2009-05-24, 13:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Nu ställde jag in min sorbet i frysen.. har absolut ingen aning om hur de kommer bli . De var ett jäkla helvete att lyckas få äggvitan fri från de gula, tror det tog fyra ägg att lyckas haha .
Hur kunde det krävas så många ägg?
Hur gjorde du?
Citera
2009-05-24, 14:59
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Hur kunde det krävas så många ägg?
Hur gjorde du?

Vet inte riktigt, hade nyss vaknat och va antagligen lite för hårdhänt..

Jag rörde om för en timme sedan, börjar det bli dags att röra om igen? Jag kollade hur den såg ut och toppen är fryst nu, men ska jag röra om ändå?
Citera
2009-05-24, 17:04
Medlem
Strinders avatar
Så, den blev ganska nyligen klar blev sex glas totalt och jäkligt gott .
Dock använde jag alldeless för mycket socker så blev nästan lite för söt sliskigt.

Kommer helt klart göra de här igen, då med kanske riktiga bär och riktig fruktjuice, istället för att använda bravojuice .
Citera
2009-05-26, 00:29
Medlem
Hoggers avatar
Provade att göra ananassorbet, blev ju riktigt lyckat, blir nya grejen för att imponera på folk i sommarvärmen.

Tack för tipset!
Citera
2009-05-27, 13:26
Medlem
Underbar tråd, jag har ska precis stoppa in vad som ska bli en hallonsorbet i min glassmaskin, som sedan ska vevas för hand, oldschool som jag är. Underbart!
Citera
2009-05-27, 13:50
Medlem
blåljuss avatar
Är det bara jag som avskyr sorbet? Tycker det är riktigt jävla äckligt.
Citera
2009-05-27, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Är det bara jag som avskyr sorbet? Tycker det är riktigt jävla äckligt.

Är inte heller nått fan av sorbetglass. Vanlig är ju godast så varför göra nått mindre bra?
Citera
2009-05-27, 19:12
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
Är inte heller nått fan av sorbetglass. Vanlig är ju godast så varför göra nått mindre bra?

För att vissa fördrar isglass framför mjölkglass? Chockerande... Personligen har jag älskat isglass i olika former sen jag var liten.
Citera
2009-05-27, 22:14
Medlem
FordEscis avatar
Sorbet är mkt godare. På sommaren är inte en glass svalkande, en sorbet är däremot det. Uppfriskande och god
Citera
2009-05-28, 00:30
Medlem
CherryDeLuxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogger
Provade att göra ananassorbet, blev ju riktigt lyckat, blir nya grejen för att imponera på folk i sommarvärmen.

Tack för tipset!
Kan tänka mig att ananassorbet smakar riktigt gott. Använde du frukt eller juice?
Citera
2009-05-28, 18:17
Medlem
yukikazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryDeLuxe
Kan tänka mig att ananassorbet smakar riktigt gott. Använde du frukt eller juice?

Körde samma idag, drog ner 7dl ica's ananassjuice! Helt underbart lätt och lyckat
Citera
2009-05-30, 19:59
Medlem
wääuus avatar
Jag gjorde en sorbét i torsdags på en halv flaska torr skumpa, två äggvitor, strax över 1,5dl socker lite vatten och saften av 3st stora citroner och lite citronskal.
Det blev skitgott. Men nästa gång drar jag ner på citronjuicen och sockret och upp på skumpan!
Efter att det börjat frysa lite på skummet så började jag röra/vispa ca. 1gång/timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in