är så, men det vore faktiskt värre om den här typen av religiöst tänkande blev accepterat.
Citera
2016-11-05, 07:46
  #11
Medlem
Niggerss avatar
Lyxflykting bli upprörd över dekal som kränker profeten Muhammed.

Nu skall lyxflyktingarna bestämma vad vi skall ha på våra bildekaler.

Det var i augusti som Mohamad först såg dekalen inuti en parkerad bil. Motivet föreställde profeten Muhammed och en kvinna som bar hijab.

– Till bilden fanns en text på svenska som jag översatte. Jag blev helt chockad.


Notera deklaren satt i bilen dessutom inte utanpå. ( Om det skall räknas HMF så skall budskapet spridas till stora massa )

Så det ännu roligare :

Mohamad har sett bilen flera gånger sedan dess. Han ombads av polisen att ta ett foto av bilen att lämna in på stationen, men det vill han inte göra.

– Det är väl ändå inte mitt jobb
.

Notera att lyxflyktingen Mohamad Anas Najibeh tycker att polisen skall random stoppa bilar för att leta efter deklaren som dessutom sitter initu en bil. Rättstaten skall tydligen upphöra när den lilla terrorist muhammaden tvingar sej in i Sverige.

Källa och mer kan Ni läsa på http://nwt.se/sunne/2016/11/04/det-a...-mot-folkgrupp

Sandnegern har mage att kalla sej för gäst i Sverige.

Vi är gäster i det här landet. Man kan inte förolämpa gäster i sitt hem.

Jag skulle snarare jämställa terroristen Mohamad Anas Najibeh med någon som gör olaga intrång och tränger sej i någons hem och gör ett gisslantagande, där en stor del av hushållets invånare drabbas av de berömda Stockholms Syndromet.

En lite rolig film i ämnet :

https://www.youtube.com/watch?v=RjobVoYeghM
__________________
Senast redigerad av Niggers 2016-11-05 kl. 07:52.
Citera
2016-11-05, 08:04
  #12
Medlem
Niggerss avatar
Det finns gott om Anti islamiska produkter att köpa :

http://www.cafepress.co.uk/+anti-islamic+t-shirts
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback