2016-11-02, 00:11
Medlem
Hey!

Fick hem precis min klocka men märkte ett problem när jag fick hem den.
Det sitter två pinnar ivägen så att jag kan öppna klockan...

Hur gör jag för att öppna den?
Kan inte göra något för den sitter som berg och fast liksom i själva klockan.

Bild: http://imgur.com/SMUJNgw
Citera
2016-11-02, 00:15
Medlem
caught.on.tapes avatar
De ska nog vara där av en anledning, det är nog ingen mening och slå sönner de
Om du roterar klockan så att man ser insidan istället, kanske blir lättare att begripa då
Citera
2016-11-02, 00:17
Medlem
Är du säker på att det inte går att "dra upp" låskonstruktionen? Hålen är ju till för att kunna reglera längden på armbandet.
Citera
2016-11-02, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Är du säker på att det inte går att "dra upp" låskonstruktionen? Hålen är ju till för att kunna reglera längden på armbandet.

Nej alltså kan verkligen inte göra någonting. Sitter helt fast...Vågar inte dra och rycka heller.
Citera
2016-11-02, 00:56
Medlem
SnOus avatar
Prövat trycka på den knoppen ovanför den översta cirkeln? Har haft liknande klockor. Man ska trycka in på båda sidor samtidigt.
Citera
2016-11-02, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnOu
Prövat trycka på den knoppen ovanför den översta cirkeln? Har haft liknande klockor. Man ska trycka in på båda sidor samtidigt.

Ingen knopp. Det ser större ut på bilden men det är egentligen två små knoppar. Tryckt på alla knoppar ingenting fungerar.

Ni måste förstå, den sitter helt fast i hela skiten. Som ni ser på bilden. Går inte göra ett piss.
Oavsett hur mycket jag vänder och sliter så får panik. Och nej sliter inte som en galning.
Citera
2016-11-02, 01:14
Medlem
SnOus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Ingen knopp. Det ser större ut på bilden men det är egentligen två små knoppar. Tryckt på alla knoppar ingenting fungerar.

Ni måste förstå, den sitter helt fast i hela skiten. Som ni ser på bilden. Går inte göra ett piss.
Oavsett hur mycket jag vänder och sliter så får panik. Och nej sliter inte som en galning.

Oki.. De jag har haft fungerade så att man trycker in dom 2 små knopparna som sitter på varsin sida för att låsa upp. Maila eller ring återförsäljaren är väl bästa rådet annars.
Citera
2016-11-02, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnOu
Oki.. De jag har haft fungerade så att man trycker in dom 2 små knopparna som sitter på varsin sida för att låsa upp. Maila eller ring återförsäljaren är väl bästa rådet annars.

Jag har inga knoppar/knappar man kan trycka på. Däremot spännet där man öppnar klockan alltså
det finns ingen justering. Bara skit. Bara slänga klockan i sjön? För får inte upp spännet bröder utan att dra upp pinnarna...

Mer bilder:
https://imgur.com/a/2RIE2
Citera
2016-11-02, 03:23
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Det där är väl vanliga bandstift? Med ett bandstiftverktyg, kan du enkelt trycka in stiftet från ena sidan, så att det lossar från ett av hålen. Sen lyfter man försiktigt ut länken ur länklåset (var försiktig så att du inte skjuter iväg bandstiftet all världens väg, då det är fjäderbelastat). För detta behöver du t ex ett sånt här: http://www.watch-band-center.com/sho...erkbergeon.jpg

Eller så går du bara till en urmakare, det är fixat på ett par sekunder.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in