2016-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast min poäng var ju att man INTE kan utläsa något om en förälders föräldraförmåga, eller omtanke om sina barn, genom att läsa vad han eller hon skriver på sociala media. Det h*n skriver där är ju fasaden h*n vill visa upp för omgivningen. Om h*n vill säga att h*n älskar sina barn, så är det bättre att h*n säger det direkt till barnen. Eller ännu bättre: att visa det i handling, genom att garantera deras säkerhet.

Men de finns ju absolut inget som tyder på att hon varit en dålig mamma i sak. Detta med brandvarnaren e rent jävla slarv så man blir grymt besviken. Men som ja skrev, den finns bara där uppe i taket, man reagerar bara på den när den piper. Men ja de e oansvarigt absolut. Men de gör inte henne till en dålig människa precis. De e tragiskt o fruktansvärt
Citera
2016-10-31, 19:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Verkar som om morsan tyckte det var viktigare att lägga stålarna på att gadda sig än att köpa en brandvarnare
WT brukar inte tänka på säkerhet
Trist att ungarna skulle gå åt, men ändå en ganska fridsam död eftersom de troligtvis sov när de blev rökförgiftade

Nog för att jag visste att det fanns empatilösa kretiner på Flashback, men du tar nog priset. Kände du familjen och mamman och hennes prioriteringar? Känner du till omständigheterna kring branden, olyckan och dödsfallen? Har du ALLTID själv haft 100% koll på din brandutrustning i hela ditt perverterade liv? Hur i helvete är du funtad - tappade dina misshandlande föräldrar dig i golvet, efter de våldtagit dig, x antal gånger - eller är det dina egna misslyckanden och frustration du tar ut på denna familj?

Gör världen en tjänst - köp INTE nya batterier till dina brandvarnare, är du snäll...
Citera
2016-10-31, 19:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men de finns ju absolut inget som tyder på att hon varit en dålig mamma i sak. Detta med brandvarnaren e rent jävla slarv så man blir grymt besviken. Men som ja skrev, den finns bara där uppe i taket, man reagerar bara på den när den piper. Men ja de e oansvarigt absolut. Men de gör inte henne till en dålig människa precis. De e tragiskt o fruktansvärt

De brandvarnare jag har haft har reagerat med att börja pipa med korta tonstötar, när de har börjat få slut på batteri. Det skulle förvåna mig mycket om någon brandvarnare i omlopp i år, år 2016, inte skulle ha en funktionen. Och då byter man naturligtvis batteri, alternativt ringer upp sitt bostadsbolag och ber dom om hjälp. Och man är extremt noggrann de sista nätterna man måste sova innan man får brandvarnaren iordningställd igen. Använder inga stearinljus, drar ut alla laddare, kollar en extra gång att spisen är avstängd. Helst tar man med sig barnen och sover någon annanstans, på vandrarhem om man inte känner någon man kan sova hos. Eller, om man är två föräldrar: man turas om att hålla brandvakt medan den andra sover.
Citera
2016-10-31, 19:54
Medlem
Citat:
De brandvarnare jag har haft har reagerat med att börja pipa med korta tonstötar, när de har börjat få slut på batteri. Det skulle förvåna mig mycket om någon brandvarnare i omlopp i år, år 2016, inte skulle ha en funktionen. Och då byter man naturligtvis batteri, alternativt ringer upp sitt bostadsbolag och ber dom om hjälp. Och man är extremt noggrann de sista nätterna man måste sova innan man får brandvarnaren iordningställd igen. Använder inga stearinljus, drar ut alla laddare, kollar en extra gång att spisen är avstängd. Helst tar man med sig barnen och sover någon annanstans, på vandrarhem om man inte känner någon man kan sova hos. Eller, om man är två föräldrar: man turas om att hålla brandvakt medan den andra sover.

Det är nog inte alla brandvarnare som gör detta, den jag har gör inte de va jag vet. Har iaf inte tänkt på de, utan bara märkt de när jag tryckt på knappen o den inte piper. Men vi vet inte, dom kanske har varit jävligt skötsamma innan med detta, utan de va bara nu denna gången som de föll i glömska. För att man har 1 miljon andra saker när man har 3 barn, jobb o andra sysslor.
Citera
2016-10-31, 19:55
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:

Haha brandvakt kanske man inte behöver ha.
Men att ha brandvarnaren i ett skåp utan batterier pekar ju inte direkt på att man prioriterade nytt batteri.. tyvärr
Citera
2016-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/br...on-vid-branden

Föräldrarna har inte itts byta batterier i brandvarnaren. Fast de har små liv som de har ansvaret för. Detta är TYPISKT WT. Dessutom behöver man bara kolla på bilderna på mamman för att se det. Synliga tatueringar, överdriven make-up, ingen hjärna bakom ögonen...

