2016-10-29, 11:21
Medlem
Kör på din idé. Ta så mycket lån du kan, och låna vidare till zigenare. Börja med att maxa ut det där på 20% ränta, sen tar du SMS-lån tills det tar stopp. Sen kan du ju alltid låna av privata aktörer som Hells Angels. Kör så det ryker. Bästa affärsidéen jag hört på länge och så hjälper du ju de stackars tiggarna samtidigt.
Citera
2016-10-29, 12:37
Bannlyst
Ge mig 100.000 så får du 50% ränta. Visar bild på ID
Citera
2016-10-29, 12:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Köp en bil med lån som du sedan leasar ut till en zigenarfamilj. En bättre begagnad Volvo med hög säkerhet å skinklädsel. En zigenare tjänar bäst när hen är mobil.
Citera
2016-10-29, 13:33
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Om du är seriös i ditt företagande bör du läsa in dig på rumänsk lagstiftning. Det kan hända att man inte får bedriva bankverksamhet hur som helst. I Sverige är det definitivt reglerat och de ställer rätt hårda krav. Det kan också hända att de har lagstiftning emot ocker och det kan skillja sig från svensk lagstiftning.

Ur affärsperspektiv kan det vara bra att debitera låntagarna med uppläggnings-, försenings- och fakturaavgift. Det är ofta där suspekta långivare känar de stora pengarna.
Du bör också se över vilka möjligheter det finns att driva in dina fordringar om låntagaren inte vill eller kan betala. Jag har dålig kännedom om Rumänien och har svårt att hjälpa dig där.
Generellt låter det som en dålig affärsplan då risken (kreditförluster) är stor och den potentiella vinsten är liten. Att det sen är moraliskt förkastligt att utnyttja kapitalsvaga individer är som grädden på moset.

Lycka till!
Citera
2016-10-29, 13:39
Medlem
Maxteds avatar
Kör på TS, jag tror på dig!
Citera
2016-10-29, 13:59
Medlem
JBernards avatar
Ja, i o m att dom skriver på avtal och kontrakt kan du vara lugn. Det luktar succé lång väg. Du måste vara först ut och ta marknadsandelar, det är viktigt.
Citera
2016-10-29, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Jag kommer få tillbaka pengarna för alla som lånar får faktiskt skriva på ett kontrakt

Sen är inte detta en bank för det är välgörenhet då vinsterna kommer gå till att jag ska kunna låna mer
och således hjälpa fler eu-migranter.

Gällande csn går jag inte på högskola men jag är van att leva på csn så jag kan nog leva på intäkterna och spara lite varje månad för att låna mer.

Problemet med deras kreditvärden är att dom arbetar svart men har inga skulder, således deklarerars inte deras inkomster men eftersom inga skulder finns är kreditbetygen höga och solida.

Jag känner på mig att denna ide är originell och snart kanske nordea och swedbank också står i kö för att låna ut åt eu-migranter.
Okej du är inget troll, men fullständigt blåst
Citera
2016-10-29, 15:22
Medlem
grey.eagles avatar
Sverige gjorde ungefär samma sak, efter finanskrisen.

DÅ Sverige har bättre raiting än baltländerna så lånade vi, o lånade sedan vidare till balterna med påslag.

Bra deal för Sverige, p.ga vår raiting.

Skulle tro att ratingen sjunkit som en sten efter reinfäll´s allt till alla politik
Citera
2016-10-29, 20:36
Medlem
Garvat högt flera ggr. En av de roligaste trådarna på ett tag. Ha det.
Citera
2016-10-29, 20:55
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ja, i o m att dom skriver på avtal och kontrakt kan du vara lugn. Det luktar succé lång väg. Du måste vara först ut och ta marknadsandelar, det är viktigt.

Har man avtal och kontrakt då är ju allt lugnt så jag tycker också att det är bara att köra på för TS
Citera
2016-10-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jr.Soprano
Om du är seriös i ditt företagande bör du läsa in dig på rumänsk lagstiftning. Det kan hända att man inte får bedriva bankverksamhet hur som helst. I Sverige är det definitivt reglerat och de ställer rätt hårda krav. Det kan också hända att de har lagstiftning emot ocker och det kan skillja sig från svensk lagstiftning.

Ur affärsperspektiv kan det vara bra att debitera låntagarna med uppläggnings-, försenings- och fakturaavgift. Det är ofta där suspekta långivare känar de stora pengarna.
Du bör också se över vilka möjligheter det finns att driva in dina fordringar om låntagaren inte vill eller kan betala. Jag har dålig kännedom om Rumänien och har svårt att hjälpa dig där.
Generellt låter det som en dålig affärsplan då risken (kreditförluster) är stor och den potentiella vinsten är liten. Att det sen är moraliskt förkastligt att utnyttja kapitalsvaga individer är som grädden på moset.

Lycka till!

Fast nu är detta inte en bankverksamhet jag är bara en mellanhand då jag tar lån åt folk som inte får ta lån på grund av sin etnicitet gör jag bara välgöande verksamhet, får dessa arbeta och fastboende kommer man ändå tjäna in all ränta men betalt åt mig så det är en sprial där alla tjänar på detta.

Sen är det rasistiskt hur ni ser ner på dessa personers betalningsförmåga eller att dessa inte skulle hedra dokument som man signerar, eu-migranter är oerhört nobla och gör sitt bästa, hade ni åkt till ett annat land för att tigga pengar åt era barn? nej ni är nog för fina för att göra det men dessa arbetar, tigger, sliter på som bara den för att ge en god framtid åt sina barn. så nej detta är ingen bankrörelse så jag skiter i alla bankregler för jag är i princip samma sak som röda korset och amnesty international.

Jag har som mål att som att bli välgörenhetens donald trump
Citera
2016-10-29, 21:27
Medlem
NoShitShirleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Fast nu är detta inte en bankverksamhet jag är bara en mellanhand då jag tar lån åt folk som inte får ta lån på grund av sin etnicitet gör jag bara välgöande verksamhet, får dessa arbeta och fastboende kommer man ändå tjäna in all ränta men betalt åt mig så det är en sprial där alla tjänar på detta.

Sen är det rasistiskt hur ni ser ner på dessa personers betalningsförmåga eller att dessa inte skulle hedra dokument som man signerar, eu-migranter är oerhört nobla och gör sitt bästa, hade ni åkt till ett annat land för att tigga pengar åt era barn? nej ni är nog för fina för att göra det men dessa arbetar, tigger, sliter på som bara den för att ge en god framtid åt sina barn. så nej detta är ingen bankrörelse så jag skiter i alla bankregler för jag är i princip samma sak som röda korset och amnesty international.

Jag har som mål att som att bli välgörenhetens donald trump

Blev väldigt nyfiken på hur du tänker kring ev. uteblivna återbetalningar.
Vill ju inte göra dig upprörd så vi kan säga att jag frågar rent hypotetiskt:
OM dina nya vänner nu inte skulle betala tillbaka, hur har du tänkt att driva in pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in