2016-10-30, 08:46
Medlem
Har under hela året drabbats av att boxer skickar felaktiga fakturor. Varenda månad har de stängt ner mina kanaler med hänvisning till att fakturan inte är betald. efter mycket arbete och överbevisning med inbetalningskvitto så har de efter någon vecka öppnat kanalerna igen. Men påminnelser och avgift för avstängd tv debiteras hela tiden. Jag lägger minst 10 timmar i veckan på att prata med kundtjänst som lovar att kreditera de felaktiga beloppen, men jag får aldrig någon kreditfaktura. Igår stängdes mina kanaler av igen pga obetalda fakturor. Jag har skickat in och visat att fakturan som förföll 2016-10-28 är betald 2016-10-22. Jag har också påmint om att jag vill ha kredit på deras felaktigt fakturerade avgifter då jag inte gjort något fel.
Fick bara till svar att vi kan inte öppna dina kanaler igen då du haft för många avstängningar under året. Ja, avstängningar på helt felaktiga grunder, jag har inte missat att betala en enda faktura.
Akta Er för Boxer!!!
Citera
2016-10-30, 09:22
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag är också en Boxer kund sen flera år tillbaka, men jag har aldrig haft såna problem som du upplever som en kund.Märkligt faktiskt, skulle jag ha haft samma besvär som du har så skulle jag byta en operatör på en gång.
Citera
2016-10-30, 11:13
Medlem
godboys avatar
Detta är ett utmärkt exempel på att vi bör välja pirat TV. Jag har själv haft stora problem med Canal Digital, Comhem, Alltele, Telia och säkert någon mer leverantör. Fått häva alla dessa abonnemang i förtid p g a de inte klarat leverera.

Har lyckligtvis inte haft problem betalningsmässigt, mer än att Comhem och Alltele försökt blåsa mig på extra avgifter på returner på defekt utrustning.

Normalt anser jag att man skall betala för de tjänster (läs kanaler) man har, men ALLA leverantörer behandlar ju sina kunder som skit och det gör att jag starkt överväger Pirat TV. (FB) IPTV med alla världens kanaler Har själv bara badutbudet i huset nu.

Tycker det är mycket konstigt att att inte den här branschen sanerar sig själv.

EDIT:
Jag tycker du ska kräva att få tala med någon chef på skitföretaget, sen bör du också kontakta konsumentombudsmannen i din kommun. Sen rekommenderar jag att ta kontakt med telekområdgivarna. Har själv använt mig av dem.
Senast redigerad av godboy 2016-10-30 kl. 11:23.
Citera
2016-10-30, 11:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
För få alternativ.
Citera
2016-10-30, 11:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
För få alternativ.

Nja. Det finns väl ändå runt ett tiotal större leverantörer. Men jag tror fler o fler kommer gå över till pirat TV då branschen inte sköter sig.
Citera
2016-10-30, 11:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Nja. Det finns väl ändå runt ett tiotal större leverantörer.
Skulle mer säga 2, comhem kabeltv och boxer....några fler alternativ känner inte jag till som jag kan ha.-
Citera
2016-10-30, 11:47
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skulle mer säga 2, comhem kabeltv och boxer....några fler alternativ känner inte jag till som jag kan ha.-

Comhem
Bredbandsbolaget
Boxer
Alltele
Viasat
Bredband 2
Universal
Canal digital
Telia
IP Sweden
M fl.
Citera
2016-10-30, 12:07
Medlem
Citat:
Detta är ett utmärkt exempel på att vi bör välja pirat TV. Jag har själv haft stora problem med Canal Digital, Comhem, Alltele, Telia och säkert någon mer leverantör. Fått häva alla dessa abonnemang i förtid p g a de inte klarat leverera.

Har lyckligtvis inte haft problem betalningsmässigt, mer än att Comhem och Alltele försökt blåsa mig på extra avgifter på returner på defekt utrustning.

Normalt anser jag att man skall betala för de tjänster (läs kanaler) man har, men ALLA leverantörer behandlar ju sina kunder som skit och det gör att jag starkt överväger Pirat TV. (FB) IPTV med alla världens kanaler Har själv bara badutbudet i huset nu.

EDIT:
Jag tycker du ska kräva att få tala med någon chef på skitföretaget, sen bör du också kontakta konsumentombudsmannen i din kommun. Sen rekommenderar jag att ta kontakt med telekområdgivarna. Har själv använt mig av dem.
Du ser inte ett mönster? Du verkar få problem med allt och alla?
Citera
2016-10-30, 20:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Du ser inte ett mönster? Du verkar få problem med allt och alla?

Icke. Det flesta problem har berott på dåliga boxar eller taskig mjukvara. På vilket sätt kan jag ha sönder en digitalbox? Det du gör med boxen är att byta kanaler, titta på kanaler och spela in om den funktionen nu finns. Att boxen hänger sig, fryser, eller bara lägger av kan knappast användaren lastas för.

Det hela kan jämföras med om du köper en helt ny bil. Du skulle knappast acceptera att den gick på två av fyra cylindrar, eller att bara fungerade ibland? Skulle inte du kräva att återförsäljaren såg till att bilen fixades?

När du köper tjänster av något företag förväntar du väl att tjänsterna utförs?

Kan inte påstå att jag har problem med något annat. Men om inte tjänsterna levereras så så ska du självklart inte betala för dem, i alla fall inte fullt pris. Jag har lyft två ärenden med olika bolag till telekområdgivarna och jag fick rätt i båda. Att ens behöva lyfta ärenden dit är ett misslyckande för branschen. Jag är ju inte direkt förvånad att branschen ifråga är en av de svenska folket är mest missnöjda med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in