2016-10-31, 22:44
Medlem
Är inte bekant med området (eller de inblandade...) men tar man bilden på tältet, med "inramad" parkering i bakgrunden från GP, och kollar på flygfoto på Eniro, får jag känslan att det är mitt emellan Briljantgatan 26 och 27.
Citera
2016-10-31, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Har de blivit skjutna i en tvättstuga och lyckats ta sig ut på gatan? Vad skjuter de med för ärtbössor?Typ 20 skott, hälften träffar, hur lyckas man då resa sig?

Tre antaganden man kan ha är:

1. Offren ville nog inte dö, så de kanske inte stod still.
2. Skyttarna är förmodligen inga proffs, den högsta kompetens de rimligtvis har är väl värnplikt, även om det heller inte är särskilt troligt.
3. Sist så skulle jag gissat på att ammunitionen är heltmantlad eftersom att det är enklare att få tag på då det är sådan ammunition som används i krig; denna ammunition är mer human än vad exempelvis den polisen använder.
Citera
2016-10-31, 22:50
Medlem
På Expressen pratar dom om att en silverfärgad moped kan vara inblandad.
Citera
2016-10-31, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Har de blivit skjutna i en tvättstuga och lyckats ta sig ut på gatan? Vad skjuter de med för ärtbössor?Typ 20 skott, hälften träffar, hur lyckas man då resa sig?

Det är med all säkerhet inga tränade soldater vi snackar om här. Förmodligen bara unga blattar utan vapenutbildning beväpnade med pistoler. Att de lyckas ta ihjäl två personer får nog ses som fantastiskt. Gärningsmännen hade förmodligen pulsen sprutande ur öronen och skall vara glada att dom inte sköt ihjäl varandra.
Citera
2016-10-31, 22:53
Medlem
Kemiske Alis avatar
Vad gjorde vinstmaskinerna i tvättstugan? Skulle de hämta spetsat tvättmedel? Jag har ju svårt att tänka mig att två grabbar från mena skulle tvätta sin egen skittvätt. Det var väl en knarkgömma, en affär skulle göras upp( riktig eller fejkad) och killarna blev klippta. Utvecklingen i GBG förskräcker.
Citera
2016-10-31, 22:53
Medlem
00sjus avatar
Vid vilka summor skjuter folk varandra? 5k? 10k? 100k? Har svårt att se folk skjuta ihjäl någon för några enstaka tusenlappar, fast jag kan ha fel med tanke på det finns fan folk till allt.
Citera
2016-10-31, 22:54
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belsebub
På Expressen pratar dom om att en silverfärgad moped kan vara inblandad.

I så fall ligger den nog risigt till, mopeden.
Citera
2016-10-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Tydligen uppbränd enl. tidigare uppgifter.
Citera
2016-10-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna

Gör den nog med all säkerhet, på aftonbladet står det att de hittat en utbränd moped om det är den silverfärgade står det inte.
Citera
2016-10-31, 22:56
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju
Vid vilka summor skjuter folk varandra? 5k? 10k? 100k? Har svårt att se folk skjuta ihjäl någon för några enstaka tusenlappar, fast jag kan ha fel med tanke på det finns fan folk till allt.

Behöver nog inte handla om stålar överhuvud taget.
Heder och respekt, brorsan!
Citera
2016-10-31, 22:57
Medlem
NurseDiesels avatar
Moppe känns jävligt gangsta'!
Citera
2016-10-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 00sju

Folk blir skjutna för skulder på hundralappar. Ofta är det inte summan som är av betydelse, allt handlar om status, heder och respekt. "Mig lurar du inte på pengar, oavsett om det är en krona eller en miljon".

Troligen inga skulder i detta ärende, utan gängkrig och hämndmord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in