Kände du familjen? Vad med att ej döma utefter utseende? Alla med synliga tatueringar är WT, enligt dig? Kanske skulle de dagen efter köpa nya batterier till brandvarnaren - vi vet ej. Slarv kan det säkerligen ha varit men att kasta skit på döda, gör enkom empatilösa WT... Säg att brandvarnaren började pipa strax före sänggåendet och inga nya batterier hemma - de kanske ämnade köpa nya direkt på morgonen. Ja, det låter osannolikt, men vi vet ej...

Du är en tragisk "människa" och troligen blev även du utsatt för sexuella övergrepp som liten. Ja, jag spekulerar - precis som du och andra gör!
Citera
2016-10-31, 20:00
Medlem
Baborskas avatar
[quote=meii|58880795]Ljuset stående direkt på plastduken som det pratats om
är utlagt 16/10

Ok, missade visst vilken bild som avsågs, hoppas det ursäktas 😯
Fanns även bild med levande ljus bland hallowweengotterna från lördag. Många ljusmysbilder överlag, men VAD som orsakat detta tragiska får man hoppas kommer fram för å minimera spekulationer
Citera
2016-10-31, 20:01
Medlem
Ursprungligen postat av dlmike
Hej jag reggade mig nyss och tänkte skriva om detta men jag får inte det tydligen så ja skriver till dig om du vill sätta ut det. Jag har bott i de husen där detta hände. Och det va många som inte kunde ha brandvarnare efter totalrenoveringen för det räckte att bara steka lite grann så tjöt det. Vi orkade inte ha i våran varnare och det var flera som påpekade detta för hyresvärden men jag tror inte att det gjordes nåt åt det. Nästan varje gång man lagade mat så började det tjuta fasten fläkten gick med livrädda grinande barn som följd. Fruktansvärd händelse detta. Skulle vilja att du lägger ut detta åt mig så inte snacket går om att de va slarvigt och oansvarigt att inte ha varnaren igång. Kan ha varit så att de inte orkade med den helt enkelt.

Från en som inte kan slänga iväg ett inlägg här ännu
fick på mailen
Citera
2016-10-31, 20:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ursprungligen postat av dlmike
Hej jag reggade mig nyss och tänkte skriva om detta men jag får inte det tydligen så ja skriver till dig om du vill sätta ut det. Jag har bott i de husen där detta hände. Och det va många som inte kunde ha brandvarnare efter totalrenoveringen för det räckte att bara steka lite grann så tjöt det. Vi orkade inte ha i våran varnare och det var flera som påpekade detta för hyresvärden men jag tror inte att det gjordes nåt åt det. Nästan varje gång man lagade mat så började det tjuta fasten fläkten gick med livrädda grinande barn som följd. Fruktansvärd händelse detta. Skulle vilja att du lägger ut detta åt mig så inte snacket går om att de va slarvigt och oansvarigt att inte ha varnaren igång. Kan ha varit så att de inte orkade med den helt enkelt.

Från en som inte kan slänga iväg ett inlägg här ännu
fick på mailen
Okej, så det skulle vara någon sorts felkonstruktion på fläktsystemet? Skulle vara intressant om personen kunde redogöra mer detaljerat vad det var i renoveringen som gjorde att brandvarnarna överreagerade.
Citera
2016-10-31, 20:05
Medlem
Citat:

Hahahaha! Ta in på vandrarhem för att brandvarnaren slutar fungera - skulle du verkligen gjort detta? Sitta brandvakt! Hahahahaha! Ja, detta hade säkerligen räddat dem, men hör du inte hur dumt det låter? Tror 99.99% utav befolkningen då kan klassas som WT då de ej skulle följa dina "excellenta" och "givande" råd...

Otroligt hur mycket skit det kan komma från en del - hoppas bara ni är lika noga med att ni själva lever som ni "lär". Finns mången situationer som det kan gå galet och där döden blir resultatet...
Citera
2016-10-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Okej, så det skulle vara någon sorts felkonstruktion på fläktsystemet? Skulle vara intressant om personen kunde redogöra mer detaljerat vad det var i renoveringen som gjorde att brandvarnarna överreagerade.

Får se om han/hon skriver igen o svarar på din fråga
Citera
2016-10-31, 20:07
Medlem
Brandhärden var i vardagsrummet...
Glömda mys ljus...?
*Det blev klarlagt att det inte fanns någon fungerande brandvarnare. Teknikerna hittade en i ett skåp i köket. Men utan batterier. Förmodligen har den plockats ned för att batterierna skulle bytas, sedan blev den kvar där.
Stämmer detta så tyder det faktiskt ren vårdslöshet från vårdnadshavare i lägenheten...
Att vara ute på sociala medier istället för att ha koll på hemmet är åt helsike...speciellt när man har småbarn hemma....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in