• 3
  • 4
2016-10-29, 21:58
Medlem
PiusXIIIs avatar
Låter som nåt slags omvänt pyramidspel.
Citera
2016-10-29, 22:18
Medlem
cacas avatar
Fantastisk ide!
Tror TS kommer bli mycket rik och i framtiden kommer de resa en staty över TS någon stans i Rumänien!

Tips TS!
Gör en kalkyl över din affärsidé och boka tid på någon av våra svenska större banker, köper de din ide kommer du troligen få låna pengar till mycket lägre ränta än 19,9% och därmed ökar din vinst vilket ger dig möjligheten att återinvestera dessa pengarna genom låna ut till fler, sen är det bara vänta par år tills du har miljoner utlånade, då kan du dra börja leva gott på räntan! Grattis till en utmärkt affärsidé!

Skulle du ändå känna att du behöver någon form av säkerhet, kolla om de inte har något guld att lämna som pant för lånet?
Citera
2016-10-29, 23:48
Medlem
Frixys avatar
Grym plan, finns ju inget som kan gå fel där......eller...vänta nu...
Citera
2016-10-30, 06:06
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
=mofasti|58864065]
Sen är det rasistiskt hur ni ser ner på dessa personers betalningsförmåga eller att dessa inte skulle hedra dokument som man signerar

Que?
Vad har "RAS" med betalningsförmåga att göra?
Jag trodde dom här människorna var fattiga och inte hade några pengar, eller jobb?
Att det är DET som påverkar betalningsförmågan?
Hur menar DU att rasen är relevant?

Citat:
så jag skiter i alla bankregler för jag är i princip samma sak som röda korset och amnesty international.
Inte riktigt va?

Citat:
Jag har som mål att som att bli välgörenhetens donald trump
Citera
2016-11-01, 13:39
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Fast nu är detta inte en bankverksamhet jag är bara en mellanhand då jag tar lån åt folk som inte får ta lån på grund av sin etnicitet gör jag bara välgöande verksamhet, får dessa arbeta och fastboende kommer man ändå tjäna in all ränta men betalt åt mig så det är en sprial där alla tjänar på detta.

Sen är det rasistiskt hur ni ser ner på dessa personers betalningsförmåga eller att dessa inte skulle hedra dokument som man signerar, eu-migranter är oerhört nobla och gör sitt bästa, hade ni åkt till ett annat land för att tigga pengar åt era barn? nej ni är nog för fina för att göra det men dessa arbetar, tigger, sliter på som bara den för att ge en god framtid åt sina barn. så nej detta är ingen bankrörelse så jag skiter i alla bankregler för jag är i princip samma sak som röda korset och amnesty international.

Jag har som mål att som att bli välgörenhetens donald trump

Per definition är din idé bankverksamhet. Att låna ut 500 kr till polaren är inte bankverksamhet. Däremot att sätta i system att låna ut pengar till personer du inte har någon annan relation med, för ränta, är bankverksamhet. Vilket syfte du tror dig ha är helt ointressant.
Bedriver man bankverksamhet är man skyldig att följa de lagar och förordningar som reglerar verksamheten i respektive land där man är verksam.
Sedan att du beskyller mig för rasism är närmast löjeväckande. Det är allmänt känt att ju sämre ekonomi låntagaren har, ju större är risken för kreditförluster. Finns det ingen säkerhet är också risken för kreditförlust större. Varför tror du att blancolån har högre ränta än till exempel ett bolån? Varför har en person med betalningsanmärkningar svårare att ta lån än en utan?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in