2016-10-30, 16:26
Medlem
Drapåtrissors avatar
Med det utseendet lär han väl inte vara svår att hitta? Men med vår inkompetenta polis gissar jag att det blir svårt.
http://expressen.se/gt/man-ranad-pa-...-med-knogjarn/
Citera
2016-10-30, 17:45
Medlem
Nicke08s avatar
Så för första gången i svensk historia så har vi ett ansikts signalement av en mopedrånare.

Fantastiskt.

Vad har hänt med media?

Torslanda, kanske någon som missade bussen till jobbet?
Hur är situationen i dagens Torsland? Många personrån?

Var hittar man denna ansiktstatuerade rånaren?
Citera
2016-10-30, 18:03
Medlem
Då undrar jag varför man helt plötsligt går ut med ett signalement när personen redan är gripen?
Citera
2016-10-30, 18:12
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Då undrar jag varför man helt plötsligt går ut med ett signalement när personen redan är gripen?

Läs noggrannt igen. Journalisten har pratat med två olika personer och det förflyter en viss tid under berättelsens gång. När den förste hon pratade med beskrev GM så var han inte gripen.
Citera
2016-10-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FortMeade
Läs noggrannt igen. Journalisten har pratat med två olika personer och det förflyter en viss tid under berättelsens gång. När den förste hon pratade med beskrev GM så var han inte gripen.
Ja men det står inte att artikeln är uppdaterad så det förändrar inte frågeställningen om varför journalisten skriver ut signalementet i artikeln när gärningsmannen redan är gripen?
Citera
2016-10-30, 18:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Ja men det står inte att artikeln är uppdaterad så det förändrar inte frågeställningen om varför journalisten skriver ut signalementet i artikeln när gärningsmannen redan är gripen?
Det är väl en teknisk miss. Naturligtvis hade jag inte startat tråden om han redan var gripen
Citera
2016-10-30, 20:27
Medlem
mr13377s avatar
Såg när polisen förhörde dom drabbade ungdomarna, sedan åkte en moppe fram och tillbaks på ett hjul. Amhult har blivit riktigt nergånget senaste två åren när flyktingboende öppnat. Från idyllisk Svenson område till halv kaos blatte område på rekordtid.
Citera
2016-10-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Såg när polisen förhörde dom drabbade ungdomarna, sedan åkte en moppe fram och tillbaks på ett hjul. Amhult har blivit riktigt nergånget senaste två åren när flyktingboende öppnat. Från idyllisk Svenson område till halv kaos blatte område på rekordtid.

Fy faan, traumatiskt att läsa. Jag flyttade från Torslanda -94, då fanns där inte en enda blatte, Biskopsgården började bli liite jobbigt men inte tillnärmelsevis så som nu.Verkar inte spela nån roll vart man flyttar/bor, man kommer inte undan, slipper dom, dom ägglar sig fast, som blodiglar..
Citera
2016-10-30, 21:15
Medlem
Kn0llas avatar
Låter som ett klassiskt drägg med ansiktstattu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in