• 1
  • 2
2016-10-31, 14:50
Medlem
Raudsepps avatar
Genomförd våldtäkt i Umeå, samma natt som ett misslyckat försök på Ålidhem.
Under helgen arrangerades även en taharush/bacha bazi-festival för ungdomar mellan 13-17 där vakter har vittnat om gamla män med vitt hår i tinningarna stryka omkring på dansgolvet, "ovana entrevärdar" som "ville vara snälla" har godtagit LMA-kort som giltigt ID
Citera
2016-10-31, 14:59
Medlem
Den andra artikeln ligger bakom en pay wall. Skulle uppskatta om du kunde citera lite material.
Citera
2016-10-31, 15:03
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtGbg
Den andra artikeln ligger bakom en pay wall. Skulle uppskatta om du kunde citera lite material.
Här har du en sajt som oxå tar upp detta
http://www.friatider.se/valdtaktsfor...-umeas-kvinnor
Ja Sverige är verkligen tryggt att leva i,,,
Citera
2016-10-31, 15:05
Medlem
De två överfallen på Ålidhem måste ju i alla fall nästan säkert handla om en gärningsman. Jag menar två överfall max 5 min gångväg ifrån varandra, där gärningsmannen vid båda tillfällena var maskerad. Rör sig för övrigt mycket folk där på helgnätter, tack vare alla festande studenter.

Du kan inte citera lite från artikeln om ungdomsfestivalen?
Citera
2016-10-31, 15:15
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
De två överfallen på Ålidhem måste ju i alla fall nästan säkert handla om en gärningsman. Jag menar två överfall max 5 min gångväg ifrån varandra, där gärningsmannen vid båda tillfällena var maskerad.

Det i centrum var säkert en annan jävel iallafall
Lysande med 2 våldtäktsmän gåendes fria i samma jävla stad :/
Citera
2016-10-31, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Här har du en sajt som oxå tar upp detta
http://www.friatider.se/valdtaktsfor...-umeas-kvinnor
Ja Sverige är verkligen tryggt att leva i,,,

Tack men det var det som gällde ungdomsfestivalen jag var mest intresserad av. Detta togs inte upp i din länk.
Citera
2016-10-31, 17:54
Medlem
Är det Hagamannen som är i farten igen?
Citera
2016-10-31, 18:11
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Är det Hagamannen som är i farten igen?

Hagamannen av utländsk härkomst gissar jag. Det som spär på den teorin är avsaknad av hudfärg. Dom brukar vara snabb med det när det är en vit man.
Citera
2016-10-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hagamannen av utländsk härkomst gissar jag. Det som spär på den teorin är avsaknad av hudfärg. Dom brukar vara snabb med det när det är en vit man.

Ja - när man misstänkte en vit svenska man så skrev polisen att han såg "väldigt svenska ut". Och det uttrycket har inte hörts varken förr eller senare så i detta fall får man förmoda att det rör sig om någon mindre svenska typ. F ö är det nästan synd om poliserna som inte vet hur de ska vrida och vända på språket för att inte försäga sig. Den "hemliga" koden gäller väl fortfarande och D eliasson blir kanske skitförbannad på den stackars konstapel som säger sanningar. Men å andra sidan vädjar ju polisen jämt om allmänhetens hjälp. Till vadå? Att gissa på signalement? OJOJ - HUR SKA DET HÄR SLUTA? Will be interesting.....
Citera
2016-10-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raudsepp
Genomförd våldtäkt i Umeå, samma natt som ett misslyckat försök på Ålidhem.
Under helgen arrangerades även en taharush/bacha bazi-festival för ungdomar mellan 13-17 där vakter har vittnat om gamla män med vitt hår i tinningarna stryka omkring på dansgolvet, "ovana entrevärdar" som "ville vara snälla" har godtagit LMA-kort som giltigt ID

Nu hoppas alla normala icke-kriminella personer på en jävligt kall vinter - måste ju vara taskingt läge för våldtäktsmän att dra fram sina könsorgan i 20 graders kyla. Hoppas de fryser häcken av sig.
Citera
2016-10-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

Ja maskerade män är ju lätt se hudfärgen på.... är väl bara ha på sig ett par handskar och täcka ansiktet om man inte vill bli igenkänd
Citera
2016-10-31, 20:17
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja maskerade män är ju lätt se hudfärgen på.... är väl bara ha på sig ett par handskar och täcka ansiktet om man inte vill bli igenkänd

Mörkt hår säger polisen i alla fall. Då kan man säkert se färgen på hyn också. Tvivlar starkt på att han skulle täcka ansiktet så väl att hudfärgen döljdes under slagsmålet eftersom hon försvarade sig. Men polisen vill inte gå ut med det helt enkelt. Det är inte PK.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in