• 1
  • 2
2016-11-03, 20:32
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
TS får givetvis göra som han/hon vill. Frågeställningen var väl vad vi andra gör?

Absolut, jag bara dementerar att värdet skulle påverkas så kraftigt av att packa upp - ingen vettig privatperson skulle köpa av en annan privatperson utan att kontrollera äkheten ändå.
Citera
2016-11-03, 20:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Absolut, jag bara dementerar att värdet skulle påverkas så kraftigt av att packa upp - ingen vettig privatperson skulle köpa av en annan privatperson utan att kontrollera äkheten ändå.

Jag har läst att värdet sänks om originalförpackningen bryts. Hur mycket har jag inte en susning om. Men det är som du säger, guld är guld.
Citera
2016-11-03, 20:39
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har läst att värdet sänks om originalförpackningen bryts. Hur mycket har jag inte en susning om. Men det är som du säger, guld är guld.

Dels är guld guld och ett testkit för 14k, 18k, 24k kostar några hundralappar på ebay så varje privatperson som tänker börja köpa guld kan enkelt skaffa utrustningen och kunskapen som krävs.

Jag ser det som så att köper man guld skall man kunna hantera det också, det är inte direkt ömtåligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in