2016-11-01, 03:27
Medlem
RIPar finns på fejjan. Vet inte till vilken skjutning de hör, troligen bägge. Hittar inte i göteborgsdjungeln så jag klarar inte att dra några slutsatser men har nu fått en viss inblick i djurens värld och sett ett och annat skräpigt litet automatvapen. Ni som är hemma där kan nog hitta dem ganska lätt. Godnatt!
Citera
2016-11-01, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viserallt
Killen som avled igår i angered hade ett hemligt förhållande med de dödas syster eller kusin

Om detta stämmer känns det ju som att polisen iaf har en rimlig chans att nysta upp denna härvan...
Kanske det inte är direkt knutet till knark och vapen, utan heder/olika religioner etc...
Citera
2016-11-01, 05:32
Medlem
SVT skriver:

Citat:
Det handlar om en man i 20-årsåldern och en tonåring.
Citat:
Enligt en källa till SVT är ingen av männen kända för någon särskild kriminalitet och man vet i nuläget inte vad som ligger bakom.
Underbara Sverige. Ett nytt begrepp; inte kända för någon särskild kriminalitet Snacka om att undergräva och förakta lagar när man anser att brott, ens i någon form, kan beskrivas som "ej särskild". Fy fan!
Senast redigerad av Ollebollesolle 2016-11-01 kl. 05:35.
Citera
2016-11-01, 05:35
Medlem
Vittnesbeskrivningar från SVT:

Citat:
Joakim Schönborn bor ett stenkast från platsen. – Jag hörde hur det smattrade på. Det lät som automatvapen. Det smattrade på rejält. Jag tänkte inte på det först men sedan förstod jag vad det kunde vara. Det lät som automatvapen, säger han.

Efter några minuter hörde han hysteriska skrik; flera kvinnoröster.

Han bor ungefär hundra meter från brottsplatsen och han beskriver det område där han själv bor som lugnt.

– Jag bor på rätt sida spårvagnsspåret. Där det inträffade, på andra sidan, där händer det en del. Det är väldigt obehagligt att det händer så mycket i Frölunda, Joakim Schönborn.

Citat:
En kvinna som bor på samma gata som dödsskjutningarna ägde rum, hörde skotten tydligt.

– Jag hörde flera skott. Det har man lärt sig höra skillnad på när man bor här. Man reagerar inte så mycket längre, säger kvinnan.

Hon är trött på otryggheten i området. – Det är inte tryggt för fem öre här, säger hon.
Citera
2016-11-01, 05:43
Medlem
Ytterligare ett vittne i intervju med Göteborgs-Posten:

Citat:
En pappa till två småbarn berättar att han satt och i vardagsrummet tillsammans med sin fru när de plötsligt hörde 15-20 smällar.
– Det lät som nyårsraketer och vi hukade oss instinktivt ner i soffan ifall att det skulle komma in skott genom fönstret. Sedan vaknade vår dotter och började gråta, säger pappan.

Citat:
Han berättar att han tittade ut genom gardinerna efter skotten.
– Först tittade min fru ut och såg en av killarna. Sedan tittade jag själv ut och då såg jag en kropp ligga livlös i en sandlåda. Den andra kroppen låg en bit bort på asfalten mot en parkering. Sedan tog det två röda sekunder innan det var fullt med människor som skrek och det var helt galet vid platsen, berättar pappan.
Citera
2016-11-01, 06:38
Medlem
motorhuvuds avatar
Blir det här ännu ett i raden av mord som inte klaras upp? Få eller inga vittnar etc

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/re...mord-i-sverige
Citera
2016-11-01, 06:44
Bannlyst
Kan de Vara 2 familjer som e i strid med varandra?
Citera
2016-11-01, 06:45
Medlem
ZNUTENs avatar
Det är symptomatiskt för tillståndet i våra storstäder just nu, när man som boende där använder uttryck som:

Tack och lov bor jag på andra sidan spårvagnsspåret. på rätt sida av vägen, i den lugnare delen av området, på den andra gatan, i det andra kvarteret mm.
Allt för att invagga sig själv i någon form av falsk trygghet.
Vi står inför en kommande " White flight" från städerna. där överklassen tar täten.
Citera
2016-11-01, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motorhuvud
Blir det här ännu ett i raden av mord som inte klaras upp? Få eller inga vittnar etc

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/re...mord-i-sverige
Det verkar ju inte vara någon brist på vittnen initialt.
Citera
2016-11-01, 07:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Ännu inga namn på de skjutna?
Citera
2016-11-01, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Kanske korkat inlägg men satt på en buss som åkte från Frölunda lite efter mordet. Såg bloddroppar på golvet vid ett säte, och ett rödfärgat skoavtryck precis intill dropparna. Kanske någon med näsblod såklart, men kan mördaren ha fått offrens blod på sig och sedan åkt med moppen någonstans och bränt den och sedan hoppat på en buss? Utan att vara medveten om blodspåren?

Kontakta polisen
Citera
2016-11-01, 07:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
SVT skriver:

Underbara Sverige. Ett nytt begrepp; inte kända för någon särskild kriminalitet Snacka om att undergräva och förakta lagar när man anser att brott, ens i någon form, kan beskrivas som "ej särskild". Fy fan!
Journalisten: Var offren kända sedan tidigare av polisen?

Polisen: Ja men inte för några grövre brott men de förekommer hos oss.

Journalisten: Blattar igen, vad ska Hanna Stjärne säga om jag citerar polisen? Bäst att krydda med blekmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in